درمان حساسیت کودکان به بادام زمینی با چسب پوستی
درمان حساسیت کودکان به بادام زمینی با چسب پوستی

آلرژی به بادام زمینی، یکی از هشت آلرژی غذایی رایج است که می تواند کودکان و بزرگسالان را تحت تأثیر قرار دهد. حساسیت به بادام زمینی در کودکان خردسال می تواند علایم پوستی آزار دهنده ای بر جای بگذارد….

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، آلرژی به بادام زمینی یکی از انواع آلرژی غذایی است. علت آن واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به پروتئین‌های موجود در بادام زمینی است که به اشتباه ماده مضر تشخیص داده می‌شوند. اکثر افرادی که آلرژی دارند هنگام تماس با بادام زمینی و مصرف ماده غذایی حاوی بادام زمینی دچار مشکل می‌شوند. همچنین ممکن است از طریق تماس با پوست یا تنفس غبار بادام زمینی یا خوردن چیزی که از روغن بادام زمینی ساخته شده باشد، رخ دهد.

حساسیت به بادام زمینی در کودکان خردسال زیر ۵ سال بسیار شایع است و علائم آن از قرمزی کم پوست و خارش موضعی، تا التهاب شدید پوستی و کهیر و آکنه‌های بسیار بزرگ متفاوت است. این حساسیت باعث تحریکات پوستی در خردسالان شده و خوردن یک قاشق کره بادام زمینی خوشمزه را برای برخی کودکان مبتلا به این آلرژی به کابوسی مهلک بدل می‌کند.
یک آزمایش بالینی بین المللی که در بیمارستان کودکان Ann & Robert H. Lurie در شیکاگو برگزار شد و نشان داد: ایمونوتراپی یک ساله از طریق یک چسب پوستی به طور ایمن، کودکان نوپای مبتلا به آلرژی به بادام زمینی را حساسیت زدایی می‌کند و خطر واکنش آلرژیک شدید ناشی از قرار گرفتن در معرض تصادفی بادام زمینی و مشتقات آن را کاهش می‌دهد.
تا کنون درمان قطعی برای این آلرژی کشف نشده است و صرفا برخی دارو‌های ضد حساسیت به تشخیص پزشک برای بیماران تجویز می‌شود، اما پس از مشاهدات نتایج بدست آمده از آزمایش اخیر، محققان بر این باورند که چسب‌های پوستی که به تازگی توسعه پیدا کرده اند، قابلیت خوبی برای مقابله با التهابات پوستی آلرژی بادام زمینی دارند و می‌توانند در آینده نزدیک به کمک خردسالان بیایند.
نتایج این آزمایش (که بیمارانش بصورت تصادفی انتخاب شده اند) کنترل‌شده با دارونما برای کودکان ۱ تا ۳ ساله، که توسط موسسه DBV Technologies تأمین می‌شود، در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد.
مترجم: نداجوادهراتی