برق انداختن سریع اجاق گاز بدون مواد شیمیایی
برق انداختن سریع اجاق گاز بدون مواد شیمیایی

اجاق گاز یکی از لوازم آشپزخانه است که تمیز کردن آن جزو سخت‌ترین کار‌ها است. اما نگران نباشید، به راحتی با دو روش زیر می‌توانید بدون مواد شیمیایی اجاق گاز تان را برق بیاندازید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، برق انداختن و تمیز کردن اجاق گاز برای اهل خانه یکی از سخت ‎ترین کارهاست. شما هم برای تمیز کردن اجاق گازتان به جای استفاده از مواد شیمیایی از محلول های خانگی استفاده کنید و اجاق گازتان را مانند روز اول برق بیندازید. استفاده از شوینده های شیمیایی و آنتی باکتریال، خطرات و مضرات بسیاری برای سلامتی و بدنتان دارد؛ به همین دلیل یک سری راهکار‌های طبیعی برای استفاده از جایگزین این مواد برای شما داریم. با استفاده از این مواد علاوه بر حفظ سلامت خود و خانواده، می توانید نقشی در حفظ سلامت محیط زیست و سیاره زمین هم داشته باشید.با نمک اجاق گازتان را برق بیندازیدمی ‎توان از نمک خوراکی برای تمیز کردن اجاق استفاده کرد. وقتی که اجاق هنوز گرم است، لایه ای نمک روی سطح آن بپاشید. برای مدتی صبر کنید و سپس در حالی که دستکش به دست کرده ‏اید، با پارچه یا دستمالی کهنه، روغن و آلودگی ها را پاک کنید. وقتی اجاق کاملا سرد شد، می‌توانید نمک بیشتری اضافه کنید و باقیمانده آلودگی‌ها را پاک کنید. استفاده از نمک راه خوبی برای تمیز کردن اجاق است، به علاوه زمان بعدی که اجاق را روشن می‌کنید، در آشپزخانه تان بوی سوختنی حس نمی‌کنید.
جوش‎ شیرین و سرکه اجاق گازتان را مانند روز اول برق می ‎اندازداگر غذایتان سوخته است و اجاق گاز کاملا کثیف شده است، از جوش ‏شیرین استفاده کنید. روی اجاق تان جوش شیرین بپاشید و سپس روی آن قطرات آب بریزید. بگذارید تمام شب همان طور بماند و صبح با یک اسفنج آن را تمیز کنید. بیشتر آلودگی ها باید رفع شده باشد، اما اگر موادی باقی ماند فقط کمی جوش شیرین بیشتر و اندکی سرکه سفید اضافه کنید. این ترکیب شروع به حباب زدن می‌کند، اما برای ۳۰ دقیقه آن را رها کنید. سپس می‌توانید باقی مانده آلودگی را از بین ببرید.
منبع: بهداشت نیوز