مجسمه‌هایی شگفت‌انگیز از جنس صفحات کتاب+ تصاویر
مجسمه‌هایی شگفت‌انگیز از جنس صفحات کتاب+ تصاویر

وقتی خلاقیت هنری وجود داشته باشد، هر چیزی می‌تواند به دستمایه‌ای برای خلق آثار خیال‌انگیز تبدیل شود. در این‌جا مجسمه‌هایی را خواهید دید که مثل منظره‌هایی جادویی از دل صفحات کتاب‌های کهنه بیرون آمده‌اند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، سو بلکوِل (Su Blackwell) هنرمندی بریتانیایی است که در حوزه‌های مختلفی مثل تبلیغات، ساخت موزیک ویدئو و طراحی صحنۀ تئاتر فعالیت می‌کند. اما آن چیزی که بیشتر از همۀ این‌ها باعث شهرت او شده و مخاطبانش را شگفت‌زده کرده است، آثار تجسمی زیبایی است که از کتاب‌های کهنه ساخته شده‌اند.

او اولین بار بعد از سفری که به شرق آسیا داشت تصمیم به استفاده از کتاب‌های کهنه برای ساخت مجسمه گرفت. خود او می‌گوید که وقتی از ورق کتاب‌های کهنه برای ایجاد تصاویر و منظره‌ها استفاده می‌کند، انگار که دارد آن‌ها را واقعا با کلمات می‌سازد.

آثار بلکول اغلب شبیه به منظره‌هایی هستند که از دل یک کتاب بیرون آمده‌اند. روی هر کدام از اشیائی که او می‌سازد کلمات و نوشته‌هایی کاملا واضح وجود دارد و به همین دلیل انگار هر کدام از درخت‌ها، ابر‌ها و سایر چیز‌هایی که او ساخته، کاملا از جنس نوشته‌های کتاب هستند؛ مثل اینکه داستان‌ها از صفحات بیرون آمده و تجسم پیدا کرده باشند.

مضمون مجسمه‌ها نیز کاملا افسانه‌ای و خیال‌انگیز است؛ آثار او پر از جنگل‌های جادویی، گیاهان رازآمیز و قصر‌های خیالی هستند. نورپردازی زیبا و هنرمندانۀ او نیز در بخشیدن جلوه‌ای جذاب به آثارش نقش مهمی ایفا می‌کند. در اینجا تصاویر تعدادی از زیباترین آثار بلکول را ملاحظه می‌کنید.

 

 
منبع: فرادید