آموزش کامل طرز تهیه خورش متن جن غذای مجلسی شمالی
آموزش کامل طرز تهیه خورش متن جن غذای مجلسی شمالی

طرز تهیه خورش متن جن خورش متن جن یا مطنجان یکی از خورش های معروف شمالی است که به خاطر طعم خوبش در سراسر کشور فراگیر شده است. این خورش در بعضی استان های شمالی کشور در مهمانی ها و مجالس مهم سرو می شود. مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ […]

طرز تهیه خورش متن جن

خورش متن جن , طرز تهیه خورش متن جن , دستور پخت خورش متن جن , خورش مطنجن , خورش مطن جان

خورش متن جن یا مطنجان یکی از خورش های معروف شمالی است که به خاطر طعم خوبش در سراسر کشور فراگیر شده است. این خورش در بعضی استان های شمالی کشور در مهمانی ها و مجالس مهم سرو می شود.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش متنجن تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش متن جن با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۷۵۰ گرم
کشمش۱۵۰ گرم
قیسی۱۰ عدد
مغز گردو۲۰۰ گرم
رب انار۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ۱ عدد
گلپربه اندازه کافی
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش متن جن

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید و با کمی روغن مایع در یک قابلمه تفت دهید سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و دو دقیقه دیگر مخلوط زردچوبه و پیاز را تفت دهید. در گام بعدی گوشت مرغ را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا گوشت مرغ سرخ شود.

در همین حین گردو را بخ خوبی بسابید و به قابلمه اضافه کنید. پس از اینکه گردو را هم کمی تفت دادید رب انار را به همراه نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و دو دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا رب انار هم کمی سرخ شود.

در گام بعدی ۲ لیوان آب سرد اضافه کنید و اجازه دهید مرغ با حرارت ملایم بپزد. وقتی مرغ به طور کامل پخت ، تکه های مرغ را از قابلمه خارج کنید و کنار بگذارید. در گام بعدی رب گوجه فرنگی را به همراه کشمش و قیسی اضافه کنید.

اگر آب خورش کم شده بود ۱ لیوان دیگر آب سرد اضافه کنید تا روغن گردو کاملا خارج شود. پس از اینکه خورش به روغن افتاد و آب اضافی اش تبخیر شد مرغ ها را به همراه کمی گلپر به آرامی داخل خورش بریزید و پس از ۱۰ دقیقه خورش را سرو کنید.


همچنین ببینید :

خورش آلو مسما | خورش پرتقال | خورش به آلو | خورش فسنجان

4/5 - (3 امتیاز)