آموزش تحریر در آواز سنتی شجریان و محمد معتمدی
آموزش تحریر در آواز سنتی شجریان و محمد معتمدی

در این مقاله درباره آموزش تحریر آواز سنتی استاد شجریان و استاد محمدی معتمدی اطلاعات لازم را کسب خواهید کرد اما اگر دنبال اطلاعات بیشتری هستید پیشنهاد می کنیم به آدرس زیر مراجعه نمائید. دوره آواز سنتی خنیاگر یکی از کامل ترین دوره های آموزش آواز ایرانی از مبتدی تا پیشرفته است. با مراجعه به […]

در این مقاله درباره آموزش تحریر آواز سنتی استاد شجریان و استاد محمدی معتمدی اطلاعات لازم را کسب خواهید کرد اما اگر دنبال اطلاعات بیشتری هستید پیشنهاد می کنیم به آدرس زیر مراجعه نمائید.

دوره آواز سنتی خنیاگر یکی از کامل ترین دوره های آموزش آواز ایرانی از مبتدی تا پیشرفته است. با مراجعه به سایت خنیاگر می توانید سر فصل این دوره را مشاهده کنید.

نکته حایز اهمیت در مورد دوره های خنیاگر امکان استرداد هزینه دوره در دوره زمانی ۱۵ روزه پس از خرید دوره مربوطه است پس نگرانی ای باید کیفیت و امکانات دوره های این موسسه نداشته باشید.

https://khonyagar.com/course/46/avaz

اما اگر دنبال اطلاعات بیشتری هستید می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه نمائید.

آموزش تحریر در آواز، می‌تواند زیبایی و نبوغ هنر ذاتی فرد را بهتر به تصویر بکشاند به طوری که تاثیری عمیق و پرشکوه بر شنونده بگذارد. موسیقی به ویژه آواز، هنر بی رقیبی است که بسیاری مایلند در این پناهگاه امن، احساسات و عواطف درونی را به شکلی شفاف و تاثیرگذار به نمایش بگذارند اما تنها داشتن علاقه و استعداد نمی‌تواند واکاوی از ذوق و توانمندی درونی را ممکن کند بلکه نیاز است برای پرورش این موهبت درونی از نقشه راهی که اساتید چیره‌دست ترسیم می کنند، بهره گرفت.

آموزش تحریر در آواز سنتی شجریان و محمد معتمدی

قدم نخست برای آموزش آواز چیست؟

آموزش تحریر در آواز می تواند کیفیت آوایی هنرمند را چندین برابر افزایش دهد بنابراین تسلط بر تکنیک ها و مفاهیم، امری لازم است.

هنرجویان می‌بایست از سواد اساتیدی بهره مند شوند که گنجینه ارزشمندی از آثار فاخر را بر جای گذاشته اند، مطمئنا حضور در محضر چنین پیشکسوتانی کمک می‌کند، الفبای آموزشی را از نقطه صفر آموخت و شاهد رشد قدرت صدا و قدرت شنوایی بی نظیر نیز بود.

متاسفانه برخی از افراد، علیرغم استعداد و علاقه درگیر آموزشات بی اساسی شده اند که نه تنها کمکی به شناخت ریشه های موسیقی اصیل، نکرده است بلکه حال به دلیل بی نظمی و آشفتگی آموزش را رها کرده اند.

علت علاقه به آموزش آواز

موسیقی جهانی پر از راز و رمز است که لذت واضحی را به شخص ارزانی می‌دارد. فرقی ندارد که شما از نبوغ بی‌نظیری برخوردار هستید و مایلید پتانسیل خویش را در عالی‌ترین سطح به نمایش بگذارید و یا این هنر ارزنده را به عنوان یک سرگرمی دنبال می کنید، برای آموختن اصولی آواز نیاز است تکنیک ها و مفاهیم را در مسیری درست بیاموزید.

شاید برای بسیاری، سوال باشد که آموختن موسیقی و خلق یک اثر هنری چه سودی دارد، مطمئنا بسیاری از افراد برای فراگیری و تحت تاثیر قرار دادن شنوندگان، زمان، هزینه و امکانات بسیاری را در نظر میگیرند اما در صورت نداشتن شیوه کارآمد برای یادگیری، می‌تواند به مدفون کردن استعداد ذاتی نیز منجر شود.

هنرمندان نام آوری که در عصر حاضر فعالیت می‌کردند توانستند پتانسیل عظیم موسیقی سنتی را به نمایش بگذارند که در جذب هنرجویان تاثیر بسزایی نیز داشتند، بی جهت نیست که حال افراد بسیاری مایلند این سبک را برای آموزش و کسب تجربه، جذب نمایند.

برای درک کیفیت موسیقی نیاز به هوش بالایی نیست مطمئناً لحن و شیوایی آن، از طریق گوش نیز مشخص است.

مزایای یادگیری آواز

فراهم کردن فرصت آموزش مهارت های مختلف، به ویژه موسیقی و آواز به منزله سرمایه‌گذاری قدرتمندی است که می‌توان تا سال های بعد نیز از مزایای شگفت آن بهره مند شد. شاید مایل باشید بدانید که نتایج علمی در این باره چه گزارش هایی را اعلام کرده اند، در ادامه به چند مورد گریزی زده شده است:

  • گوش دادن به موسیقی می تواند ظرفیت حافظه را دوچندان کند. افرادی که در حال آموزش نواختن هستند، در مقایسه با سایرین می توانند مهارت های حرکتی خویش را ارتقا بخشیده و بازدهی بسیاری در سایر فعالیت ها نیز شاهد باشند.
  • اگر فرزندی دارید که علاقمند به یادگیری موسیقی و آواز خوانی است، بهتر است قدم به قدم همراه او باشید تا از این پشتیبانی قدرتمند، برای کسب مهارت بهره گیرد. مطمئناً پس از مدتی شاهد پیشرفت قابل ملاحظه، در دیگر بخش‌های آموزشی مانند مهارت های ریاضی نیز خواهید بود.
  • آثار موسیقایی، فارغ از آواها و نغمه های دلنشینی هستند که شنیده می شود، شخص برای هنرنمایی نیاز به تبحر و دانش دارد تا علاوه بر آشنایی با نت و کاربردهای آنها، هنری  شگفت به تصویر بکشاند. مطمئنا چنین توانمندی در بهبود مهارت درک مطلب نیز تاثیر گذار است‌.
  • زندگی در عصر حاضر با وجود دغدغه‌های مختلف مالی و شغلی، چندان آسان نیست و نبود تمرکز اغلب شخص را آزار میدهد اما گوش سپردن به موسیقی، نتایج شایانی را در بهبود تمرکز نشان داده است، هنرجویانی که در حال یادگیری هستند به دلیل تمرکز بر سرعت، صدا، ریتم، مدت زمان نت و دیگر وجوه، پیشرفت شایانی را شاهد خواهند بود.
  • شاید جالب به نظر برسد که اگر موسیقی را نوعی ورزش مغز بدانیم که فواید بسیاری بر حافظه و سیستم عصبی دارد، به طوری که محققان بیان کردند نتایج شایانی در کاهش ابتلا به آلزایمر و زوال عقل نیز دارد.
  • بسیاری از افراد نمی دانند سرعت و ریتم موسیقی بر مدیریت زمان نیز تاثیر گذار است، بی جهت نیست که نوازندگان قادرند علاوه بر تولید آثار فاخر، همواره از تمامی فرصت ها به بهترین شکل استفاده کنند.

مزایا آموزش آنلاین آواز نسبت به شیوه حضوری

روند یادگیری موسیقی برای تمامی افراد فارغ از رده سنی و محل سکونت حال به راحتی ممکن است، به ویژه آنکه اینترنت نیز بستر جذاب و مهیجی را برای آموختن فراهم کرده است به طوری که فیلم های آموزشی آنلاین در دسترس تمامی علاقمندان قرار می‌گیرند، تنها کافیست، برنامه یادگیری خویش را تنظیم کرد و متناسب با شرایط، تمارین و جلسات را پیگیری کرد.

آموزش آنلاین آواز بهتر است با حضور در کلاس های آموزشگاه های حضوری باشد، حال به لطف پیشرفت تکنولوژی و وجود اینترنت، می‌توان راحتی بسیاری را در آموزش تمامی مهارت ها حتی موسیقی نیز احساس کرد، بنابراین اگر قصد دارید پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه آواز مشاهده کنید باید متناسب با سبک مد نظر، آثاری ماندگار بر جای بگذارید.

آموزش آنلاین، می‌تواند مسیری جذاب و مهیج باشد تا از راه دور نیز همراه با معلمان حرفه ای که کوله باری از آثار شگفت را بر دوش می کشند، در ارتباط بود و فارغ از جنس و سطح سواد، سختی های مسیر را پشت سر گذاشت.

آموزش تحریر در آواز به شکل آنلاین چگونه ممکن است؟

اینترنت و فضای شگفت آن، فرصت بهینه ای است تا شخص بتواند در کنار مدرسانی قدرتمند، تعلیم ببیند و تمارین را به شکلی اصولی اجرا کنند، مطمئنا چنین سیستمی، مطابق با شرایط و توانمندی های طبیعی و صوتی شخص است علاوه بر آنکه هزینه نیز بسیار کمتر بوده و صرفه جویی در زمان و هزینه و تلاش را ممکن می‌کند.

آواز خواندن ماهرانه رویای بسیاری از افراد است، اگر شما نیز مدت‌هاست به فکر یادگیری مبانی و تکنیک های تاثیر گذار خوانندگی هستید اما به دلایل مختلف همچون ترس و نبود اعتماد به نفس، علاقه خود را جدی نمی گرفتید، بهتر است این تردیدها را کنار بگذارید و برای تحقق آرزوی خویش گام بردارید، مطمئناً تمامی افراد با یادگیری اصولی می توانند توانمندی خویش را ارتقا بخشند علاوه بر آنکه آموزش آنلاین نیز بسیار تاثیرگذار، ظاهر شده است، بطوری که افراد بسیاری، فارغ از محدودیت های زمانی و مکانی، می توانند تنها با وسایل الکترونیکی ساده ای همچون تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت پیشرفت شایانی را شاهد باشند.

خنیاگر کیست و چه میکند؟

خنیاگر از بهترین آموزشگاه های آنلاین موسیقی است که گنجینه ای از مدرسان قدرتمند را دور هم جمع کرده است تا کمک کند، یادگیری آواز و سازهای مختلف موسیقی که هنری ارزنده با جایگاهی بی مثال هستند، در عالی ترین سطح صورت گیرد، مطمئنا در پایان جلسات آموزشی، فرد از هنر وجودی شگفت‌انگیز خویش حیرت زده خواهد شد.

در واقع این آموزشگاه طراز اول، روند یادگیری موسیقی را برای تمامی افراد صرف نظر از رده سنی، سواد موسیقیایی و حتی منطقه و محل سکونت ممکن کرده است. کافیست شخص جلسات آموزشی را پیگیری کند و از کیفیت تصویر و صدا بهره‌مند شود. این فرصت عالی می تواند واکاوی از استعداد درونی تمامی افراد را ممکن کند به شرط آنکه شخص همت و تلاش را برای کسب دانش و تجربه به کار گیرد.

معلمانی برگزیده در خنیاگر، فعالیت می کنند که علاوه بر سابقه تدریس گسترده، کوله باری از آثار شگفت را نیز در موسیقی ایران زمین بر جای گذاشتنه اند که می توانند مسیر بسیار امیدوارکننده برای افرادی که حتی بسیار مبتدی هستند و دانش موسیقی چندانی ندارند نیز باشد.

لزوم آموزش تحریر در آواز

آواز اصیل ایرانی، هنری جامعه پسند است که بسیاری از افراد الفت ویژه‌ای با نواهای دلنشین آن دارند. حال افراد نسل جدید نیز مایلند این جاده بی انتها را بپیمایند و رنج و سختی آموزش را نیز بپذیرند، مطمئناً وجود تحریر در آواز، عیار کیفیت نغمه های دلنشین را نشان می دهد.

باید بدانید غلت دادن در آواز یا پیچیدگی در آواز، اصطلاحاتی هستند که برای تشریح تحریر در آواز به کار می‌روند و اساتید صاحب سبک به شکلی هوشمندانه این تکنیک را به هنرجویان می آموزند.

چهچه زدن در آواز مشخصه خاص موسیقی سنتی است که به زیبایی آواهای دلنشین می‌انجامد اما  نیاز است بر زیر و بم این راز پنهان مسلط شد، در غیر اینصورت کیفیت آوایی چنگی به دل نخواهد زد. ایده آل ترین حالت به فرموده استاد طاهرزاده، بین سه تا پنج تا عنوان شده است.

انواع تحریر ها

مطمئنا یادگیری تحریر زدن همچون دیگر مبانی آسان نیست و این تکنیک سحرانگیز و اغوا کننده نیاز به تمرین و آموزش اصولی دارد، در غیر این صورت فرد، غناء و عظمت چندانی از این هنر شاهد نخواهد بود. از تقسیم بندی های رایج درباره تحریر ها، میتوان موارد زیر را نام برد:

  • تحریر های کامل و آهنگین که تاثیر شگرف بر روح و جان شنونده می گذارند.
  • این گروه اگرچه جنبه تزئیناتی دارند اما نمی توان به عنوان ساختار کامل و تکمیل کننده جمله به آنها نگاه کرد.

اشتباهات تاثیر گذار در آموزش تحریر در آواز

آموزش تحریر در آواز، بی تزلزل توانمندی نیست که یک شبه به دست آید، بلکه نیاز است هنرجویان از ممنوعیاتی همچون  تکان دادن فک، به کارگیری زبان و تغییر نت بپرهیزند تا شاهد صدایی خروسی که در اثر فاصله گرفتن تارهای صوتی رخ می‌دهند (فالستو)، نبود.

درباره عملکرد خاص تحریر که با ظرافت خاص نیز همراه است، باید دانست که در واقع تکرار دو نت پشت سر هم است که باید به شکل متناوب و متناسب با سرعتی اصولی صورت گیرد تا شاهد صدایی با کیفیت در سبک های مختلف موسیقی همچون سنتی و پاپ بود، در واقع عیار آموزش را از این طریق، می‌توان تشخیص داد.

دوره آواز ایرانی

خنیاگر برای تربیت علاقمندان به آواز و موسیقی، بسته های آموزشی متعددی را تهیه کرده است که دوره آموزشی آواز ایرانی با حضور استاد مهیار شادروان از قدرتمندترین محتوا های آموزشی است که هنرجویان می توانند مفاهیم و نکاتی را بیاموزند که معادل ۴۰ هفته یادگیری حضوری عنوان شده است.

موسیقی ایرانی با سبک های مختلف، سراسر جذابیت و نغمه های غنی و روح نواز است که می تواند تمامی سلایق و علایق را به خوبی پوشش دهد، بی جهت نیست که حال یادگیری اصولی دغدغه بسیاری از هنرجویان است که مایلند جزئیات پیچیده را به شکل اصولی بیاموزند.

با پیگیری جلسات آموزشی بسته های آموزشی، آواز ایرانی ۱ و ۲ تمامی افراد که تعلق خاطر بسیاری به این هنر جاویدان دارند، حتی اگر از نظر سواد موسیقیایی صفر نیز باشند، می توانند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را شاهد باشند و پس از آشنایی با تمامی دستگاه ها و گوشه های مهم موسیقی ایرانی، لذت واضحی را از فراگیری درک کنند.

در این رویکرد آموزشی استاندارد، روش تدریس زنده یاد محمد رضا شجریان و استاد محسن کرامتی به عنوان الگو انتخاب شده است تا هنرجویان از مرجعی کارآمد، ریشه و اصالت موسیقی را درک کنند.

https://khonyagar.com

5/5 - (1 امتیاز)