به صدا درآمد این طبل که مه ضیافت آمد
به صدا درآمد این طبل که مه ضیافت آمد

یک بار دیگر نسیم خوش رمضان وزیدن گرفت و هلال ماه پربرکت و سراسر رحمت رخ نمود، سلام به ماه مبارک رمضان- ماه غفران و برکات الهی، سلام به سحر‌های ماه مبارک رمضان؛ به دعای اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ مِنْ بَهاَّئِکَ بِاَبْهاهُ و …؛ به هنگامه افطار و استجابت دعا.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، رمضان، ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است و این هدف در سایه نور تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست می‌آید. ماه رمضان ماه تقویت اراده و آزادی از زنجیر‌های درونی است و این آرمان مقدس در پرتو عبادت خالصانه و روزه داری حقیقی دست یافتنی است. ماه رمضان، فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده داری و تمسک جستن از درگاه باری تعالی است که عشق ملکوتی و اُنس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد و شهد مناجات و نیایش را در کام انسان می‌ریزد.

پیامبر گرامی (ص) درباره ماه رمضان می‌فرماید: «ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه‌ها برتر و روزهایش بر همه روز‌ها و شب هایش بر همه شب‌ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته اید، نفس‌های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است…. بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می‌کند.»
امیدواریم همگان برآن باشیم در این ماه عزیز فرصت را غنیمت شمارده و از لحظه لحظه توفیق درک ماه شریف رمضان غافل نشویم. فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول کتب آسمانی، ماهی که قرآن برای راهنمایی مردم و نشانه‌های هدایت و فرق میان حق و باطل در آن نازل شده است، ماه شناخت و معرفت، ماه توبه و مغفرت، ماه عبادت و بندگی، ماه نهایت کرامت و مهربانى، ماه سلوک روحى بواسطه شکستن بت‌های نفس و سجده‌ی عشق بر درگاه معبود یکتا ماه خدا، ماه پیامبر (ص) و ماه امیرالمومنین (ع)، ماه نزول رحمت و ضیافت بیکران الهی را به همه صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گوییم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه پرفضیلت را از خدای بزرگ برای همگان مسئلت می‌نماییم. امیدواریم بتوانیم با سربلندی از این امتحان الهی به در آییم و از ذخیره بی پایان رمضان، توشه‌ای برای فردای خویش برگیریم.