طرز تهیه مارمالاد کیوی
طرز تهیه مارمالاد کیوی

مربای کیوی و مارمالادش شاید شهرت زیادی نداشته باشند. شاید حتی اسمشون رو هم نشنیده باشید. اما حتما امتحان کنید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، مارمالاد کیوی یکی از انواع مارمالاد‌های ساده و خوشمزه فصل پاییز و زمستان است که در تهیه انواع دسر و شیرینی می‌توانیم از آن استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش طرز تهیه مارمالاد کیوی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم مارمالاد کیوی
کیوی خرد شده ۳ فنجان/ شکر ۴ فنجان/آب ۲ فنجان / ژلاتین (اختیاری) ۱٫۵ قاشق چایخوری/ وانیل نوک قاشق چایخوری/ جوهر لیمو نوک قاشق چایخوری/
طرز تهیه مارمالاد کیویبرای تهیه مارمالاد کیوی ساده در ابتدای کار کیوی‌ها را می‌شوییم و پوست می‌گیریم، سپس به صورت تکه‌های نگینی خرد می‌کنیم. در ادامه کیوی خرد شده را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم.
بیشتر بدانید؛ طرز تهیه کولی غورابیج
در این مرحله آب را به قابلمه اضافه کرده و به آرامی مواد را مخلوط می‌کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده تا شکر به طور کامل حل شود. در ادامه حرارت را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم کیوی به طور کامل بپزد./ توجه داشته باشید که هر چقدر کیوی‌ها سفت‌تر باشند، زمان بیشتری برای پخت شان نیاز است. زمانی که مارمالاد در حال جوشیدن است، کف‌های سفید رنگ روی آنرا با قاشق جمع می‌کنیم و دور می‌ریزیم.

پس از اینکه کیوی‌ها به طور کامل نرم شدند، با بلندر (گوشتکوب برقی) آن‌ها را به طور کامل پوره می‌کنیم، سپس پودر ژلاتین را اضافه می‌کنیم. به جای پودر ژلاتین می‌توانیم از پودر ژله کیوی نیز استفاده کنیم./ پس از اضافه کردن پودر ژلاتین، ۱۵ دقیقه زمان می‌دهیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم. اگر تمایل دارید رنگ مارمالاد خوشرنگ‌تر شود، می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی سبز نیز به آن اضافه کنید. و در آخر وانیل و جوهر لیمو را اضافه کرده و به آرامی مخلوط می‌کنیم، سپس قابلمه را در محیط آشپزخانه قرار می‌دهیم تا مارمالاد خنک شود. در نهایت مارمالاد را درون ظرف درب دار می‌ریزیم و در یخچال نگهداری می‌کنیم.
منبع: چی شی