این مواد غذایی را نباید طبقه بالای فریزر گذاشت
این مواد غذایی را نباید طبقه بالای فریزر گذاشت

یکی از راه‌های نگهداری از مواد غذایی مختلف در هر فصلی فریز کردن آن مواد است، با این روش بسیاری از خوراکی‌ها در هر زمانی در دسترس شما قرار دارد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من  راه حل کلیدی داشتن یک رژیم غذایی سالم این است که شما از طیف مختلفی از غذاها و خوراکی‌ها مانند میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، گوشت و غیره استفاده کنید اما متخصصان یک راه حل کلیدی دیگر برای سلامتی دارند و آن هم نگهداری غذاهاست و باید مواظب باشید که بعضی از مواد غذایی را در بعضی از فضا ها قرار ندهید تا باعث ایجاد باکتری‌های مضر نشوند.
طبق اطلاعات سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، اگر بعضی از غذاها را در طبقه بالای فریزر قرار دهید، باعث آسیب به بدن می‌شوید و همین اشتباه ساده در نگهداری از ماده غذایی باعث پخش شدن باکتری خطرناک و ابتلا به بیماری‌های جدی می‌شود اما به نظر شما کدام غذا است که هرگز نباید آن را در طبقه بالای فریزر بگذاریم؟ برای اطلاع از پاسخ با ما در این بخش همراه باشید.
جای گوشت طبقه اول فریزر نیست
هرگز گوشت قرمز و گوشت مرغ و هیچ غذای دریایی خام را در طبقه و کشوی بالای فریزر قرار ندهید. گوشت خام یکی از رایج‌ترین علت‌های پخش شدن باکتری است و بنابراین متخصصان پیشنهاد می‌کنند که هنگام نگهداری آنها در فریزر، به شدت مراقب باشید.
میوه و سبزیجات را دور از آنها قرار دهید و آنها را کنار یا زیر گوشت خام نگذارید، زیرا آب چکیده شده از این مواد حاوی جرم است. بهتر است مواد خوراکی بسته‌بندی شده را که در آنها باز نشده است در طبقه بالای فریزر قرار دهید. لبنیات را از میوه، سبزیجات و گوشت جدا کنید.
اهمیت نگهداری از گوشت داخل فریزر
همیشه گوشت را داخل بسته بندی اورجینال خودش قرار دهید تا زمانی که موقع مصرف برسد، می‌توانید از یک پلاستیک اضافه‌تر برای جلوگیری از نشت آب آن استفاده کنید.
ارتباط نوع نگهداری با مسمومیت غذایی 
اگر همه مواد خوراکی را با یکدیگر داخل فریزر نگهدارید و به این مسئله توجه نکنید، به مشکلات دچار می‌شوید، زیرا گوشت خام قرمز، گوشت مرغ و خروس و غذاهای دریایی حاوی باکتری سالمونلا، لیستریا، ای.کولی و دیگر باکتری‌های مضر هستند که مشکلاتی مثل دل درد، تب، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و غیره را ایجاد می کنند.
مطالعات نشان می‌دهد که ۴۸ میلیون نفر در سراسر جهان هر سال به خاطر مسمومیت غذایی بیمار می‌شوند، ۱۲۸ هزار نفر آنها بستری می‌شوند و بیش از هزار نفر آنها به خاطر این مشکل جان خود را از دست می‌دهند. پس بهتر است به طرز نگهداری غذاها دقت ویژه‌ای داشته باشید.
مراقب مسمومیت باشید
اگر هر کدام از این علائم را دارید، مراقب نگهداری غذاها باشید. برای جلوگیری از مسمومیت غذایی باید سعی کنید مراقب سیستم نگهداری مواد غذایی باشید تا وضعیت خطرناکی نشود. مشکلاتی مثل حالت تهوع و استفراغ، تب و اسهال می‌تواند باعث تشدید بیماری شود و زندگی شما را تهدید کند.
افراد بالای ۶۵ سال، خانم‌های باردار، کودکان زیر یک سال و افرادی که مشکلات سیستم ایمنی دارند بیشتر در معرض خطر بیماری بر اثر مسمومیت غذایی هستند.
نکاتی ساده ولی مهم
در نظر گرفتن نکات مراقبتی بسیار مهم است. جدا کردن غذاها در یخچال یک کار ضروری است که باید آن را انجام دهید. البته می‌توانید از راه‌های امنیتی دیگری هم استفاده کنید. به عنوان مثال تخته‌های آشپزی را برای گوشت خام و سبزیجات از یکدیگر جدا کنید.
هرگز گوشت پخته شده را داخل بشقابی قرار ندهید که قبلا گوشت خام داخل آن بوده است و حتماً همه این تخته های آشپزی را شستشو و ضدعفونی کنید.
سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پیشنهاد می‌کند که هرگز گوشت خام را قبل از پختن نشویید زیرا شستن گوشت خام قرمز، گوشت مرغ، بوقلمون یا تخم مرغ باعث پخش شدن جرم داخل سینک و سطوح اطراف می‌شود.
منبع : همشهری آنلاین