مواد تشکیل دهنده مربای کیوی
مواد تشکیل دهنده مربای کیوی
کیوی، من برای درست کردن این مربا از شش عدد کیوی استفاده کردم و قبل از اضافه کردن به قابلمه آن ها را به قطعات ریز خرد کردم

کیوی، من برای درست کردن این مربا از شش عدد کیوی استفاده کردم و قبل از اضافه کردن به قابلمه آن ها را به قطعات ریز خرد کردم. هرچه آنها را ریزتر خرد کنید، مخلوط مربا نرم تر می شود. شما می توانید به جای کیوی از هویج استفاده کنید زیرا قیمت روز هویج مناسب است و مربای هویج نیز طرفداران بسیار زیادی دارد.

شکر دانه ریز، این دستور به مقدار کمی شکر نیاز دارد، اما قطعا ضروری است. هم به سفت شدن مربا کمک می کند و هم باکتری ها را از مخلوط دور نگه می دارد.

مواد تشکیل دهنده مربای کیوی

آب لیمو، من همیشه دوست دارم کمی آب لیمو را در دستور العمل های مربای خود قرار دهم زیرا کمی اسیدیته به مخلوط اضافه می کند و به کاهش شیرینی میوه و شکر کمک می کند.

نمک کوشر، آخرین اما نه کم‌اهمیت، مقداری نمک کوشر را فراموش نکنید. به چیز زیادی نیاز ندارید، اما به ایجاد طعمی غنی تر و متمایزتر برای مربا کمک می کند.

نکاتی برای درست کردن این مربا

نکاتی برای درست کردن این مربا

اگر مربای نرم تری را ترجیح می دهید از مخلوط کن غوطه ور استفاده کنید. در حالی که مربا در حال پختن است، می توانید مخلوط را با یک مخلوط کن غوطه ور (یا حتی یک پوره کدو) مخلوط کنید تا بافت نرم تری ایجاد کنید با توجه به قیمت کدو سبز در بازار نیاز به صرف هزینه های بسیار زیاد ندارید.. کاملاً اختیاری، فقط بستگی به این دارد که مربای خود را چگونه دوست دارید.

در حالی که مربا در حال پختن است، مرتباً با کفگیر ضد حرارت هم بزنید. همانطور که مربا در قابلمه پخته می شود، به راحتی می تواند در کف آن شروع به سوختن کند. با هم زدن مربا به طور مکرر به پخش یکنواخت آن در داخل قابلمه کمک می کنید و از سوختن آن جلوگیری می کنید.

این مربا را به مقدار کم درست کنید. وقتی صحبت از تهیه مربا می شود، توصیه نمی کنم دستور پخت را دو یا سه برابر کنید. اگر سعی کنید یکباره مقدار زیادی مربا درست کنید، پختن بیش از حد میوه برای میوه آسان است. در عوض، توصیه می کنم اگر مقدار زیادی می خواهید مربا را در چند دسته درست کنید.

طرز تهیه ی مربای کیوی

طرز تهیه ی مربای کیوی

در یک قابلمه متوسط، کیوی، شکر گرانول، آب لیمو و نمک کوشر را با هم مخلوط کنید، ابتدا لازم است بگویم خرید کیوی صادراتی جهت تهیه ی مربای کیوی بهترین گزینه می باشد. مخلوط را روی حرارت زیاد گرم کنید و مدام با یک کفگیر ضد حرارت هم بزنید. هنگامی که مخلوط شروع به حباب زدن کرد، حرارت را کم کنید تا متوسط ​​به کم.

مخلوط را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بپزید و مدام هم بزنید تا مربا غلیظ و چسبناک شود. برای تست اینکه مربا آماده است یا نه، معمولاً دوست دارم کفگیرم را در ته قابلمه به صورت مستقیم اجرا کنم. اگر بیش از یک ثانیه طول بکشد تا خط دوباره پر شود، مربا معمولاً آماده است. من دوست دارم احتیاط کنم و مربا را تقریباً خیلی زود پاک کنم اگر هنوز تمام نشده است، همیشه می توانید آن را به حرارت برگردانید.

پس از آماده شدن، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مربا را در ظرفی نسوز بریزید. اجازه دهید مربا در دمای اتاق کاملا خنک شود سپس به یخچال منتقل کنید. این مربا که به درستی در ظرف در بسته در یخچال نگهداری شود، معمولا دو ماه ماندگاری دارد.

5/5 - (1 امتیاز)