آموزش کامل طرز تهیه خورش کنگر مجلسی و خوشمزه با گوشت و مرغ
آموزش کامل طرز تهیه خورش کنگر مجلسی و خوشمزه با گوشت و مرغ

طرز تهیه خورش کنگر خورش کنگر یکی از خورش های سنتی و قدیمی ایران است که در فصل رویش کنگر پخته می شود. این خورش خوشمزه به دلیل وجود کنگر از خواص دارویی بسیار زیادی برای بدن برخوردار است و توصیه می کنیم حتما در فصل کنگر از خوردن آن غافل نشوید. مقدار مواد لازم […]

طرز تهیه خورش کنگر

خورش کنگر , طرز تهیه خورش کنگر , دستور پخت خورش کنگر , khoresh kangar , o,va ;k'v

خورش کنگر یکی از خورش های سنتی و قدیمی ایران است که در فصل رویش کنگر پخته می شود. این خورش خوشمزه به دلیل وجود کنگر از خواص دارویی بسیار زیادی برای بدن برخوردار است و توصیه می کنیم حتما در فصل کنگر از خوردن آن غافل نشوید.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش کنگر تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش کنگر با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
لیمو عمانی۲ عدد
کنگر۶۰۰ گرم
نعناع و جعفری۱۵۰ گرم
نمک ، فلفل و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش کنگر

ابتدا پیاز را به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد کنید و با کمی روغن مایع در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا پیاز نرم و سبک شود سپس کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و با پیاز تفت دهید تا خوب مخلوط و یکدست شوند. حالا گوشت خورشتی را خرد کنید

و به قابلمه اضافه کنید. گوشت را خوب تفت دهید تا رنگش تغییر کند سپس ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت به آرامی بپزد. در گام بعدی کنگرها را خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا کمی سرخ شوند.

سپس نعناع و جعفری را به خورش اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبزیجات کمی سرخ شوند. وقتی گوشت کمی نرم شد نعناع و جعفری را به همراه کنگر به قابلمه اضافه کنید. ۱۵ دقیقه بعد لیموعمانی ها را با چنگال سوراخ کنید و به خورش اضافه کنید.

حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا خورش به آرامی جا بیفتد و آماده شود. پس از اینکه خورش روغن انداخت و به طور کامل آماده شد آنرا به همراه برنج سرو کنید. این خورش را در صورت تمایل می توانید با گوشت های سفید مثل گوشت مرغ هم طبخ کنید.


همچنین ببینید :

خورش مطنجان | خورش گوجه سبز | خورش پرتقال | خورش لوبیا سبز

4.5/5 - (2 امتیاز)