مفید بودن بیسکوئیت‌های رژیمی؛ تبلیغات یا واقعیت؟
مفید بودن بیسکوئیت‌های رژیمی؛ تبلیغات یا واقعیت؟

امروزه در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی انواع خوراکی‌های رژیمی وجود دارد که بیسکوئیت‌های رژیمی طرفداران خاص خود را دارند.

به گزارش  سرویس وبگردی پاتوق من بیسکوئیت‌‌های رژیمی ظاهری شبیه بیسکوئیت‌های معمولی دارند اما تفاوت در این است که روی برچسب آنها عبارتی مبنی بر سلامت مانند بدون شکر، بدون روغن، سرشار از فیبرهای غذایی و ویتامین‌ها درج شده ‌است. افرادی که نسبت به سلامت و تناسب اندام خود حساس هستند، این محصولات را در رژیم غذایی خود گنجانده‌اند اما نکته مهم به عقیده بعضی از متخصصان تغذیه اینکه بیسکوئیت یک خوراکی خاص در بین موادغذایی سالم محسوب نمی‌شود و بیسکوئیت صرفا محصولی لذت‌بخش است و به‌عبارتی جزء تنقلات محسوب می‌شود.
کالری بالا و افزودنی‌های فراوان
در وهله اول لازم است به این نکته توجه شود که هر چه بیسکوئیت تحت‌فرایندهای صنعتی در زمان آماده‌سازی قرار گیرد و مواد اولیه تغییر کنند، ارزش تغذیه ای آن نیز کمتر می‌شود. برای طعم‌دهی به‌جای شکر غالبا از شیرین‌کننده‌‌های مصنوعی و طعم‌دهنده‌ها استفاده می‌شود که عوارضی بر سلامت بدن خواهد داشت. مقدار کالری این محصولات نیز زیاد است و تفاوت چندانی با بیسکوئیت معمولی ندارند به‌طوری‌که بعضی انواع آن در هر ۱۰۰ گرم، ۴۰۰ کیلوکالری انرژی دارند.
تنها تفاوت اصلی وجود فیبرها و ویتامین‌های افزودنی به این بیسکوئیت‌هاست که بیسکوئیت‌های معمولی مقدار کمتری از این ترکیبات دارند. اما چه ضرورتی وجود دارد تا برای دریافت این ترکیبات از خوراکی‌های حاوی افزودنی‌ها استفاده شود بلکه می‌توان با گنجاندن انواع خوراکی‌های سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات بخش مهمی از نیاز بدن به فیبرها را تامین کرد.
درج واژه “رژیمی” روی بسته‌بندی بیسکوئیت صرفا تمایل به این خوراکی را افزایش می‌دهد که سود اصلی به جیب تولیدکننده خواهد رفت. در صورت تمایل به خوردن بیسکوئیت، از بیسکوئیت‌های معمول در حد کم در رژیم غذایی تان استفاده کنید و برای حفظ سلامت تان صرفا ۳ اصل تغذیه سالم یعنی تعادل، تنوع و تناسب را رعایت کنید.
منبع : بهداشت نیوز