5+1 مورد از محبوب ترین کتاب هایی که برای کسب موفقیت به خواندن آنها نیاز دارید
5+1 مورد از محبوب ترین کتاب هایی که برای کسب موفقیت به خواندن آنها نیاز دارید

موفقیت در هدف‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی که برای خود ترسیم می‌کنید، وابسته به عوامل بسیار گوناگونی است که از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشت‌کار، دانش و آگاهی کافی، برنامه‌ریزی و هم‌چنین تفکر صحیح و انگیزه اشاره نمود. کتاب‌ها ابزارها و نعمت‌هایی بزرگ هستند که می‌توانند شما را برای تک‌تک این عوامل موفقیت، ورزیده و […]

موفقیت در هدف‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی که برای خود ترسیم می‌کنید، وابسته به عوامل بسیار گوناگونی است که از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشت‌کار، دانش و آگاهی کافی، برنامه‌ریزی و هم‌چنین تفکر صحیح و انگیزه اشاره نمود. کتاب‌ها ابزارها و نعمت‌هایی بزرگ هستند که می‌توانند شما را برای تک‌تک این عوامل موفقیت، ورزیده و آماده کنند. کتاب‌های آموزشی، آغازگر آگاهی و دانش لازم در زمینه‌ای خاص به‌شمار می‌روند و اهمیت آن‌ها بر کسی پوشیده نیست. اما در کنار محتواهای آموزشی، کتاب‌های مهم دیگری نیز مطرح هستند که مسیر پیش‌روی انسان آگاه و آموزش‌دیده را هموار می‌کنند و از روش‌های برنامه‌ریزی گرفته تا راهکارهای ایجاد انگیزه، در آن‌ها مورد بحث قرار گرفته است. برای نیل به موفقیت، نمی‌توان یکی از این انواع کتاب را بر دیگری ترجیح داد؛ چراکه هرکدام قدمی ضروری در راه موفقیت به شمار می‌روند. در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین کتاب‌های مفید برای کسب موفقیت، معرفی خواهند شد.

کتاب هایی درباره موفقیت مالی

  1. کتاب «صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس»

در سراسر جهان، بورس از جمله حوزه‌های مهم سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که سرمایه‌گذاران را در مرز باریکی میان موفقیت و شکست قرار می‌دهد؛ چراکه هم توانسته سکوی پرتاب به سوی موفقیت و سوددهی بسیاری از افراد موفق باشد و هم گودالی منتهی به سقوط برای بخش عظیمی از اشخاصی که ناآگاهانه به آن وارد می‌شوند. داشتن اطلاعات کافی از فضای بورس و فرصت‌های استثنائی خرید و فروش سهام، به شما این امکان را می‌دهد که سرمایه‌ی خود را در زمانی کوتاه چندین‌برابر کنید، قابلیتی که شاید در هیچ سرمایه‌گذاری دیگری وجود نداشته باشد. البته واضح است که ورود بدون دانش لازم به بازار بورس، نتیجه‌ای جز ضرر و از بین رفتن سرمایه‌ی شما به دنبال نخواهد داشت. کتاب صفر تا صد بورس، مرجعی کامل است از هر آن‌چه که برای موفقیت در حوزه‌ی بورس باید بدانید؛ نویسندگان کتاب، حجت بهادری و نسیم کردستانی، با زبانی روان و همه‌فهم، از پایه‌ای‌ترین تا پیشرفته‌ترین اطلاعات راجع‌به بورس را در اختیار شما قرار داده‌اند.

  1. کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»

درباره کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از ناپلئون هیل، یکی از نخستین و جامع‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی موفقیت در قرن بیستم است و در شمار پرفروش‌ترین کتاب‌های این سبک نیز شناخته می‌شود. این کتاب ارزشمند تا سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰۰ میلیون نسخه فروش داشته است که به روشنی گواه شهرت و تاثیرگذاری آن است. کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید در واقع توصیه‌ها و تجویزات شخصی ناپلئون هیل، نیست، بلکه حاصل و چکیده‌ی بیش از ۵۰۰ مصاحبه‌ی او طی بیست سال با موفق‌ترین افراد عصر خود است. هیل با این سلسله مصاحبه‌ها در واقع به دنبال نکات مشترک و اصولی بود که توسط همه‌ی افراد موفق و خودساخته رعایت شده است و توانست این اصول را طی پانزده فصل در کتاب خود تشریح کند. برای توسعه‌ی کسب‌وکار و جذب سرمایه، باید یاد بگیرید که در شغل و هدف‌های خود، مانند افراد موفق فکر کنید و شبیه به آن‌ها امپراتوری خود را ذره‌ذره گسترش دهید، موضوعی که در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید برای آن آموزش می‌بینید.

  1. کتاب «راز»

موفقیت تا حد زیادی وابسته به نوع نگرش شما است؛ نگرش اشتباه به اهداف پیش‌رو می‌تواند تلاش‌های زیاد شما را به بی‌راهه ببرد و نگرش صحیح به آن‌چه که برای آینده‌ی خود متصور می‌شوید، می‌تواند به عنوانی کاتالیزوری برای تلاش‌های شما باشد و موفقیت را دست‌یافتنی‌تر کند. راندا برن با انتشار کتاب مشهور راز توانست مفهوم تازه‌ای از نگرش در جهت موفقیت را ترسیم کند و تا حد قابل توجهی نیز مورد استقبال مردم سراسر جهان قرار گرفت. راز به شما می‌آموزد که چطور با تصور و درک صحیح از آرزوها، کائنات را به یاری تحقق اهدافتان درآورید. قانون جذب، مفهوم اصلی این کتاب، حقیقتی است که نه می‌توان انکارش کرد و نه کاملاً به طور علمی ثابت می‌شود، اما تجربیات عملی افراد موفق بسیاری که از آن برای نیل به اهدافشان استفاده کرده‌اند، ابهامی در اثرگذاری و فایده‌ی واقعی قانون جذب باقی نمی‌گذارد. کتاب راز تا کنون به بیش از ۴۰ زبان دنیا ترجمه و ۲۱ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. اگر به دنبال آرزوهای خود هستید، دانلود کتاب راز اثر راندا برن را اولویت دهید.

  1. کتاب «الفبای مدیریت»

داشتن دانش کافی در یک حوزه، برخورداری از تفکر صحیح و انگیزه و تلاش و سعی در یک مسیر، همیشه فرمول نهایی برای موفقیت محسوب نمی‌شود؛ بلکه مدیریت صحیح است که می‌تواند تمام این عوامل موفقیت را در کنار هم قرار داده و آن‌ها را کاربردی کند. وضعیت کنونی حاکم بر کسب‌وکار در ایران و جهان به پیچیدگی و دشواری قابل توجهی رسیده و هر روز صاحبان مشاغل را در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌دهد که گاهاً آماده‌ی آن نیستند. محدودیت منابع، هدر رفت سرمایه، چگونگی ارتباط میان کسب‌وکارها و بحران‌های کلان مالی، از جمله موضوعاتی هستند که دیگر با مدیریت سنتی نمی‌توان به آن‌ها پاسخ داد. کتاب الفبای مدیریت، نوشته‌ی عادل تقوی و هارون شریفی میلانی، پایه‌ای‌ترین و مقدماتی‌ترین اطلاعات راجع‌به مدیریت را در اختیار شما گذاشته و با مقایسه‌ی روش‌های سنتی و مدرن این حوزه، شیوه‌ای منتخب را به مخاطبان خود عرضه می‌دارد. مطالعه‌ی این کتاب شما را با دنیای مدیریت آشنا خواهد کرد. علاوه بر این مطالعه این مطلب نیز به تقویت مهارت‌های مدیریتی شما کمک خواهد کرد.

  1. کتاب «پدر پول‌دار و پدر بی‌پول»

کتاب پدر پولدار و پدر بی پول

کتاب پدر پول‌دار و پدربی‌پول، نوشته‌ی رابرت کیوساکی، در لیست ده کتاب پرفروش دنیا در سال ۲۰۰۱ میلادی قرار گرفت و موفق شد فروشی نزدیک به ۲۶ میلیون نسخه تا سال ۲۰۱۶ را به ثبت برساند و بنابراین یکی از مشهورترین کتاب‌ها در حوزه‌ی موفقیت محسوب می‌شود. کیوساکی در خصوص این کتاب می‌گوید : «مهم‌ترین علت مشکلات مالی مردم این است که سال‌های سال درس می‌خوانند اما درباره‌ی پول هیچ‌چیز نمی‌آموزند. نتیجه این است که فقط یاد می‌گیرند برای پول کار کنند اما هرگز نمی‌فهمند چه کنند تا پول برایشان کار کند». کتاب پدر پول‌دار و پدر بی‌پول توصیه‌هایی مفید در خصوص هوش مالی است که هم مدیریت مالی و تفکر بزرگ‌سالان را متحول می‌کند و هم راهنمایی است برای والدینی که می‌خواهند ذهن و هوش مالی فرزندان‌شان را پرورش دهند؛ حقیقتی که در نظام‌های آموزشی مورد غفلت قرار گرفته است. کیوساکی با بررسی روش فکری پدر خود که مردی باهوش و معلم اما فقیر بود، با پدر بهترین دوستش که مردی توانا در حوزه‌ی کسب‌وکار و ایده‌های مالی بود، توانست کتابی در راستای کسب درآمد و موفقیت بنویسد که به عقیده‌ی بسیاری فرمولی تضمین‌شده برای مدیریت مالی و تبدیل شدن به یک فرد موفق و خودساخته است.

  • نتیجه‌گیری

افراد موفق و ثروتمند، نه موفق زاده شده‌اند و نه یک‌شبه به ثروت رسیده‌اند، بلکه هم شکست خورده‌اند و هم غالباً از فقر شروع کرده‌اند. بنابراین در رسیدن به آرزوها و موفقیت نباید به دنبال فرمولی ماورایی بود. بررسی دقیق سیر زندگی موفق‌ترین انسان‌هایی که می‌شناسیم، نشان می‌دهد تخصص و دانش، تنها سبب ثروتمندشدن و خوشبختی آن‌ها نبوده و استمرار عوامل و ابزارهایی دیگر نیز تعیین‌کننده بوده است؛ ابزارهایی مانند انگیزه، تفکر درست، هوش مالی و مدیریت اصولی.

5/5 - (1 امتیاز)