قیچی که برای ۵ سال در شکم بیمار هندی جا خوش کرده بود
قیچی که برای ۵ سال در شکم بیمار هندی جا خوش کرده بود

به رغم تلاش مراکز درمانی در به حداقل رساندن اشتباهات پزشکی، گاهی اشتباهات سهل انگارانه پزشکی منجر به بروز مشکلاتی جدی برای بیماران شده و حتی می‌تواند موجب از بین رفتن افراد شود.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، اشتباهات پزشکی به عنوان بخشی از فعالیت‌های درمانی شناخته شده و تلاش‌های مراکز درمانی در به حداقل رساندن این اشتباهات است، اما گاهی این اشتباهات سهل انگارانه منجر به بروز مشکلاتی جدی برای بیماران شده و حتی می‌تواند موجب از بین رفتن افراد شود.
رسانه‌های هندی از یک مورد بسیار عجیب قصور پزشکی خبر دادند که طی آن جراحان یک قیچی را در شکم بیماری جا گذشتند و وی پنج سال تمام با درد و رنج زندگی کرده است.

بر این اساس اعلام شد، یک زن ۳۰ ساله به پلیس شکایت کرده است که پزشکان بیمارستان کالج پزشکی دولتی کوژیکود پس از عمل جراحی سزارین، یک قیچی داخل شکمش جا گذاشته اند. بر اساس گزارش ها، این زن به مدت پنج سال از درد شدید شکم و سایر ناراحتی‌ها رنج می‌برد.
با این حال، مقامات بیمارستان ادعا‌های وی را رد کردند و در بیانیه خود گفتند که آنها پس از هر عمل جراحی در بیمارستان یک روند استاندارد را دنبال می‌کنند که شامل شمارش تجهیزات و ابزار‌های جراحی مورد استفاده است. طبق گفته مقامات بیمارستان فوق، پس از عمل سزارین این زن، هیچ مورد مفقود شدن ابزار‌های جراحی ثبت نشده است.
وینا جورج، وزیر بهداشت هندوستان با توجه به شرایط و ادعا‌های این زن، به او اطمینان داده است که اقدام لازم را خواهد کرد و تیم ویژه‌ای برای بررسی حادثه جا ماندن قیچی در شکم این زن تشکیل شده است. گفتنی است در اوایل سال جاری، این زن ۳۰ ساله شکایتی را به دلیل سهل انگاری و قصور پزشکی علیه پزشکان بیمارستان و کالج پزشکی دولتی کوژیکود ثبت کرد. در این گزارش، اعلام شد یک قیچی یازده سانتیمتری در شکم وی جا گذاشته شده بود.
وی اظهار داشت که چند ماه پس از سزارین، درد شدید، تب، خستگی و سایر مشکلات سلامتی را تجربه کرده و این شرایط طاقت فرسا برای ۵ سال ادامه داشته است.
سرانجام پزشکان یک بیمارستان خصوصی وی را معاینه کردند و مشخص شد ادرار این زن کاملا عفونی شده است. سونوگرافی‌ها نیز نشان دهنده انسداد در مثانه وی بود و پس از آن سی تی اسکن نشان داد که یک جسم فلزی به طول ۱۱ سانتی متر نزدیک مثانه وی گیر کرده است.
این زن در گفتگو با رسانه‌ها در مورد این حادثه هولناک گفت: پزشکان با انجام سی تی اسکن یک جسم فلزی در داخل شکمم پیدا کردند که بعداً تایید شد یک قیچی جراحی است.
او همچنین به یاد می‌آورد که درد‌های مکرری را در معده خود تجربه می‌کرده که با وجود مشاوره‌ها و معاینات متعدد، این درد فروکش نکرده بود. درنهایت ۱۷ سپتامبر، پس از عمل جراحی در مرکز مراقبت از مادر و کودک کالج پزشکی، قیچی فوق از معده این زن خارج شد.
مترجم: رضوان خندان 
منبع: سیناپرس به نقل از thehealthsite