جالب ترین و عجیب ترین تکنولوژی های روز دنیا
جالب ترین و عجیب ترین تکنولوژی های روز دنیا

فناوری‌های نو ظهور به دلیل ایجاد رفاه بیشتر در زندگی اجتماعی افراد طراحی و ساخته می‌شوند. در سال‌های اخیر علاوه بر توجه به این موضوع، شاهد ساخت و پیاده سازی جالب‌ترین تکنولوژی روز دنیا هم بودیم.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، دنیای آینده، خبر از زندگی کاملاً هوشمند و فرا جهانی می‌دهد که ترسناک به نظر می‌رسد! تکنولوژی به تمامی بخش‌های این دنیا و حتی دنیایی فراتر از زمین نفوذ پیدا کرده و به زودی روابط ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد! آیا دنیای متاورس و ارز‌های دیجیتال جایِ امن تری برای زندگی ما انسان‌ها خواهد بود؟
اگر کنجکاور شدید تا بیشتر درباره این فناوری‌ها بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا عجیب‌ترین تکنولوژی‌های دنیا را به شما معرفی کنیم.
جالب‌ترین تکنولوژی روز دنیا
شیشه‌های هوشمند خودرو، چشم افراد نابینا در سفر هستند!
یکی از لذت‌های سفر و گردش در دل طبیعت دیدن مناظر شگفت انگیزیست که خداوند برایمان خلق کرده است. متاسفانه افرادی که از نعمت بینایی محروم هستند این زیبایی‌ها را نمی‌توانند به خوبی حس کنند. شرکت خودرو سازی فورد ایتالیا و جی تی بی رما به همراه یک شرکت محلی که در ساخت ابزار‌های نابینایان مشغول است، توانسته تا اولین نمونه‌های ساخت این خودرو‌ها را کلید بزند.

 اسم این خودرو “منظره را احساس کن” می باشد. شیشه‌های این اتومبیل طوری طراحی شده است که با کنتراست بالا روی چراغ‌های LED مناظر بیرونی را مجدداً تولید می‌کند. به این ترتیب فرد نابینا می‌تواند با لمس شیشه ارتعاشات خاکستری را با شدت‌های مختلف احساس کند و به طور همزمان از صوتی که پخش می‌شود تصویری از مناظر بیرونی داشته باشد. شما می‌توانید . 
 با خودکارت همه چیز را ذخیره کن
حتماً برایتان پیش آمده که در یک شرایط و موقعیت بسیار شلوغی مانند قطار و یا مترو هستید و نیاز به یادداشت نوشته‌ای دارید. یک شرکت ایتالیایی برای حل این مشکل با استفاده از فناوری روز دنیا، یک خودکار به همراه کاغذ و اپلیکیشن مخصوص به خودش را ساخته که در حالت آفلاین هم به خوبی کار می‌کند. به این ترتیب با داشتن این خودکار هوشمند دیگر نگران نوشتن در مسیر‌های شلوغ و یا کم نور نخواهید بود.
با اینترنت اشیا خانه هوشمند داشته باشید
کنترل کردن وسایل منزل به کمک یک تلفن همراه چیزیست که شاید تا ۲۰ سال گذشته کسی تصورش را هم نمی‌کرد. با ورود اینترنت به زندگی بشر کم کم همه چیز دستخوش تغییر شد و البته به کمک افراد هم آمد. مثلاً شما می‌توانید به کمک اتصال ترموستات منزل خود به شبکه اینترنت و اتصال آن به گوشی هوشمند از راه دور دما را تنظیم کنید.

با ساخت و توسعه تکنولوژی‌های جدید روز دنیا این ماشین‌ها هستند که در اختیار افرادند و از آن‌ها فرمان می‌گیرند.
خودرو‌های بدون سرنشین = کاهش تصادفات جاده ای!
جالب است بدانید که ماشین‌های بدون راننده و کاملاً هوشمند درصد تصادف کمتری دارند! هر جا که ردپای انسان وجود داشته باشد، حتماً خطری هم او را تهدید می‌کند. اگرچه لذت رانندگی در جاده برای هر کسی می‌تواند دلچسب باشد، اما با وجود این خودرو‌ها این لذت از افراد گرفته می‌شود.
با توجه به تحقیقات به عمل آمده اگر خودرو‌هایی که در جاده‌ها تردد می‌کنند بدون سرنشین و متصل به شبکه باشند، هیچگونه تصادفی نخواهیم داشت. ایالت کالیفرنیا اولین جایی بود که در سال ۲۰۱۲ خودرو‌های بدون راننده را مطابق با قانون اعلام کرد.
این یکی از رویا‌های بشر بود که بدون داشتن گواهینامه رانندگی بتواند با ماشین شخصی خود به محل کار برود که به واقعیت تبدیل شد!
 پرینتر‌های ۳ بعدی قابلیت ساخت اشیاء فلزی را هم دارند
به کمک یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های جهان می‌توان به جای تولیدات انبوه و زمانبر در ساخت قطعات فلزی، در کمترین زمان ممکن اشیاء فلزی سخت و پیچیده‌ای بسازید. با این کار دیگر نیازی به انبار‌های بزرگ برای نگهداری از قطعات مختلف صنعتی نیست و تولید کننده می‌تواند در هر زمانی که احساس نیاز کرد به کمک پرینتر‌های ۳ بعدی قطعاتش را حتی ارزان‌تر نیز تولید کند.
دانشمندان پیش بینی می‌کنند که در آینده‌ای نزدیک به کمک همین تکنولوژی بتوان اعضای بدن هر بیماری که نیازمند است را ساخت و به این ترتیب جان میلیون‌ها بیمار را در جهان نجات داد.

با راه رفتن موبایلت را شارژ کن!
یکی دیگر از جالب‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا امکان شارژ کردن تلفن همراه به کمک قدم زدن و یا حتی دست تکان دادن است. به این صورت که پژوهشگران با ساخت یک وسیله فوق العاده نازک که به ضخامت چند اتم است، توانستند فرکانس‌های بسیار پایین را هم به شارژ الکتریکی تبدیل کنند.
تکنولوژی‌های عجیب دنیا که تعجب همگان را برانگیخت؟!
وقتی از تکنولوژی و فناوری‌های نوظهور حرف می‌زنیم منظورمان فقط کالای دیجیتال و تکنولوژی‌های جدید در این صنعت نیست. تکنولوژی روز دنیا در زمینه صنعت، پزشکی، ارتباطات، پهپادها، گجت‌های هوشمند و… هم وجود دارد. 
یکی از عجیب‌ترین تکنولوژی‌های جهان که تعجب همگان را در بیش از یک قرن پیش برانگیخت، روشن کردن لامپ توسط تسلا بود که در سخنرانی هایش بدون هیچ سیمی فعال میشد! اینکار او در آن سال‌ها مثل این بود که بدون وجود کابل به اینترنت متصل شد. چیزی که امروزه به اسم “وای فای” در دسترس همگان قرار دارد.
رای گیری به کمک فناوری بلاک چین
امروزه شرکت‌های واسطه گر بسیار زیادند. همه ما هر روز در حال تعامل با این شرکت‌ها هستیم بدون اینکه بدانیم. مثلاً وقتی در حال خرید اینترنتی هستید و یا از یک حساب کاربری در هر جایی استفاده می‌کنید، در واقع از واسطه‌ها کمک می‌گیرید. در بلاک چین داده‌ها داخل میلیون‌ها کامپیوتر پخش شده اند و امکان کنترل کردن آن‌ها برای هیچ کسی وجود ندارد.
اگر رای گیری به کمک این فناوری صورت بگیرد، به راحتی و بدون دخالت انسان می‌توان در کمتر از یک ساعت شمارش آرا داشت تا خیال همه از بروز تقلب راحت باشد.
کاهش هزینه‌های پزشکی به کمک کامپیوتر‌ها و تکنولوژی‌های جدید
شاید اولین استفاده‌های افراد از کامپیوتر مربوط به مانیتور‌های پزشکی در بیمارستان‌ها بود. به کمک این تکنولوژی اطلاعات بیمار ثبت میشد و پزشک می‌توانست داده‌ها را تحلیل کند. اما امروزه با کنترل اتوماتیک داده ها، شناسایی و تغییرات در اطلاعات، افزایش بهره وری، بالا رفتن دقت در آمار‌ها و… می‌توان به نتایج بهتری در این زمینه رسید.
یکی از پیشرفت‌هایی که در این رابطه انجام شده است از طرف محققین دانشگاه شیکاگو بوده که توانستند به کمک هوش مصنوعی داده‌های MRI را تحلیل و شناسایی کرده و به پزشکان در این زمینه کمک کنند تا به عنوان مثال تومور بیمار را به طور دقیق رد یا قبول کنند.
ویرایش ژن بدن، ساخت اسپره هوشمند، ساخت اعضای بدن به کمک پرینتر‌های ۳ بعدی، الگوریتم‌هایی برای پیش بینی مرگ انسان‌ها و ساخت جنین به کمک سلول‌های بنیادی از دیگر فناوری‌های جدید در حوزه پزشکی محسوب می‌شوند.
منبع: چچیلادات کام/