شهری شناور با خیابان‌هایی در زیر آب!
شهری شناور با خیابان‌هایی در زیر آب!

طرح‌هایی در کشور چین برای ساخت یک شهر شناور بزرگ با خیابان‌هایی زیر آب برای حرکت زیردریایی‌ها رونمایی شده است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، طرح‌های پروژه شهر آبی شناور در سواحل چین در صورت ساخت، جاه‌طلبانه‌ترین پروژه شهری تمام دوران خواهد بود.
طرح‌ها اولین بار در سال ۲۰۱۵ از آژانس طراحی AT Design Office منتشر شد که  در منطقه داوان گوانگدونگ، هنگ کنگ و ماکائو ساخته شود.
در ابتدایی‌ترین حالت، شهر از یک بدنه پیش‌ساخته بتنی به طول ۱۵۰ متر و عرض ۳۰ متر تشکیل می‌شود.
این شهر شناور که دور از سرزمین اصلی ساخته شده است، دارای یک پایانه بندر کروز برای کشتی‌های کروز بزرگ، یک اسکله برای قایق‌های تفریحی کوچک و یک اسکله برای زیردریایی‌های غیرنظامی است.
بزرگراه‌های آب و زیر آبی، غلاف‌های مختلف شهر شناور را به هم متصل می‌کنند.
AT Design Office که دارای دفاتری در انگلستان و چین است، توسط شرکت ساخت و ساز چینی CCCC-FHDI مأموریت یافت تا جزیره‌ای شناور به مساحت ۴ مایل مربع را طراحی کند.
اگرچه ممکن است ماکت‌های این شهر آینده‌نگر کاملاً شبیه داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دور از ذهن نیست.

CCCC-FHDI از همان فناوری‌ها برای ساخت پل ۵۰ کیلومتری خود که سه شهر چینی هنگ‌کنگ، ماکائو و ژوهای را به هم متصل می‌کند، استفاده کرده است.
 
اسلاومیر سیسکا، معمار، توضیح داد: «بخشی از این پل یک تونل زیر آب است که با یک جعبه بتنی پیش ساخته به طول ۱۵۰ متر به آن می‌پیوندد.»
 

 
طرح اولیه که شهر شناور نامیده می‌شود، شامل مجموعه‌ای از ماژول‌های شش ضلعی شکل بود که به یکدیگر متصل شده‌اند تا یک ارگانیسم متصل به هم ایجاد کنند؛ بزرگ‌ترین سازه شناور که تاکنون ساخته شده است.
علاوه بر شبکه حمل و نقل قایق‌های تفریحی و زیردریایی‌ها، شامل یک هتل شناور و مجموعه تفریحی نیز می‌شود.
ایده این است که شهر تا حد زیادی خودکفا شود، با مزارع، جوجه‌کشی‌ها و تاسیسات جمع‌آوری زباله به آن اجازه می‌دهد غذای خود را تولید و زباله‌ها را به طور پایدار دفع کند.

دفتر طراحی AT در تبلیغ خود برای این پروژه می‌گوید: «توسعه پیشنهادی ما و طراحی زیرساخت‌های مرتبط تاثیر مثبتی بر جامعه و اقتصاد خواهد داشت. این طرح نیازهای زیرساخت‌های بلندمدت و توسعه پایدار را برآورده می‌کند و در عین حال فرصت‌های جدیدی را برای آموزش، تفریح، اشتغال و فعالیت‌های تجاری برای ایجاد جامعه و اقتصاد پویا، متنوع و پایدار به ارمغان می‌آورد.»

5/5 - (1 امتیاز)