کشور‌های مختلف برای تیم‌های حاضر در جام جهانی چه پاداشی در نظر گرفتند؟
کشور‌های مختلف برای تیم‌های حاضر در جام جهانی چه پاداشی در نظر گرفتند؟

در گزارش زیر به پاداش کشور‌های مختلف برای تیم‌های حاضر در جام جهانی پرداختیم.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، چند ساعت پس از آن که تیم ملی ایران با شکست مقابل آمریکا فرصت طلایی صعود به دور حذفی جام جهانی را از دست داد، یک خبر عجیب روی خروجی رسانه‌ها قرارگرفت؛ اهدای مجوز ورود یک دستگاه خودروی خارجی به بازیکنان تیم ملی که حواشی و واکنش‌های حذف تیم ملی در آن ساعات اولیه باعث شد تا رسانه‌ها چندان روی این خبر مانور ندهند. بازیکنان تیم فوتبال پس از صعودشان به جام جهانی قطر درخواست‌هایی برای در نظر گرفتن پاداش ویژه داشتند و بعد از این که به درخواست شان بی‌توجهی شد، به این موضوع اعتراض کردند که واکنش چندانی را در پی نداشت، اما در روز‌های اخیر خبر رسید که یک روز قبل از بازی ایران و آمریکا پاداش مذکور به عنوان انگیزه‌ای برای غلبه بر آمریکا در قالب اعطای مجوز واردات یک دستگاه خودرو اعطا شده است. پاداشی که طی روز‌های گذشته واکنش‌های زیادی داشته است و حتی چند ملی پوش تیم کشتی هم در مصاحبه‌هایی درباره آن موضع گیری کردند. هر چند همیشه، اما و اگر‌هایی درباره اجرایی شدن این وعده‌ها وجود داشته است، پس از آن که محمدرضا گرایی، دارنده مدال طلای جهان و المپیک در سال ۲۰۲۱ و مدال نقره در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ از تبعیض ما بین رشته‌های ورزشی گلایه کرد و گفت: نوش جان فوتبالیست ها، اما این که تبعیض بین رشته‌ها قائل می‌شوند، اذیت کننده است. کامران قاسم پور، قهرمان کشتی جهان هم گفت: من دو سال است قهرمان جهان می‌شوم و برمی گردم، اما همان پاداشی را که خود وزارت ورزش هم تصویب کرده، نمی‌دهند و… با این حواشی حواله خودروی وارداتی به ملی پوشان فوتبال، از پاداش کشور‌های مختلف برای تیم‌های حاضر در جام جهانی نوشتیم.
ایران – صعودی که ۱۴۰ میلیارد برای کشورمان می‌ارزید!
حضور در مرحله گروهی جام جهانی برای کشور‌ها ۹ میلیون دلار پاداش به همراه دارد. مبلغی که با ضرب در عدد ۳۵ هزارتومان ارزش حدودی هر دلار ۳۱۵ میلیارد تومان می‌شود، اما اگر تیم ملی به مرحله بعدی صعود می‌کرد ۴ میلیون دلار به این پاداش فیفا اضافه می‌شد که مبلغی حدود ۱۴۰ میلیارد تومان می‌شود! اما اکنون بازیکنان تیم ملی یک حواله خودرو با سود حداکثر ۱۰ میلیارد تومان دریافت کردند به همراه بخشی از پاداش ۳۱۵ میلیارد تومانی فیفا که قسمت زیادی از آن به فدراسیون فوتبال کشورمان و کادر فنی می‌رسد. ناگفته نماند که هر یک از بازیکنان تیم ملی بابت پیروزی در برابر ولز مبلغ ۱۵ هزار دلار پاداش گرفتند.
انگلیس – وعده ۱۸ میلیاردی برای هر بازیکن
بازیکنان انگلیس در صورت قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، نفری ۵۰۰ هزار پوند پاداش دریافت می‌کنند. روزنامه دیلی میل خبر داده است که اتحادیه فوتبال انگلیس میزان پاداش بازیکنان در صورت قهرمانی در جام جهانی را نسبت به سال ۲۰۱۸ دو برابر کرده و مبلغ ۱۳ میلیون پوند برای ۲۶ بازیکن حاضر در فهرست این تیم در نظر گرفته است. با این حساب اگر انگلیس بتواند امسال قهرمان شود هر بازیکن این تیم با احتساب هر یورو ۳۶ هزارتومان، مبلغی در حدود ۱۸ میلیارد تومان فقط از کشورشان دریافت می‌کنند.
آلمان – وعده ۴۰۰ هزار یورویی که عملی نخواهد شد
تیم ملی آلمان در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۷۴ (میزبان)، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ قهرمان جام جهانی شد تا این تیم بعد از برزیل دومین تیم پرافتخار جام جهانی باشد. حذف این تیم از جام ۲۲ یکی از خبرساز‌ترین و شوکه کننده‌ترین خبر‌های یک هفته اخیر بود، اما چند ماه پیش اتحادیه فوتبال آلمان اعلام کرد در صورت قهرمانی به هر بازیکن این تیم ۴۰۰ هزار یورو داده می‌شود. در صورت نایب قهرمانی و شکست در دیدار نهایی به هر بازیکن ۲۵۰ هزار یورو و در صورت کسب رده سوم به هر بازیکن ۲۰۰ هزار یورو داده می‌شود.
۱۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان برای قهرمان جام ۲۰۲۲
شاید برایتان سوال باشد که حضور در هر مرحله از جام جهانی برای هر کدام از تیم‌ها چه پاداشی به دنبال دارد؟ بنا بر اعلام فیفا، تیم قهرمان در این دوره از بازی‌ها مبلغ ۴۲ میلیون دلار و تیم نایب قهرمان نیز ۳۰ میلیون دلار پاداش نقدی دریافت خواهد کرد.تیم سوم جهان ۲۷ میلیون دلار و تیم چهارم نیز ۲۵ میلیون دلار پاداش نقدی دریافت می‌کند. بنا بر اعلام فدراسیون بین‌المللی فوتبال، تیم‌های پنجم تا هشتم جام جهانی ۱۷ میلیون دلار و تیم‌های نهم تا شانزدهم نیز ۱۳ میلیون دلار دریافت می‌کنند. تیم‌های ۱۷ تا ۳۲ یعنی تمام تیم‌های راه یافته به جام جهانی در شرایط کنونی ۹ میلیون دلار دریافت خواهند کرد که یکی از این تیم‌ها تیم ملی کشورمان است. ما برای تبدیل این مبالغ هر دلار را ۳۵ هزارتومان در نظر گرفتیم. محاسبه خبرنگار ما نشان می‌دهد قهرمان جام جهانی براساس پول ما هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان پاداش می‌گیرد. نایب قهرمان هزار و ۵۰ میلیارد تومان، تیم سوم ۹۴۵ میلیارد تومان و تیم چهارم ۸۷۵ میلیارد تومان پاداش می‌گیرد. تیم‌های رده‌های پنجم تا هشتم ۵۹۵ میلیارد تومان و تیم‌های نهم تا شانزدهم هم ۴۵۵ میلیاردتومان دریافت می‌کنند.
منبع: روزنامه خراسان

5/5 - (1 امتیاز)