مقام حضرت عباس (ع) در اروپا
مقام حضرت عباس (ع) در اروپا

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در اروپا زیارتگاهی برای بزرگداشت مقام حضرت عباس (ع) وجود دارد که توجه بسیاری از مردم ، با ملیت و ادیان مختلفی را به خود جلب کرده است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، در سال ۱۶۲۰ میلادی گروهی از مؤمنین مقداری از خاک مزار حضرت ابوالفضل العباس (ع) را برای تبرک و طلب شفا به کشور آلبانی در اروپا بردند، بعد‌ها این خاک در کوه «تیموری» دفن و زیارتگاهی در آنجا بنا شد.
 مردم پس از مشاهده آثار خاک تبرکی حضرت، تصمیم گرفتند که باقی مانده آن را در بالای کوه «تیموری» که در ۲۰۰ کیلومتری تیرانا، پایتخت این کشور قرار دارد، دفن کنند.
با گذشت زمان بنایی در محل دفن خاک، ساخته شد و نام این محل به کوه «عباس_علی» تغییر یافت. مردم آلبانی، معتقدند که حضرت عباس (ع) با اسب بر روی یکی از کوه‌ها رفته است و دلیل عقیده آنان رد پای اسب و عمود پرچم به جا مانده بر روی سنگی در آن محل است.
 
اهالی آلبانی از ادیان و اقشار مختلف، از آن زمان، پنج روز از سال را (۲۰ تا ۲۵ آگوست) در این مکان مراسم می‌گیرند، از ارتفاع ۲۴۱۷ متری بالا می‌روند، ذبح می‌کنند، غذا می‌پزند و به نام حضرت عباس (ع) در میان فقرا توزیع می‌کنند.
در سال ۲۰۱۳ «استیوان پاپ دیمتروف» هنرمند بلغارستانی مجسمه‌ای از تمثال حضرت عباس (ع) سوار بر اسب ساخت که دو کودک در آغوش دارد و می‌خواهد به آنان آب بنوشاند. این تمثال بالای کوه تیموری نصب شده است.
منبع: .karbobala./ مهر نیوز/ حوزه/ شیعه نیوز/ حوزه نت