کشف جاده ای مرموز ، در بستر دریا + فیلم
کشف جاده ای مرموز ، در بستر دریا + فیلم

نتایج مطالعات یک تیم کاوش و تحقیق در اعماق دریا، درست در شمال جزایر هاوایی، بستر دریاچه ای باستانی خشک شده را نشان می دهد که با جاده ای آجری زرد مفروش شده است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، کشتی اکتشافی Nautilus در اوایل سال جاری هنگام بررسی خط الراس Liliʻuokalani در منطقه یادبود ملی دریایی Papahānaumokuākea (PMNM) موفق به شناسایی یک جاده آجرفرش در بستر دریا شد. در ابتدا موضع گیری ها و تفسیرهای متعددی در این رابطه اعلام شده و برخی کارشناسان این بستر شناسایی شده را ماحصل رسوبات طبیعی دانسته و گروهی نیز آن را دست ساخته بشر قلمداد کردند.

این منطقه دریایی یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده دریایی در جهان است که از مجموع همه پارک های ملی ایالات متحده بزرگتر است و تا کنون فقط حدود ۳ درصد از بستر دریا در این منطقه کاوش شده است.
طی این مطالعات جدید، محققان  مرکز اکتشافات اقیانوسی (Ocean Exploration Trust) طی مطالعات جدید خود مرزهای این بیابان را که بیش از ۳ هزار متر زیر امواج قرار دارد بررسی کرده و در جستجوی رازهای پنهان در دل آن هستند.
بخش هایی از فیلم این منطقه عجیب که در آوریل ۲۰۲۲ در یوتیوب منتشر شد، لحظه ای را به تصویر می کشد که محققان این جاده موجود در اعماق دریا را به طور تصادفی شناسایی می کنند. در این ویدئو صدای یکی از محققین در بی سیم شنیده می شود که می گوید: این جاده آتلانتیس است. جاده ای با  آجر زرد؟  صدای دیگری در فیلم با وی مخالفت کرده و شخص سومی می گوید: این  خیلی عجیب است.
باید توجه داشت بستر دریاچه ای که توسط محققان در قله کوه دریایی نوتکا کشف شد، علیرغم قرار گرفتن در زیر حدود هزار متری اقیانوس، به طرز شگفت آوری خشک به نظر می رسد. در گزارش های این تیم تحقیقاتی عنوان شده است که زمین این بخش تقریباً شبیه پوسته پخته شده است که می توان آن را جدا کرد.
در یک بخش کوچک، سنگ های آتشفشانی به شکلی شکسته شده است که به طرز چشمگیری شبیه به آجر است.در توضیح این پدیده آمده است: شکستگی‌های منحصربه ‌فرد ۹۰ درجه احتمالاً به تنش گرمایش و سرمایش ناشی از فوران‌های متعدد در این حاشیه مربوط می‌شوند.
در نگاه اول، این اثر به راحتی با مسیری به دنیای باستانی شگفت انگیزی اشتباه گرفته می شود و مطالعات جدید  به نوعی نشان می دهد، این فرضیه اصلاً اشتباه نیست. مطالعه کردن جاده آجری نشانه ای است که ما در مسیر درستی هستیم و به زودی می توانیم اطلاعات بیشتری در مورد رازهای پنهان در این منطقه بیاموزیم. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی