۱۹ گروهی که نباید به جراحی زیبایی فکر کنند+فیلم
۱۹ گروهی که نباید به جراحی زیبایی فکر کنند+فیلم

میل به زیبایی در درون هر کسی وجود دارد بنابراین خیلی‌ها تن به تیغ جراحی می‌دهند و متاسفانه برخی از آن‌ها جانشان به خطر می‌افتد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، اگر شما هم از آن دسته از کسانی هستید که می خواهید با عمل جراحی بینی زیبا تر شوید این مقاله را بخوانید تا ندانسته به سوی خطر نروید.
یکی از بزرگ‌ترین ترس‌ها برای افرادی که قصد جراحی بینی دارند، احتمال مرگ در حین عمل است.یک تعریف کلی که برای تمامی کار‌های پزشکی وجود دارد این است که احتمال هیچ چیز صفر نیست، اما جراحی زیبایی جزو کم خطر‌ترین عمل‌های پزشکی است. 
عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟!
با چه کار‌هایی درصد مرگ و به هوش نیامدن بالا میرود؟آیا عمل بینی خطر دارد؟! عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ ممکن است پس از عمل بینی به هوش نیاییم؟ چند درصد احتمال مرگ در عمل بینی وجود دارد؟ این موارد جزو اولین سوالاتی است که وقتی تصمیم به عمل بینی گرفته‌ایم، ناخودآگاه به ذهنمان می‌آید. در این مقاله سعی داریم یک بار برای همیشه به این سوال‌ها جواب دهیم!احتمال مرگ در جراحی بینی چقدر است؟به طوری که سالانه ۲۵ هزار عمل بینی در کشور ایران انجام میشود و طبق آمار میزان مرگ حین عمل در هر دوسال، شاید کلا به دو نفر هم نرسد؛ که هرسال هم با پیشرفت علم پزشکی این آمار کمتر هم میشود. انجام عمل جراحی بینی برای این ۱۹ گروه بسیار خطرناک استمنظور از عمل جراحی بینی در اینجا رینوپلاستی است که بیشتر برای زیبایی فرم بینی انجام داده می‌شود. اغلب افراد، کاندید مناسبی برای این عمل هستند. اما در برخی موارد انجام رینوپلاستی می‌تواند عوارض و خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.انجام عمل جراحی بینی برای این ۱۹ گروه بسیار خطرناک استمنظور از عمل جراحی بینی در اینجا رینوپلاستی است که بیشتر برای زیبایی فرم بینی انجام داده می‌شود.اغلب افراد، کاندید مناسبی برای این عمل هستند. اما در برخی موارد انجام رینوپلاستی می‌تواند عوارض و خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. در این صفحه توضیح خواهیم داد که انجام رینوپلاستی برای چه افرادی خطرناک است.منظور از عمل جراحی بینی در اینجا رینوپلاستی است که بیشتر برای زیبایی فرم بینی انجام داده می‌شود. اغلب افراد، کاندید مناسبی برای این عمل هستند. اما در برخی موارد انجام رینوپلاستی می‌تواند عوارض و خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. در این صفحه توضیح خواهیم داد که انجام رینوپلاستی برای چه افرادی خطرناک است.چه افرادی نباید عمل بینی انجام دهند؟مشخصاً مشکلات و ناهنجاری‌ها وجود دارد که اگر شما به آن‌ها مبتلا باشید نباید عمل جراحی و تهاجمی رینوپلاستی را انجام دهید. پزشکان دست کم ۱۹ وضعیت و مشکل مختلف را شناسایی کرده اند که با وجود آن‌ها نباید عمل رینوپلاستی انجام داد.به عبارتی افرادی که این مشکلات را دارند کاندید خوبی برای جراحی زیبایی بینی نیستند.این ۱۹ وضعیت مشکلاتی که در نهایت منجر به عوارض عمل بینی می‌شوند عبارتند از:۱. داشتن پوست یا غضروف بینی که یکدست نیست و فاقد یکپارچگی ساختاری است.۲. انتظارات غیر واقعی و نادرست از عمل زیبایی بینی. زیرا این عمل اصولا نمی‌تواند زندگی شما را دگرگون کند یا هر طور که شما می‌خواهید باشد۳. تحت تاثیر قرار گرفتن توسط توصیه‌های دیگران و یا انجام عمل صرفا به جهت چشم و هم چشمی۴. داشتن سن زیر ۱۴ سال برای دختران و پسران زیر ۱۵ سال زیر نتایج عمل بعد‌ها تغییر خواهد کرد و شکل بینی خراب می‌شود.۵. داشتن احساسات کمال گرایانه و یا شخصیت ایده آل گرا۶. داشتن بیماری و اختلال روانشناختی مانند افسردگی شدید یا اختلال بدشکل دیدن بدن۷. نگاه کردن به عمل بینی به عنوان روشی که شما را به یک شخص دیگر تبدیل کند.۸. قرار گرفتن در وضعیت‌های خاص مانند تجربه کردن یک بحران بزرگ زندگی مثل مرگ یکی از عزیزان و یا اتمام رابطه و.همچنین در صورت ابتلا به هر یک از این بیماری‌ها و اختلالات سلامتی نباید عمل رینوپلاستی انجام داد:۹. فشار خون بالا۱۰. اعتیاد به مصرف مشروبات الکلی۱۱. اعتیاد به سیگار کشیدن۱۲. اختلالات خونریزی۱۳. بیماری قلبی۱۴. بیماری ریه۱۵. دیابت۱۶. چاقی شدید۱۷. آرتروز۱۸. کلسترول بالا۱۹. آلرژی شدید
فراموش نکنیم که این موارد تنها تعدادی از مشکلاتی هستند که در صورت دارا بودنشان منجر به عوارض و شکست عمل بینی خواهند شد. هنوز عوامل و موارد دیگری نیز وجود دارند.انجام عمل جراحی بینی برای این ۱۹ گروه بسیار خطرناک استعوارض عمل بینی در صورت کاندید نبود آن چیستچنانچه شما کاندید خوبی برای عمل بینی نباشید ممکن است هر یک از این عوارض عمل بینی را تجربه کنید:عدم حصول نتایج مورد نظر شماعفونت بافتخونریزی کنترل نشدهبه جای ماندن اسکار یا جای زخم وحشتناکمشکل تنفسیشکست عمل بینیاز دست رفتن حس بویاییکاهش عملکرد بینینکروز بافت (مرگ بافت‌های بینی)مرگ (در موارد نادر)و … در ادامه به ده تا از شایع‌ترین و مهم‌ترین عوارض جراحی بینی اشاره کرده‌ایم: کاهش حس بویایی از عوارض عمل بینی:این عارضه موقتی است و معمولا با گذشت زمان برطرف می‌شود. علت آن ورم و افزایش ترشحات بینی بعد از عمل می‌باشد.صدمه به مجرای اشکی بعد از عمل بینی:در صورتی که جراح، حین عمل استخوان بینی را بیش از اندازه برش دهد، این اتفاق رخ می‌دهد.اشکال در تنفس پس از عمل بینی:اگر جراح شما حین عمل، فقط به بُعد زیبایی بینی توجه کند، دور از انتظار نیست که بعد از عمل دچار مشکلات تنفسی شوید. عدم تناسب بینی با صورت بعد از عمل بینی:یکی از عوارض بعد از عمل بینی که از نظر زیبایی شناختی و بُعد روانی مطرح است، عدم تناسب بینی با چهره فرد است. در این مورد، معمولا بینی بسیار کوچک و غیر طبیعی، چهره فرد را از تعادل خارج می‌کند.عفونت از عوارض جراحی بینی:
عفونت عارضه احتمالی همه اعمال جراحی می‌باشد. تب، قرمزی، التهاب و … از علائم عفونت می‌باشد که در صورت مشاهده باید پزشک را مطلع کنید.
بیشتر بخوانید:مروری بر آمار قربانیان جراحی های زیبایی
خونریزی پس از جراحی بینی:به علت درگیر شدن عروق بینی حین عمل، بعد از عمل به صورت طبیعی ممکن است تا حدی خونریزی وجود داشته باشد. اگر این خونریزی متوقف نشود و به میزان زیاد باشد، غیر طبیعی است. رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از عمل تاثیر مستقیمی بر این عارضه دارد.واکنش به بیهوشی:
این عارضه خطرناک‌ترین مورد می‌باشد که می‌تواند حتی جان زیباجو را هم به خطر بیندازد. در صورت حساسیت و واکنش به دارو‌های بیهوشی این اتفاق رخ می‌دهد.سن مناسب برای جراحی زیبایی بینی چه سنی است؟
 
توصیه دکتر هاشمی متخصص گوش و حلق وبینی درباره جراحی زیبایی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
منابع: دکی یاب، دیده بان