علت دین گریزی جوانان چیست ؟ + فیلم
علت دین گریزی جوانان چیست ؟ + فیلم

چرا انسان که ذاتاً مشتاق دین است و فطرت او با دین پیوند قلبی دارد، به دین گریزی روی می‌آورد و چرا دین گریزی در نسل جوان بیشتر شده است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،علت اصلی دین‌گریزی، نحوۀ ناصحیح تبلیغ دین است که خیلی رواج دارد.
در واقع اصول تبلیغ  مربوط به پیام‌دهنده، پیام گیرنده و محتوای پیام است.
در بخش اول، اولین اصل تبلیغی مرتبط با مبلغ و پیام‌دهنده، عبارت بود از اینکه مبلغ باید خودش تلقی صحیحی از دین داشته باشد تا بتواند این تلقی را به جامعه منتقل کند.
۵ تلقی غلط رایج درباره دین:
«۱٫ تلقی صرِف اعتقادی از دین، ۲٫ تلقی صرف اخلاقی از دین، ۳٫ تلقی صرف عاشقانه از دین، ۴٫ تلقی محض تکلیفی از دین و ۵٫ تلقی فردی از دین».
هر جمله‌ای در هر فعالیت تبلیغی که مطابق تلقی ناصحیح از دین باشد، موجب تشدید دین‌گریزی می‌شود.
مبلغ نباید صرفاً به استقبال چند نفر مؤمن در اطراف خودش از سخنانش نگاه کند. امروز هر مبلغ باید همه افراد دین‌گریزی که مخاطب او هم نیستند را در نظر بگیرد. تبلیغ خوب برخی مبلغان کافی نیست، باید از تبلیغ ناصحیح که موجب تلقی ناصحیح از دین می‌شود دوری کرد. هنگامی که به افکار عمومی مراجعه می‌کنیم، اکثر مردم تلقی صحیح و دقیقی از دین ندارند و این مقصرش ماییم.
فهرستی از ۱۲ تلقی صحیح از دین که باید مبلغ داشته باشد:
۱٫ تلقی علمی و واقع بینانه از دین، ۲٫ تلقی عقلانی، ۳٫ تلقی منفعت‌طلبانه از دین و اینکه دین منافع انسان را در دنیا تأمین می‌کند، ۴٫ تلقی امتحانی بودن زندگی و پاسخگو بودن برنامه دین برای امتحانات، ۵٫ تلقی اجتماعی از دین و اینکه دین یک برنامه برای زندگی جمعی است، ۶٫ تلقی سیاسی از دین و درک معادلات کلان قدرت، ۷٫ دین یک امر زیبا، هیجانی و سرگرم‌کننده است، ۸٫ دین موجب داوری و قضاوت در مورد افراد نمی‌شود، ۹٫ دین برنامه ای برای مسابقه است، ۱۰٫ سهل بودن دین، ۱۱٫ دین یعنی آزادی و آزادی‌بخشی ۱۲٫ دین امری محبوب و محبت آفرین است.»
«اصل دیگر این است که مبلغ باید فهم و بینش سیاسی داشته باشد. حتی شم سیاسی داشتن لازمۀ درک صحیح از احکام الهی است» 
ضرورت بینش سیاسی داشتن از دیگر لازمه های مبلغ است و راه دست یابی به بینش سیاسی مطالعه تاریخ اسلام است.
 «حضرت امام خمینی (ره) ۵۰۰ مرتبه به تاریخ صدر اسلام ارجاع دادند. تاریخ صدر اسلام را از افرادی که دارای بینش سیاسی از تاریخ صدر اسلام هستند، دریافت کنید، علامه عسکری(ره) و شیخ جعفر مرتضی عاملی خصوصاً علامه و کتاب نقش ائمه در احیاء دین قابل تأمل در این زمینه است.»منبع :سایت پناهیان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی