هشدار پشت میز غذا نخورید + فیلم
هشدار پشت میز غذا نخورید + فیلم

پشت میز غذاخوردن شاید برای خیلی ها امری عادی باشد اما اگر از عواقب آن مطلع باشید حتما دست از این کار می کشید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،بسیاری از ما عادت کرده‌ایم که پشت میز و هنگام کار با کامپیوتر با یک دست دکمه‌های صفحه‌ کلید را بزنیم و با دست دیگر ریزه ریزه خوراکی و تنقلات برداریم و حتی غذا بخوریم، اما اگر شما هم بار دیگر در این وضعیت قرار گرفتید این هشدار متخصصان تغذیه را به یاد بیاورید علاوه بر اینکه این شیوه خوردن،‌ می‌تواند اشتهای شما را افزایش داده و باعث شود که بیشتر بخوریدخطرناک هم هست.
پزشکان هشدار دادند هر روز حداقل ۱۰ نفر بر اثر عارضه لختگی خون جان خود را از دست می دهند که علت افزایش تعداد این قربانیان، تمایل هرچه بیشتر کارمندان برای صرف غذا در پشت میز کار است.
این متخصصان تاکید دارند که نزدیک به ۷۵ درصد از کارمندان ادارات در گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ ساله و طی ۱۰ ساعت کار مداوم حتی برای غذا خوردن نیز به خودشان زنگ تفریح نمی دهند و ناهار را هم پشت میز کار می خورند.
پزشکان در این مطالعه تاکید کردند صرف غذا پشت میز کار خطر لختگی خون و ابتلا به ترومبوز سیاهرگ عمیق را تا دو برابر افزایش می دهد.
بیشتر بخوانید: هشدار غذا را خوب بجوید +فیلم
رواج همین الگوی غلط غذا خوردن در میان کارمندان موجب شده که تعداد قربانیان عارضه ترومبوز سیاهرگی عمیق در افراد زیر ۴۰ سال با سرعت افزایش پیدا کند به طوری که در سال ۲۰۱۰ میلادی تعداد این قربانیان ۹۴ نفر در حالی که در سال ۲۰۰۷ میلادی ۶۷ نفر بوده و به این ترتیب آمار تلفات ناشی از این عارضه عروقی ۴۰ درصد افزایش یافته است.
این عارضه زمانی کشنده می شود که لخته های خونی تشکیل شده در عروق سیاهرگی به ریه ها می رسند. پزشکان نگران این واقعیت هستند که بسیاری از موارد ابتلا به ترومبوز سیاهرگی به موقع تشخیص داده نمی شوند.
همچنین ‌متخصصان دانشگاه بریستول در بررسی‌های جدید خود این نکته مهم و در عین حال نامحسوس را تایید کردند که اگر پشت میز کامپیوتر هله هوله خوری کنید، در طول روز مقدار بیشتری کالری دریافت خواهید کرد و بدون کنترل تنقلات مصرف می‌کنید.
به گزارش روزنامه ساندی تایمز، این متخصصان بررسی کردند که به چه روش‌هایی حافظه و توجه تحت تاثیر اشتها قرار می‌گیرد.
آنها هم چنین متوجه شدند کسانی که به این شیوه تغذیه می‌کنند اغلب فراموش می‌کنند که در پایان چقدر خوراکی و غذا خورده‌اند و حتی گاهی به سختی به یاد می‌آورند که غذا چه چیزی خورده‌اند.
این کارشناسان تاکید کردند: آشفتگی در وعده غذایی سبب پرخوری می‌شود که قطعا تاثیر چشمگیری روی افزایش چاقی دارد.
منبع ۱ : قلم چی به نقل از سیمرغ منبع ۲: ایسنا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی