بام سبز ماسال کجاست؟
بام سبز ماسال کجاست؟

بسیاری از افرادی که به ماسال گیلان می‌روند نمی‌دانند بام سبز ماسال کجاست. در این مطلب اطلاعات کامل در مورد بام سبز ارائه می‌دهیم.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،  استان گیلان یکی از بهترین استان‌های شمال کشور می‌باشد که مناطق دیدنی زیادی را در خود جای داده است.  بام سبز ماسال یکی از مناطق کوهستانی استان گیلان به شمار می‌رود که طبیعت و آب و هوای بی نظیری دارد. شما زمانی که به این منطقه بروید می‌توانید جلگه شهر ماسال را مشاهده کنید. همچنین بندر انزلی و صومعه سرا را هم از روی بام سبز به خوبی می‌توانید مشاهده نمایید. بام سبز ماسال تنها یک کیلومتر با ماسال فاصله دارد.
بیشتر بخوانید: جنگل تاریک و اسرارآمیز لاهیجان کجاست؟
معرفی موقعیت جغرافیایی بام سبز ماسالبام سبز شهر ماسال در قسمت جنوبی ماسال قرار گرفته است. چشم انداز بی نظیری که از قسمت بالای این بام مشاهده می‌کنید را به عنوان بهترین ویژگی این بام سبز می‌شناسند. جاده بام سبز بسیار زیبا و رویایی می‌باشد. در مسیر این جاده می‌توانید کافه ها، رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری زیادی را مشاهده کنید. ماسال به عنوان یکی از شهر‌های کوهستانی استان گیلان شناخته می‌شود. با این وجود باید بدانید که تابستان‌های این شهر خنک است. شما زمانی که بر فضای بلند این بام می‌ایستید نسیم خنکی را احساس می‌کنید که حس و حال بی نظیری دارد.یکی از بلندترین صخره‌های بام سبز شهر ماسال، اسب ریسه می‌باشد. شما برای سنگ نوردی می‌توانید به این منطقه بروید. اگر به بام سبز می‌روید بهتر است که از روستای شاندرمن هم بازدید کنید. روستای شاندرمن یکی از روستا‌های زیبای ماسال می‌باشد که طبیعت و دیدنی‌های بی نظیری دارد. مردمانی که در بام سبز ماسال هستند بسیار مهربان و خونگرم می‌باشند. آن‌ها به زبان تالشی صحبت می‌کنند و لهجه شان بسیار زیبا است. افرادی که در این منطقه زندگی می‌کنند کار اصلی شان دامداری و کشاورزی می‌باشد.مکان‌های دیدنی نزدیک به بام سبز ماسال کجاست؟اکنون که به خوبی متوجه شدید بام سبز ماسال کجاست باید در مورد مکان‌های دیدنی نزدیک به بام سبز اطلاعات بیشتری به دست آورید. در صورتی که این مکان‌های دیدنی را به خوبی بشناسید می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید تا سفری به یاد ماندنی داشته باشید.
برخی از مهمترین مکان‌های دیدنی نزدیک به بام سبز عبارت هستند از:
 
۱. پارک ساحلیاین پارک در کنار دریا و ساحل می‌باشد و آن را به عنوان مکان گردشگری نزدیک به بام سبز می‌شناسند. اگر از بام سبز بخواهید به سمت جنوب حرکت نمایید می‌توانید این پارک را مشاهده کنید. درختان جنگلی بی نظیری در این پارک قرار گرفته اند. همچنین باید بدانید که رودخانه‌های جاری این پارک منظره تماشایی ایجاد کرده اند. پارک ساحلی یکی از بهترین مکان‌های نزدیک به بام سبز است که می‌توانید در اینجا کمپ بزنید. البته باید بدانید که شب‌ها بهتر است در این مکان اسکان نداشته باشید. رودخانه خالکایی به این پارک نزدیک می‌باشد و به همین دلیل فضای پارک لذت بخش‌تر شده است.
 
۲. روستای طاسکوه مکان گردشگری نزدیک به بام سبزروستای طاسکوه را به عنوان مکان گردشگری نزدیک به بام سبز معرفی می‌کنند که در کنار کوه‌های تالش است. اگر می‌خواهید از این روستا بازدید کنید باید حدود ۴ کیلومتر از بام سبز دور شوید. با رانندگی کردن به طرف منطقه ییلاقی می‌توانید وارد این روستا شوید. کشت برنج در این روستا با بهترین کیفیت انجام می‌شود. از آنجایی که این روستا یکی از روستا‌های کوهپایه‌ای می‌باشد دارای دشت سرسبز و درختان بیشماری می‌باشد.
۳. روستای اولسبلنگاهبسیاری از افرادی که می‌دانند بام سبز ماسال کجاست، بدون شک بعد از بام سبز به روستای اولسبلنگاه می‌روند. این روستا یکی از روستا‌های نزدیک به بام سبز می‌باشد که طبیعت بی نظیری دارد. در واقع باید بدانید که این روستا با دیگر روستا‌های ماسال فرق می‌کند و بافت خاصی را برای آن در نظر گرفته اند. خانه‌های این روستا چوبی است. به طور کلی باید بدانید که زندگی در این روستا برای بسیاری از افراد شبیه معجزه می‌باشد، چرا که آب و هوای بی نظیری دارد و آرام است.بام سبز ماسال کجاست؟چشمه‌ها و آب‌های زلال از دل کوه ماسال بیرون می‌آیند. زمانی که این چشمه‌ها با یکدیگر پیوند می‌خورند رودخانه به وجود می‌آورند. آبشار‌های زیادی در بام سبز وجود دارد. آبشار رامینه، آبشار شاندرمن، آبشار ویوز، آبشار تولی نساء و … به عنوان زیباترین و بهترین آبشار‌هایی به شمار می‌روند که در نزدیکی بام سبز هستند. اگر شما به بام سبز رفته اید بدون شک باید از آبشار‌ها و غار‌های نزدیک به بام سبز بازدید کنید. غار آویشو یکی از غار‌های نزدیک به بام سبز می‌باشد که ۲ کیلومتر عمق دارد و بسیار طویل است. کوهنوردان زیادی از این غار بازدید کرده اند. در واقع باید بدانید بیشترین افرادی که از این غار بازدید کرده اند غارنوردان و کوهنوردان هستند.