آیا رابطه از دست رفته با مشاوره ازدواج احیا می‌شود؟
آیا رابطه از دست رفته با مشاوره ازدواج احیا می‌شود؟
مشاوره ازدواج، کلیدی‌ترین نکاتی که مربوط به حفظ یک رابطه می‌باشند را ذکر کرده و به طرفین کمک می‌کند تا رفتار خود را ارزیابی کنند.

مشاوره ازدواج

بهترین راه برای شروع و حفظ یک رابطه دوستانه است. روابطی که در دوران جوانی برای اشخاص مختلف به وجود می‌آیند، دچار حالت‌ های پیچیده‌ای می‌شوند.

طبیعتاً رفتارهای ناپخته و فکر هایی که ناشی از تصمیمات احساسی و زودگذر هستند نیز باعث شدیدتر شدن این پیچیدگی می‌شوند.

در نتیجه برای اینکه رابطه خود را از این پیچیدگی‌ ها حفظ کنید می توانید از مشاوره رابطه پیام مشاور

بسیاری از رابطه‌ ها شاید در ابتدا به خوبی آغاز شوند اما نمی توانند به خوبی ادامه داشته باشند. و یا حتی به ازدواج منجر شوند. مسئله بسیار مهم دیگری که در رابطه‌ها وجود دارد این است که هر کدام از طرفین با چه تصوری وارد رابطه می‌ شود.

مشاوره رابطه مرکز پیام مشاور

مشاوره ازدواج چه نقشی برای رابطه‌ های دوستانه دارد؟

مشاوره ازدواج می‌تواند از تمام انحرافات و ناپختگی‌ های یک رابطه دوستانه جلوگیری کند. واژه “دوست” با توجه به شرایط فرهنگی که امروزه در دنیا حاکم است به طیف وسیعی از افراد اطلاق می‌شود.

بنابراین هرچه دایره شمول این واژه افزایش یابد، احتمال اینکه روابط دوستانه به ازدواج منجر شوند کمتر می‌شود.

اجازه دهید در قالب یک مثال توضیحات بیشتری دهیم تا متوجه منظورمان بشوید. فرض کنید که پدرام از طریق اینستاگرام توانسته است به یک گروه اجتماعی طبیعتگردی وارد شود. در این گروه طبیعت گردی که فضای فکری آن غالباً دوستانه و صمیمی است با یک دختر به نام دیبا آشنا شده است.

پس از مدتی که ارتباطات میان پدرام و دیبا بر حسب فعالیت های مشترک افزایش می‌یابد، یک احساسی در میان آنها شکل می‌گیرد.

مشاوره رابطه دقیقاً در همین زمان که یک احساس خاص میان پدرام و دیبا وجود دارد ضروری است. البته به یاد داشته باشید که نام‌هایی که به کار بردیم، تمثیلی هستند و فقط به عنوان نماینده پسران و دختران ذکر شدند.

شاید از خودتان بپرسید که چرا در این مرحله که دختر و پسر فکر می‌کنند یک احساس خاصی نسبت به طرف مقابل دارند باید از مشاوره استفاده کنند.

مشاوره رابطه به آنها کمک می‌کند که احساس خود را به طور واقعی و غیر احساسی ارزیابی کنند. اکثر روابط میان دختران و پسران زمانی از بین می‌رود و دچار پیچیدگی می‌شود که یکی از آن دو نتواند دیگری را درک کند.

به نظر شما خوانندگان گرامی، چه حالت ‌هایی وجود دارند که باعث پیچیدگی روابط می‌شوند؟

مشاوره رابطه چگونه می‌تواند یک دوستی را حفظ کند؟

مشاوره رابطه باعث می‌شود که بدانید درست‌ترین تعبیر طرف مقابل از دوستی چیست. تعابیر بسیار مختلف و متعددی از رابطه ی دوستانه وجود دارند.

بر همین اساس می توانیم بگوییم که تمام روابط دوستانه لزوماً عاشقانه نخواهند بود و منجر به ازدواج نخواهند شد.

همچنین امکان دارد که رابطه دوستانه ی متفاوتی میان دختران و پسران پس از ازدواج به وجود آید. مشاوره ازدواج متفاوت از مشاوره رابطه نیست و در حقیقت هر دو برای رسیدن به یک هدف واحد تلاش می‌ کنند.

این هدف واحد همان حفظ و عمیق‌تر کردن رابطه میان دختر و پسر است. آیا مثالی که در قسمت بالا با اسامی: پدرام و دیبا ذکر کردیم را به خاطر دارید؟

فرض کنید پدرام یا دیبا یک گام برای عمیق‌تر کردن این رابطه دوستانه بردارد. مثلاً پدرام از دیبا بخواهد تا با یکدیگر در یک کافه قرار ملاقات بگذارند.

در این حالت، دو صورت برای پدرام به وجود می‌آید. صورت اول این است که دیبا قبول نمی‌کند و از پدرام می‌خواهد که دیگر چنین پیشنهاد هایی به او ندهد. صورت دوم این است که دیبا قبول می‌کند و در کافه با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

تکلیف حالت اول مشخص است و احتمال پیشبرد چنین رابطه‌ ای بسیار کم است؛ ولی غیر ممکن نیست. اما پیچیدگی‌ ها و حالت‌ های مختلف دوستانه دقیقاً در صورت دوم به وجود می‌آیند که دیبا پیشنهاد قرار ملاقات پدرام را قبول کرده است.

در این حالت، کاملاً به مشاوره رابطه نیاز دارید تا بدانید چگونه رابطه خود را مدیریت کنید.

مشاوره ازدواج آنلاین

آیا مشاوره ازدواج باعث می‌شود که یک رابطه دوستانه به ازدواج منجر شود؟

مشاوره ازدواج به شما کمک می کند تا روابط خود را تثبیت کنید. بسیاری از رابطه‌ ها به دلایل گوناگونی نمی‌توانند به ازدواج منجر شوند.

یکی از مهمترین علت‌ هایی که باعث شکست رابطه‌ ها می‌شود، عدم رعایت فاصله است. یعنی دختران یا پسران برای حضور در یک رابطه تلاش زیادی می‌کنند تا در جمع دوستانه ی طرف مقابل قرار بگیرند. بر همین اساس رفتارهایی انجام می‌دهند که موجب می‌شود بسیاری از حریم‌ های شخصی حفظ نشوند.

در نهایت نتایج فاجعه باری به وجود می‌آیند که جز فاصله بسیار زیاد، حاصلی برای پسر یا دختر ندارد. به جای آنکه تلاش کنید در کنار دوستان طرف مقابل باشید، سعی کنید رفتار دوستانه داشته باشید.

در مشاوره رابطه به شما یاد داده می‌شود که چگونه بتوانید رفتار دوستانه داشته باشید. شاید از خودتان سوال بپرسید و بگویید که: آیا دوستانه رفتار کردن نیاز به استاد دارد؟

در بسیاری از مواقعی که انسان ‌ها دچار حالت های عاطفی می‌شوند نمی‌توانند به طور درست تصمیم‌گیری کنند.

یعنی دختر یا پسری که شخصی را عاشقانه دوست دارد، به دنبال محبت کردن به او است؛ ولی نمی‌داند چگونه.

حتی امکان دارد برخی از پسران یا دختران بر مبنای عشق زیاد، اقداماتی در جهت رفتارهای هیجانی و حتی خشونت‌انگیز داشته باشند.

این رفتارها موجب می‌شود که حریم‌ خصوصی طرف مقابل به شدت نقض شده و هیچ احساس امنیتی نداشته باشد.

در نتیجه زمانی که احساس امنیت در رابطه وجود نداشته باشد یعنی هیچ سطحی از اعتماد متقابل ساخته نخواهد شد. در این حالت فرد مضر نمی‌تواند به آینده این رابطه برای ازدواج امیدوار باشد.

مشاوره رابطه دوستی

مناسب‌ ترین زمان برای دریافت مشاوره در رابطه‌ ها

معمولا زمانی برای مشاوره ازدواج یا مشاوره رابطه اقدام می‌شود که شرایط بحرانی به وجود آمده است. و اوضاع خیلی خوب نیست.

اما شما اجازه ندهید که فضای مسموم و ملتهبی در رابطه ایجاد شود و سپس اقدام به اخذ مشاوره کنید. بلکه در زمانی که احساس کردید می‌توانید آینده ی مشترکی با فرد مقابلتان داشته باشید باید از مشاوره کمک بگیرید.

برای اینکه بتوانید علائم و نشانه ‌های رفتاری طرف مقابلتان را بفهمید می‌توانید از مشاوره کمک بگیرید. به عنوان مثال برخی از پرکاربردترین نشانه‌ های رفتاری روابط دوستانه را‌ ذکر می‌کنیم.

  • رفتار های مشترک
  • ترسیم آینده
  • بیان احساسات
  • برقراری ارتباط از نوع لفظی و غیرلفظی

یکی از نکاتی که از طریق آن می‌توانید پی به عمق یک رابطه ببرید رفتار های دوستانه است. رفتار های دوستانه در زمانی که یک رابطه بتواند آینده مشترکی داشته باشد، زیاد خواهند بود.

این رفتار های دوستانه شامل مصادیق متعددی مانند: پارک رفتن، مسافرت دوستانه و موارد مشابه می‌شوند.

5/5 - (1 امتیاز)