ترکیبی از پوست درخت ماگنولیا از تکثیر ویروس SARS-CoV-۲ جلوگیری می‌کند
ترکیبی از پوست درخت ماگنولیا از تکثیر ویروس SARS-CoV-۲ جلوگیری می‌کند

یافته‌های تحقیقاتی جدید یک تیم از محققان دانشگاه لیدن، نشان داد: ترکیبی به نام هونوکیول که در پوست درخت ماگنولیا یافت می‌شود، از تکثیر ویروس SARS-CoV-۲ در چندین نوع سلول جلوگیری می‌کند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، بر اساس یافته ها، هونوکیول علاوه بر جلوگیری از تکثیر SARS-CoV-۲ در سلول ها، می‌تواند تولید ذرات عفونی SARS-CoV-۲ در سلول‌های آلوده را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.
محققان معتقدند: ترکیب هونوکیول با سایر داروها، می‌تواند آمادگی ما را برای ظهور ویروس کرونای بعدی افزایش دهد.

هونوکیول همچنین خواص ضد التهابی دارد؛ این موضوع، می‌تواند در مراحل نسبتاً نهایی بیماری، که پاسخ‌های التهابی خود بدن به عفونت، منجر به ایجاد علائم می‌شوند، مفید باشد. به گفته پژوهشگران، مهار تکثیر ویروس در این مرحله، ممکن است جوابگو نباشد، اما پاسخ ضد التهابی هونوکیول می‌تواند علائم بیماری را کاهش دهد.
هونوکیول، مرحله بعدی چرخه تکثیر ویروس را، که پس از ورود ویروس به سلول اتفاق می‌افتد، مهار می‌کند. تصور می‌شود که هونوکیول، این کار را با تحریک فرآیند‌هایی در سلول میزبان که مانع از تکثیر ویروس می‌شوند، انجام می‌دهد.
داشمندان خاطرنشان کرده اند: مطالعه ما صرفاً مبنا و اساسی برای تحقیقات بیشتر در رابطه با کاربرد‌های درمانی بالقوه هونوکیول فراهم می‌کند. تجویز هونوکیول در بیماران SARS-CoV-۲ مستلزم تحقیقات بسیار بیشتر و آزمایشات بالینی مناسب است.
 منبع: Microbiology Spectrumمترجم: سنا دلفیه