رنگها پول را در زندگی من جاری کردند
رنگها پول را در زندگی من جاری کردند
زمانی که تصمیم به تجارت در حوزه ی انواع رنگ گرفتم دوست داشتم به یکی از افراد موفق در این حوزه تبدیل شوم و بخت با من یار شد و من به خواسته ی قلبی خود رسیدم. در ادامه با رنگها بیشتر آشنا خواهید شد.

زمانی که تصمیم به تجارت در حوزه ی انواع رنگ گرفتم دوست داشتم به یکی از افراد موفق در این حوزه تبدیل شوم و بخت با من یار شد و من به خواسته ی قلبی خود رسیدم. در ادامه با رنگها بیشتر آشنا خواهید شد.

رنگ پلی اورتان

قبل از اینکه رنگ پلی اورتان را بر روی سطوح مختلف به کار ببرید لازم است سطح مورد نظر را از هرگونه خوردگی برطرف نمایید، سعی کنید سطح انتخابی شما عاری از هر گونه گرد و غبار و زنگ زدگی باشد. بهتر است برای سطح در نظر گرفته خود یک آستر مناسب را تهیه کنید. لازم است تا قبل از مصرف نمودن رنگ پلی اورتان ترکیه و رنگ‌های پلی اورتان ایرانی حتماً تمام رنگ درون قوطی را خوب به هم بزنید. توجه داشته باشید که سرعت خشک شدن این نمونه رنگ‌های شیمیایی بسیار بالا است، یعنی به مدت ۶ ساعت کل رنگ خشک می‌شود، پس سعی کنید به اندازه نیاز خود رنگ را از قوطی ها خارج کنید.‌

دقت کنید که برای پوشش دهی تمامی سطوح این امکان وجود دارد تا با استفاده از رنگ‌های پلی اورتان اسپری نیز سطوح یکدست‌تری را فراهم کنید. از آنجایی که حلال رنگ‌های پلی اورتان تینر است پس در پایان هر بار استفاده از این نمونه رنگ‌های باکیفیت همیشه ابزار رنگ آمیزی خود را درون یک قوطی تینر قرار دهید. برای استفاده از رنگ های پلی اورتان لازم است تمام وسایل کار به خوبی شسته شود، سپس باید تمام اجزای رنگ را توسط میکسر هم بزنید. در مراحل بعدی باید مقداری از رنگ پلی اورتان را به مقدار مناسبی سخت کننده مخلوط کنید تا یک مایع یکنواختی به دست آید.

رنگ پلی اورتان

رنگ روغن

در نقاشی ساختمان با رنگ روغن، رنگ نیمه‌ مات یا نیمه‌ براق که از مخلوط رنگ مات و براق بدست می‌آید، بیشتر برای نقاشی دیوارهای ساختمان استفاده می‌شود که علت آن است که هم موج دیوار را نشان نمی‌دهد و هم به اندازه کافی براق است که دیواری که رنگ شده خوب جلوه نماید.

از ترکیب رنگ‌های روغنی براق و مات می‌توانید به رنگ نیمه براقی دست پیدا کنید که حد وسطی میان این دو نوع رنگ روغنی است. خوبی رنگ نیمه براق در این است که درصد مات یا براق بودن آن را خودتان تعیین می‌کنید و می‌توانید با کم یا زیاد کردن رنگ‌ها، میزان براق بودن آن را مشخص کنید.

رنگ منگنز

رنگ منگنز

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم رنگ منگنز کربنات صورتی کم رنگ است که یک ماده نامحلول در آب می باشد که در انواع مختلفی موجود است. این ماده در فلزات متعددی یافت می شود که در تهیه نمک منگنز هم مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از شکل خالص آن در پزشکی برای درمان بیماریهایی مانند کم خونی استفاده می شود.

با بالارفتن مصرف این ترکیب به عنوان ماده مغذی در صنعت کشاورزی نیز تقاضا و سفارش این ماده شیمیایی بیشتر شده است.

یکی از مهم ترین کاربردهای ماده منگنز در زمینه تولید آلیاژهای آهن است و جزء ماده اصلی برای ساخت فولاد و چدن می باشد که بیشترین کاربرد منگنز در تولید فولاد می باشد و بازار اصلی منگنز صرف تولید فولادهای کربن دار می شود.

در سال ۱۹۹۸ میزان استفاده جهانی منگنز در فرو آلیاژها و فلز برابر ۵ میلیون ملیون تن بوده است. سفارش این محصول در سال به حدود ۴ میلیون تن می رسد که تقریبا ۸۸ درصد کل تقاضا آن برای تولید آهن و فولاد استفاده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)