چگونه یک همسر ایده آل باشیم؟ + فیلم
چگونه یک همسر ایده آل باشیم؟ + فیلم

نقشی که زن در آرامش خانه دارد مانند قرص‌های آرام بخش برای درد‌های بدن است. اگر زن بداند چگونه رفتار کند جلوی بسیاری از مشکلات را می‌گیرد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، در زندگی مشترک، هر یک از زن و شوهر نقش مهم و سازنده‌ای دارند. اگر هر کدام، نقش خود را به خوبی ایفا کند و در این پازل زندگی بتوانند تکه‌ها را سر جای خودشان قرار دهند، موفقیت و شادابی را برای خودشان به ارمغان می‌آورند. خانم‌ها قابلیت این را دارند به راحتی قلب شوهر را تسخیر کنند و زمانی که قلب شوهر را با عملکرد خوب خودشان تسخیر کردند در واقع دروازه خوشبختی را به روی خودشان باز می‌کنند.
محبت و دوستی روش مخصوص به خود را دارد و موجب شادی و آرامش زن و شوهر می‌شود. اگر دوست دارید خانه‌ای پر از محبت داشته باشید، لازم است شما به عنوان خانم خانه کار‌های که سبب تسخیر قلب شوهر می‌شود را انجام دهید. ویژگی همسر ایده آل برای شوهر۱. مهربان باشیدچیزی که زن دارد و مرد را تسخیر می‌کند، مهربانی اوست نه سیمای زیبایش. زن مهربان می‌تواند خشمگین‌ترین مردان را آرام کند.
امام رضا (علیه السلام) می‌فرمایند: «اعلم ان النسآء شتی فمنهن الغنیمه والغرامه و هی المتحببه لزوج‌ها والعاشقه له … ; بدان که زنان گوناگونند، برخی از آنان دستاوردی گرانبها و تاوان [رنج‌های آدمی]هستند و این زن کسی است که به شوهرش محبت می‌کند و عاشق اوست.» [۱]
محبت و دوستی و مهربانی، شاه کلید نفوذ در دلهاست. هیچ چیزی به قدر مهربانی کارایی ندارد. در‌های بسته و چهره‌های گرفته با این ابزار گشوده و باز می‌شوند.
پیامبر عزیز خدا (صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند: «للرجل علی المراه ان تلزم بیته وتودده وتحبه وتشفقه وتجتنب سخطه وتتبع مرضاته وتوفی بعهده و وعده؛ حق مرد بر زن این است که [زن]ملازم خانه او باشد، و به شوهرش دوستی و محبت و دلسوزی کند، و از خشم وی دوری گزیند، و آنچه را مورد رضایت اوست انجام دهد، و به پیمان و وعده وی وفادار باشد.» [۲]
۲. معذرت خواهی کنیداشتباهاتی که از نظر عاطفی در روابط خود مرتکب می‌شویم و آن‌ها را پرده پوشی می‌کنیم، اغلب اثرات ماندگار و زیان آوری بر روابط ما با همسرمان می‌گذارد. این خطا‌ها به تدریج بر روی هم انباشته می‌شود و بعد از چند سال، رابطه ما را با دیگران سرد می‌کند و حتی می‌تواند موجب قطع رابطه با آن‌ها شود. اگر اشتباهی کردید معذرت خواهی کنید و نگران غرورتان نباشید، مهم نیست اگر انسانی برای کسی که دوستش دارد، غرورش را از دست بدهد؛ اما فاجعه است اگر به خاطر حفظ غرور، کسی را که دوست دارد از دست بدهد!
امام علی (علیه‌السلام) در حدیثی می‌فرمایند: هرگاه کسی نسبت به تو بدرفتاری کرد او را ببخش. [۳]

۳. با درایت باشید اگر همسر شما از شما ناراحت هست، تنها توسط خود شما به آرامش می‌رسد، تمام تلاش تان را بکنید تا این شما باشید تا همسرتان را به آرامش می‌رساند. اگر ارتباط کلامی بین زوجین با چهره‌ای گشاده و خندان، توام با محبت و عباراتی مثبت به کار گرفته شود باعث آرامش و دلگرمی و رضایت در طرف مقابل می‌گردد. ۴. مسئول باشیدمیزان حماقت انسان‌ها رو میشه از میزان استفاده شون از دو کلمه‌ی همیشه و هرگز فهمید، بیشتر به فکر راه حلی باشید تا سرزنش کردن. شما اگر مقصر مشکلات را شوهرتان بدانید و نقشی برای خودتان متصور نباشید، در واقع در جهل قرار دارید. شما به عنوان خانم خانه وظیفه دارید تا مسئولیت خودتان را به خوبی انجام دهید تا بسیاری از مشکلات ایجاد نشوند. خواهرم! وقتی شوهرکردی، مسؤول هستی، پس در این صورت، حرف هیـچ کسـی جز شوهرت نباید در تو اثر بگـذارد. اگر دیگران راهنمایی کردنـد، بپذیر؛ ولی آنچه را ازطریق تلقین منفی بر تو وارد می‌شود، نپذیر. [۴]
۵. عاشق باشیدهیچکس تصادفی برای کسی فرستاده نمی‌شود، مثل یک معجزه به همسر خود نگاه کنید. برای شوهرتان لحظه‌ای نابی را بسازید. اغلب مردمی که من می‌شناسم آن‌ها در زندگی خود به قدر کافی لحظه‌های واقعی را تجربه نمی‌کنند و وقتی ما دچار کمبود لحظه واقعی باشیم، آرامش و رضایت و خوشی نیز کم می‌شود. [۵]
۶. حامی و پشتیبان شوهرت باشهمسرتان را در کار و مشغولیت‌هایش حمایت کنید، چون واقعا به پشتیبانی شما نیاز دارد. حامی بودن در زندگی مشترک فقط مربوط به روز‌های سخت نیست، بلکه هر وقت که بر ترسش غلبه کرد یا تجربه‌ی جدیدی را در پیش گرفت نیز باید او را تشویق و حمایت کنید. پشتیبانی کردن فقط به معنی گفتن ِ چیز‌های خوب نیست. بلکه باید انتقاد سازنده هم بکنید تا همسرتان تشویق به عملکرد بهتر شود.

۷. کم توقع باشید شاید خانم‌های کمی پیدا شوند که توقع زیادی از شوهرشان نداشته باشند و درخواستی بیش از توان آن‌ها نداشته باشد. بهتر است از همسرتان آنقدر انتظار داشته باشید که توانایی پاسخ به آن را دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
پی نوشت:[۱]حسین بن محمدتقی نوری، مستدرک الوسائل، قم: آل البیت، ۱۴۰۸ ق، جلد ۱۴، صفحه ۱۶۱.[۲]مستدرک الوسائل، جلد ۱۴، صفحه ۲۴۴.[۳]محمدباقرمجلسی، بحارالانوار، بیروت، دار احیاء التراث العربی، ۱۴۰۳ ق جلد ۴۳، صفحه ۱۴۳.[۴]مهدی دانشمند، کلبه عشق، مشهد: خادم الرضا (علیه‌السلام)، صفحه ۲۵. [۵]باربارا دی آنجلیس، لحظه‌های واقعی راز شادکامی حقیقی را در یابید، مترجم، لیلا آزادی، تهران: معیار علم، ۱۳۸۷، صفحه ۸۳.