چگونه ضد آفتاب مناسب پوست‌مان را پیدا کنیم؟
چگونه ضد آفتاب مناسب پوست‌مان را پیدا کنیم؟

ما بیشتر از همه، هنگامی به استفاده از ضد آفتاب فکر میکنیم، که هوا گرم است، فصل تابستان در حال نزدیک شدن است و زمان وقت گذراندن در محیط باز. درست است که اهمیت محافظت در برابر آفتاب در این زمان احساس می‌شود، اما بسیار مهم است که تمام طول سال از یک ضد آفتاب […]

ما بیشتر از همه، هنگامی به استفاده از ضد آفتاب فکر میکنیم، که هوا گرم است، فصل تابستان در حال نزدیک شدن است و زمان وقت گذراندن در محیط باز. درست است که اهمیت محافظت در برابر آفتاب در این زمان احساس می‌شود، اما بسیار مهم است که تمام طول سال از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنیم. نوع پوست در انتخاب محصولات آرایشی بهداشتی و به ویژه ضد آفتاب اهمیت زیادی دارد. با ما همراه شوید تا به شما بگوییم چگونه ضد آفتاب مناسب پوست تان را پیدا کنید.

چطور یک کرم ضد آفتاب، مناسب با پوست صورت خود را انتخاب کنیم؟ 

چطور یک کرم ضد آفتاب، مناسب با پوست صورت خود را انتخاب کنیم؟ 

تنوع زیادی برای انتخاب یک ضدآفتاب مناسب وجود دارد. برای انتخاب یک ضدآفتاب خوب اصول زیر را رعایت کنید.

ضدآفتابی با طیف گسترده و حداقل SPF 30 انتخاب کنید. سپس فاکتورهای مهم متناسب با پوست خود مانند اینکه آیا بیماری پوستی خاصی دارید و یا ترجیح می دهید به جای کرم از استیک های ضدآفتاب استفاده کنید یا نه را در نظر بگیرید. سایت https://lafarrerr.com/ با توجه به نوع پوست شما ضد آفتاب مناسب‌تان را مشخص کرده:

اگر پوست خشکی دارید،

از ضد آفتاب های حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. بهتر است از زدن اسپری ضدآفتاب خودداری کنید زیرا الکل موجود در آن ها باعث خشک شدن بیشتر پوست می شود.

اگر پوست تیره ای دارید،

از ضدآفتاب های شیمیایی استفاده کنید، زیرا به صورت کامل جذب پوست شده و هیچ رد سفیدی از خود به جا نمی گذارند.

اگر مستعد آکنه هستید،

از مصرف کرم های ضد آفتاب چرب و سنگین خودداری کنید زیرا می توانند باعث بسته شدن منافذ پوستی شوند.

اگر پوست چربی دارید،

بهتر است به دنبال یک ضد آفتاب سبک و دارای بافت ژلی باشید، تا به سرعت روی پوست تان خشک شود. این نوع ضد آفتاب ها، اغلب حاوی الکل هستند.

اگر پوست حساسی دارید،

از ضدآفتاب های فیزیکی استفاده کنید و مطمئن شوید محصولی که خریداری می کنید فاقد الکل و رایحه است.

آیا عدد spf مهم است؟

همین ابتدا باید بدانید که “هیچ ضد آفتابی ۱۰۰٪ از پوست شما در مقابل سوختگی و آسیب های ناشی از نورخورشید محافظت نمی کند”. ضد آفتاب تنها می تواند مدت زمانی را که می توانید در خارج از منزل باشید افزایش دهد و البته این مدت زمان تا حدودی با شمارۀ SPF مرتبط است. پایین ترین شمارۀ spf که می توانید استفاده کنید spf 30 است.

یادآوری این نکته بسیار حائز اهمیت است که اگرچه SPF های بالاتر محافظت بیشتری از پوست در مقابل نور خورشید دارند، اما میزان دوام آن ها روی پوست بیشتر از SPF های پایین تر نیست؛ بنابراین باید هر دو تا چهار ساعت یک بار استفاده از آن ها را تمدید کنید.

آیا ضد آفتاب های گران محفاظت بیشتری از پوست ارائه می‌دهند؟

هر ضد آفتاب وسیع الطیفی با SPF30+ یا بالاتر، صرف نظر از قیمت، حفاظت خوبی را ارائه می دهد اگر که به درستی استفاده شود و دارای استاندارد و تحت نظارت سازمان غذا و دارو باشد. (برچسبی را چک کنید که این محصول مطابق استاندارد است.)

آیا ترکیبات خاصی در ضد آفتاب ها بهتر است؟

آیا ترکیبات خاصی در ضد آفتاب ها بهتر است؟

ایمنی تمام ترکیبات موثر موجود در کرم های ضدآفتاب، ابتدا توسط سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار می گیرد. از آنجایی که جاذب های شیمیایی احتمالاً باعث تحریک پوست می شوند، اگر به بیماری های پوستی مانند اگزما یا روزاسه مبتلا هستید، یا مستعد ابتلا به واکنش های آلرژیک هستید، بهتر است از ضد آفتاب های حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید. برخی افراد، به رایحه موجود در ضدآفتاب حساسیت دارند، بنابراین توصیه می شود این دست افراد، از ضدآفتاب های فیزیکی فاقد رایحه و هایپوآلرژنیک استفاده کنند.

کدام ضد آفتاب ها باعث حساسیت پوستی می شوند؟

واکنش های آلرژیک به ضد آفتاب ها معمولا ناشی از وجود عطرها و نگه دارنده ها در این محصولات است و نه مواد شیمیایی که پرتوهای فرابنفش را فیلتر می کنند. توصیه می شود که ابتدا ضد آفتاب را روی بخش کوچکی از پوست تان بزنید، به ویژه اگر قبلا از آن محصول استفاده نکرده اید.

سعی کنید از ضد آفتاب های فاقد رایحه و هایپوآلرژنیک استفاده کنید. ضد آفتاب هایی که ماده موثره اصلی آن ها تیتانیوم دی اکساید است، معمولا برای پوست های حساس مناسب تر است.

آیا کودکان و بزرگسالان باید از ضد آفتاب های متفاوتی استفاده کنند؟

متخصصان پوست برای کودکان و همچنین افرادی که پوست حساس دارند، استفاده از کرم های ضد آفتاب فیزیکی را توصیه می کنند؛ زیرا احتمال بروز بثورات یا سایر واکنش های آلرژیک را در آن ها پایین می آورد. درواقع یک ضد آفتاب هایپوآلرژنیک فرموله شده با اکسید روی، برای کودکان یک انتخاب عالی است.

به دلیل شیطنت های کودکان نوپا استفاده از اسپری های ضدآفتاب راحت تر بوده و روند تعقیب و گریز برای زدن ضدآفتاب را کاهش می دهد! هنگام استفاده از اسپری ضدآفتاب، سری آن را نزدیک پوست نگه داشته و اسپری کنید تا مطمئن شوید میزان کافی آن، روی پوست زده شده است.

زمانی که به پوست مان ضد آفتاب زدیم، چه مدت می توانیم در آفتاب بمانیم؟

عاقلانه است که مدت بیشتری از آنچه که برای کار برنامه ریزی شده تان لازم است در آفتاب نمانید. مدت طولانی ماندن در آفتاب فقط به این خاطر که مقدار مناسبی ضد آفتاب زده اید، (که معمولا اینطور نیست) ایده خوبی نیست.

با وجود دنبال کردن تمام توصیه های مناسب، فعالیت روزانه معمول مانند خشک کردن چشمان تان، خاراندن پوست، بغل کردن کودکان، تکیه دادن به یک درخت یا دوست تان باعث پاک شدن ضد آفتاب و از بین رفتن اثر آن می شود. یادتان باشد که ضد آفتاب نور را فیلتر می کند و مانع آن نمی شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)