مجسمه هایی که بشدت واقعی به نظر می رسند!
مجسمه هایی که بشدت واقعی به نظر می رسند!

هنرمند اهل ملبورن در قالب مجسمه‌هایی خلاقانه و فراواقعی، چهره و پیکر انسان‌ها را در ابعاد بزرگ به تصویر کشیده است.

 به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، لی لی پوتی‌های قصه گالیور را حتماً می‌شناسید. آدم کوچولو‌هایی که همه چیزشان از لحاظ آدم بودن به گالیور می‌رفت جز ابعادشان. غول‌هایی هم که بعدش گالیور به تورشان خورد، همین طور بودند. حالا تصورش را بکنید، یک نفر بیاید مجسمه آدم‌هایی را بسازد که به شدت واقعی به نظر می‌رسند، با این تفاوت که بعضیشان اندازه غول هستند و بعضی‌هاشان کوچک‌تر از ابعاد آدم‌های معمولی؛ و تازه اگر کوتوله‌ها یا غول‌های قصه‌ها به خاطر لباس یا سرو وضعشان با آدم‌های معمولی فرق داشتند، این مجسمه‌ها کاملاً شکل آدم‌های امروزی باشند و حتی لباس و مدل مو و کفششان درست شبیه خود ما باشد.

ران موئک در سال ۱۹۹۶ زحمت این کار را کشید. آثار این هنرمند اهل ملبورن چهره و پیکر انسان را در ابعاد بزرگ به تصویر کشیده است.

این عروسک ساز، مجسمه‌ای ساخت به نام پدر مرده که ابعادش دو سوم ابعاد یک آدم معمولی بود و مردی مرده را نشان می‌داد که دراز به دراز افتاده. موئک برای واقع نمایی این کار تا آنجا پیش رفته بود که مو‌های خودش را روی سر اثر کاشته بود. او توجه خیلی‌ها را با این کارش جلب کرد و این عملاً آغاز کار او به عنوان یک هنرمند بود.

 ران موئک مجسمه‌ساز استرالیایی. بعد‌ها به کارش ادامه داد و  آثار بی‌نظیری را به سبک فراواقعی خلق کرده است و کارهایی، چون  پسر، ماسک‌های یک و دو، فرشته ، نوزاد و … را ساخت.
در تصاویر زیر آثار هایپررئالیستی ران موئک استرالیایی را ببینید.

 

منبع: iranart./ عجیبترین/رویداد ۲۴