هشدار محققان نسبت به شیوع جهانی حس تنهایی و انزوا
هشدار محققان نسبت به شیوع جهانی حس تنهایی و انزوا

به نظر می‌رسد، تاثیرات اجتماعی و روانی همه گیری کرونا بسیار فراتر از تصورات اولیه بوده است و مشکلاتی مانند شیوع گسترده حس تنهایی و انزوا، افراد جامعه و به ویژه افراد کهنسال را تهدید می‌کند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، تنهایی و انزوا می‌تواند تأثیر مخربی بر سلامت انسان داشته باشد و به همین دلیل به مردم توصیه می‌شود روابط اجتماعی و قدرت جادویی ارتباط با سایر افراد را دست کم نگیرند.
دکتر ویوک مورتی (Vivek Murthy) در این رابطه توصیه می‌کند؛ در اوج همه‌گیری کووید-۱۹، ما ارزش و اهمیت روابط اجتماعی در سلامت انسانی را درک کردیم. این بیماری همه گیر منجر به تنهایی بیشتری برای بسیاری از افراد شده و حتی منجر به قطع شدن ارتباط اجتماعی گسترده شد.
متاسفانه در حال حاضر تنهایی و گسست اجتماعی شایع‌تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم. در سال‌های اخیر، از هر دو بزرگسال یک نفر گزارش کرده اند که احساس تنهایی می‌کنند. امروزه در بسیاری از جوامع، این عارضه پنهان نسبت به بسیاری از مسائل بهداشتی دیگر از جمله سیگار، دیابت و چاقی شیوع بیشتری دارد.
باید توجه داشت که داشتن ارتباط اجتماعی به طور قابل توجهی سلامت و رفاه همه افراد را بهبود می‌بخشد. این موضوع می‌تواند نتایج بهتری برای سلامت جسمی و روانی در پی داشته و استرس را کاهش دهد.
دکتر مورتی توصیه می‌کند: اقدامات امروز ما می‌تواند تغییرات پایداری در جامعه ایجاد کرده و سلامتی بهتری را برای همه به ارمغان آورد. همه ما نقشی در حمایت از ارتباطات اجتماعی داریم. برای شکستن شیوع حس تنهایی و انزوا و ایجاد یک ارتباط اجتماعی بیشتر، همکاری همه افراد و خانواده ها، مدارس و محل کار و سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی جوامع لازم است.
به باور متخصصین، داشتن روابط قوی می‌تواند نتایج سلامتی را بهبود بخشیده و بر سلامت جمعیت تأثیر مثبت بگذارد.
مترجم: مریم عالمیمنبع: upi