آموزش کامل طرز تهیه خورش غوره خوشمزه و مجلسی شمالی
آموزش کامل طرز تهیه خورش غوره خوشمزه و مجلسی شمالی

طرز تهیه خورش غوره خورش غوره یکی از خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شمال کشور است. این خورش خوشمزه را می توانید در فصل غوره تهیه کنید. کسانی که به خورش های ترش علاقمند هستند می توانند این خورش خوشمزه را امتحان کنند. مقدار مواد لازم استفاده شده […]

طرز تهیه خورش غوره

خورش غوره , طرز تهیه خورش غوره , دستور پخت خورش غوره , khoresh ghoore , o,va y,vi

خورش غوره یکی از خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شمال کشور است. این خورش خوشمزه را می توانید در فصل غوره تهیه کنید. کسانی که به خورش های ترش علاقمند هستند می توانند این خورش خوشمزه را امتحان کنند.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش غوره تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش غوره با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی یا مرغ۴۰۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
غوره۲۵۰ گرم
نعنا۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
جعفری۵۰۰ گرم
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش غوره

ابتدا پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس کمی زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه کنید. تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با ادویه ها مخلوط شود. حالا گوشت را به صورت قیمه ای خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

گوشت را به همراه پیاز تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. پس از اینکه گوشت سرخ شد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود سپس چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت بپزد.

در ادامه نعناع و جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا سرخ شوند سپس بعد از اینکه گوشت پخت سبزیجات سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید. پس از ۱۰ دقیقه غوره را به همراه مقداری نمک اضافه کنید.

اجازه دهید خورش با حرارت ملایم جا بیفتد. در صورتی که طعم خورش بیش از حد ترش شد می توانید با اضافه کردن مقدار کمی شکر طعم آنرا متعادل کنید. پس از اینکه خورش به طور کامل آماده شد آنرا به همراه برنج سرو کنید.


همچنین ببینید :

خورش کنگر | خورش متنجن | خورش گوجه سبز | خورش ریواس

4.5/5 - (2 امتیاز)