کرامبل چیست؟ +فیلم
کرامبل چیست؟ +فیلم

ممکن است برای شما هم سئوال شده باشد که کرامبل چیست؟ کرامبل یکی از شیرینی‌های اروپایی است که اولین بار در زمان جنگ جهانی دوم تهیه شد و طرفداران زیادی دارد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، آیا می‌دانید داستان کرامبل از کجا شروع شد؟ اگر  تمایل دارید بدانید کرامبل چیست ، با ما همراه باشید تا بخشی از داستان جنگ جهانی دوم را با هم مرور کنیم. در آن زمان شرایط زندگی و وضعیت غذا بسیار سخت شده بود. مردم لندن دچار کمبود غذا بودند و جیره غذایی بسیار کمی داشتند. به همین دلیل مواد غذایی کافی برای تهیه نان، شیرینی، کیک و… وجود نداشت. از طرفی سربازها و بقیه قشرهای جامعه به خوراکی مفید با ارزش غذایی بالا نیاز داشتند. در این زمان ایده تهیه کرامبل به دنیا پا گذاشت. این خوراکی خوشمزه، طعم تلخ روزهای جنگ را شیرین کرد و امید تازه به زندگی‌ها بخشید. در این مقاله با طرز تهیه کرامبل آشنا می‌شویم.
فواید کرامبل برای بدن چیست؟
کرامبل کالری بالایی دارد و انرژی زیادی در بدن آزاد می‌کند. این شیرینی طعم بسیار مطلوبی دارد و متناسب با سلیقه تمامی افراد است. کرامبل از مواد اولیه تازه و ارگانیک تهیه می‌شود. برای تهیه آن شکر کمی استفاده می‌شود. به همین دلیل یکی از بهترین خوراکی‌ها و میان‌وعده‌ها برای زنان باردار، کودکان، ورزشکاران، افراد مسن و… به شمار می‌رود.
مصرف کرامبل برای بدن ضرری ندارد. اضافه کردن مغزهای خوراکی، انواع میوه‌ها و عسل باعث افزایش ارزش غذایی آن می‌شود. کرامبل تهیه شده در خانه برای سلامتی مفید است. این شیرینی همراه با بستنی سرو می‌شود و خوراکی بسیار جذابی است.
همان‌طور که گفتیم کرامبل نوعی شیرینی است. اما در مقایه با سایر شیرینی‌ها، مواد اولیه کمتری نیاز دارد. به همین دلیل در زمان جنگ تهیه آن مقرون به صرفه بود. با مقدار کمی مواد اولیه می‌توانستند بخش زیادی کرامبل تهیه کنند و بسیاری از مردم با خوردن آن سیر می‌شدند. امروزه کرامبل انواع مختلفی دارد. این خوراکی طرفداران بسیار زیادی در تمام دنیا دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد کنجکاو هستند و می‌پرسند کرامبل چیست ؟
کرامبل اولین بار در اروپا تهیه شد. این خوراکی در دو نوع «پیش غذا» و «شیرینی» تهیه می‌شود.
هر دو نوع کرامبل طعم لذیذ و به یاد ماندنی دارند. کرامبل پیش غذا همراه با فیلینگ، انواع سس، پنیر، گوشت‌های مختلف و سبزیجات تهیه می‌شود. کرامبل شیرین از ترکیب میوه‌های پخته شده  تهیه می‌شود. مواد کرامبل شامل آرد، کره و شکر می‌شود. کرامبل شیرین در انواع مختلف پخته می‌شود. معروف‌ترین کرامبل از سیب، گیلاس، خرمالو، بادام و… تهیه می‌شوند.
شیرینی کرامبل نوعی کیک با تاپینگ است. این کیک طرز تهیه راحتی دارد. تهیه کرامبل به مهارت خاصی نیاز ندارد. به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین کیک‌های خانگی است. در یک روز تعطیل می‌توانیم به بچه‌ها آموزش دهیم کیک کرامبل چیست و در کنار هم شیرینی خوشمزه تهیه کنیم. کرامبل به صورت آماده هم در فروشگاه‌ها وجود دارد. اما لذت پختن آن در خانه بیشتر از تهیه کرامبل آماده است. مواد کرامبل نسبتا خشک و ترد است. این شیرینی به سادگی خرد می‌شود. کرامبل شیرین، معروف‌تر از کرامبل پیش غذا است.
مواد مورد نیاز برای تهیه خمیر کرامبل
شکر ۱۰۰ گرم، کره ۱۵۰ گرم، آرد ۲۰۰ گرم،تخم مرغ  ۲ عدد، ماست شیرین ۱۵۰ گرم، نمک کمتر از نصف قاشق چای خوری، وانیل نصف قاشق چای خوری،بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری،
مواد داخل کرامبل: شکر ۵۰ گرم،گردو ۵۰ گرم یا کشمش ۱۵۰ گرم،کره ۵۰ گرم،بیسکوییت پتی بور یا دایجستیو ۱۰۰ گرم، قهوه فوری ۲ قاشق مربا خوری،دارچین ۱ قاشق مربا خوری
بیشتر بخوانید:طرز تهیه نان پرتقالی+ فیلم
مرحله اول
بهتر است تخم مرغ، ماست و کره را برای تهیه خمیر از نیم ساعت قبل در دمای محیط بگذاریم. بیسکوییت را به صورت پودر درمی‌اوریم. سپس آرد و بیکینگ پودر را الک می‌کنیم.
مرحله دوم
در این مرحله مواد داخلی کرامبل را تهیه می‌کنیم. شکر و پودر بیسکوییت را مخلوط می‌کنیم. سپس کره را اضافه می‌کنیم. پس از آن به آرامی پودر قهوه، گردو و دارچین را داخل ظرف می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم.
مرحله سوم
فر را از قبل گرم می‌کنیم و روی دمای ۱۷۰ درجه تنظیم می‌کنیم. بهتر است کف سینی فر یا قالب را با کاغذ روغنی بپوشانیم یا با روغن چرب کنیم.
شکر، کره و وانیل را با هم ترکیب می‌کنیم. آنقدر بهم می‌زنیم تا کاملا مخلوط شوند. سپس به آرامی تخم مرغ‌ها را به مخلوط تهیه شده اضافه می‌کنیم. ترکیب آرد و بیکینگ پودر را داخل ظرف می‌ریزیم. ماست را هم به آرامی اضافه می‌کنیم و ترکیب را به خوبی هم می‌زنیم.
مرحله چهارم
ابتدا مقداری از مواد مربوط به داخل کرامبل را در قالب می‌ریزیم. سپس نصف خمیر را روی مواد می‌ریزیم. مجددا بخشی از فیلینگ را روی خمیر می‌ریزیم. سپس بقیه خمیر را اضافه می‌کنیم. در آخر باقیمانده  مواد داخلی را روی کرامبل می‌ریزیم. مدت زمان فر را روی ۴۰ دقیقه تنظیم می‌کنیم. پس از ان با چنگال امتحان می‌کنیم. اگر مواد به چنگال نچسبید یعنی کرامبل پخته شده است.
نکات تکمیلی کرامبل چیست ؟
به یاد داشته باشیم مواد خمیر و مواد بخش داخلی نباید با هم ترکیب شوند و باید به آرامی آن‌ها را روی یکدیگر پخش کنیم.
خمیر کرامبل نسبت به خمیر سایر کیک‌ها سفت‌تر است. اگر پخش کردن خمیر روی قالب سخت بود می‌توانیم روی قاشق مقداری آب یا روغن بریزیم. نوش جان . منبع:سایت ریواک

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی