دلایل چاقی که به ما نمیگویند+فیلم
دلایل چاقی که به ما نمیگویند+فیلم

از نظر سلولی افزایش انسولین و کاهش هورمون رشد موجب چاقی است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ،چاقی مفرط و اضافه وزن، صرفا مربوط به افزایش وزن نخواهد بود، بلکه انسان را دچار مشکلات عدیده ای خواهد کرد و حتی باعث بروز بیماری های زمینه ای مختلفی خواهد کرد که می توان به دیابت نوع دو، مشکلات فشار خون، مشکلات قلبی و عروقی و دیگر موارد مهم اشاره نمود.به همین دلیل بسیاری از افرادی که با معضل چاقی دست و پنجه نرم می کنند، در تلاش هستند که بتوانند مشکل اضافه وزن خود را حل کنند و به وزن ایده آل خود برسند.روش های مختلفی وجود دارد که چاقی را درمان خواهد کرد. به عنوان مثال یکی از بهترین روش های درمان چاقی، جراحی چاقی است .

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
چاقی چیست؟
قبل از این که ببینیم چرا چاق می شویم، باید از چاقی شناخت درستی داشته باشیم. تعاریف زیادی از چاقی وجود دارد که می توان هر کدام از آن ها را به تفصیل بیان کرد.اما طبق تعریف اصلی و جامع آن که سازمان بهداشت جهانی به آن اشاره داشته است، فرد چاق به کسی گفته می شود که به صورت غیر طبیعی و اضافی، چربی در بدن او ایجاد شده است که علاوه بر افزایش وزن شدیدی که در فرد رخ می دهد، باعث بروز مشکلات فراوان و بیماری های مختلف خواهد شد.
چاقی را می توان یک بیماری نامید که عوامل بسیار زیادی در به وجود آمدن آن دخیل است که ما در ادامه به صورت مفصل در مورد آن شرح خواهیم داد.
چاقی باعث به وجود آمدن اندامی ناموزون در فرد خواهد شد که می تواند باعث از بین رفتن اعتماد به نفس فرد نیز شود. در بدن همه انسان ها هورمونی وجود دارد که به مغر فرمان گرسنگی می دهد که به این هورمون، هورمون گرسنگی می گویند.
طبق روال عادی، هورمون گرسنگی بعد از صرف غذا ترشح خود را قطع خواهد کرد و فرد احساس سیری خواهد کرد. اما در افراد چاق این فرایند اتفاق نمی افتد.
یعنی بعد از صرف غذا، فرد دچار گرسنگی می شود.همین امر باعث خواهد شد که فرد روند سیری ناپذیر در غذا داشته باشد و باعث بروز بیماری چاقی و مشکلات مختلف آن خواهد شد.
ریشه این بیماری عملا به مشکلات عصبی بر می گردد که فرد دائما فکر می کند که گرسنه است. در صورتی که ممکن است سیستم گوارشی فرد گنجایش غذا نداشته باشد.
چند دلیل اصلی چاقی عبارت اند از :
کم آبی
مشکلات تیروئیدی 
دیر خوابیدن و دیر از خواب بیدار شدن
نداشتن تحرک
مصرف بالای غذا های فراورده
استرس و دلشوره
مصرف دارو هایی که امکان دارد روی وزن شما تاثیر بگذارد
مصرف بیش از اندازه شکر
رژیم غذایی نا مناسب
مصرف دارو های ضد استرس

شاخش تشخیص چاقی
چاقی توسط معیار‌های خاصی اندازه گیری می‌شود و نشان می‌دهد که آیا فرد دارای چاقی می‌باشد یا خیر و مهمترین شاخصه آن، شاخصه توده چربی یا همان BMI می‌باشد که طی سنجش و معیاری نشان می‌دهد که آیا فرد دچار اضافه وزن شدید و چاقی می‌باشد یا خیر. این شاخص باید توسط پزشک متخصص چاقی، اندازه گیری شود و بر اساس معیار‌های به دست آمده، فرد می‌تواند اقدام به درمان چاقی نماید. ما در موارد زیر خواهیم گفت که شاخصه‌ها باید در چه محدوده و بازه‌ای باشند تا نشان دهد که فرد چاق است.

BMI چیست؟
یکی از شاخصه های اصلی نشان دادن چاقی فرد، شاخص توده چربی یا همان BMI می باشد که نسبت به ارزیابی وزن به قد می باشد. روش تشخیص و اندازه شاخص توده چربی، به وسیله آزمایش خون مشخص خواهد شد که نشان خواهد داد که وزن فرد در چه مرحله ای نیز قرار دارد.
بررسی BMI و چاقی
اگر شاخص توده چربی فرد زیر ۱۸ باشد، یعنی فرد از لاغری شدید رنج می‌برد و باید اقدام به افزایش وزن نماید و فکری برای لاغری خود کند.اگر شاخص توده چربی فرد بین ۱۸ تا ۲۵ باشد، یعنی این فرد دارای وزن مناسب و ایده آل می‌باشد و نیازی به درمان یا مراجعه به پزشک ندارد و در ایده آل‌ترین شرایط قرار دارد و باید رژیم غذایی سالم برای حفظ بدن خود داشته باشد.
اگر شاخص توده چربی فرد بین ۲۵ تا ۳۰ باشد، یعنی فرد دارای اضافه وزن می‌باشد که البته جای نگرانی نیست و می‌تواند به پزشک مراجعه کرده و برای درمان چاقی خود با رعایت یک سری موارد اقدام کند.
بیشتر بخوانید : راههای ساده فرار از روزمرگی
اگر شاخص توده چربی فرد بین ۳۰ تا ۳۵ باشد، یعنی فرد دچار چاقی شده است که می‌تواند به مرور زمان برای فرد مشکل ساز شود. پس بهتر است به پزشک مراجعه  و اقدام به کاهش وزن کند. اگر شاخص توده چربی فرد بالای ۳۵ باشد، یعنی فرد چاقی شدید دارد و مسئله جدی رخ داده است. باید به  پزشک مراجعه کرده و اقدام به درمان کند.
 
منبع : سایت دکتر سلیمی
 
چرایی چاقی از زبان دکتر اسدزاده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی