آموزش کامل طرز تهیه کباب بناب خوشمزه و مخصوص آذربایجان و تبریز
آموزش کامل طرز تهیه کباب بناب خوشمزه و مخصوص آذربایجان و تبریز

طرز تهیه کباب بناب خوشمزه آموزش آشپزی و دستور تهیه کباب بناب مجلسی و خوشمزه مواد لازم کباب بناب گوشت گوسفند پر چرب :•: یک کیلو گرم پیاز :•: دو عدد نمک و فلفل :•: به مقدار لازم آموزش آشپزی و دستور تهیه کباب بناب مجلسی و خوشمزه طرز تهیه کباب بناب برای تهیه کباب […]

طرز تهیه کباب بناب خوشمزه

کباب بناب,طرز تهیه کباب بناب,دستور پخت کباب بناب,درست کردن کباب بناب

آموزش آشپزی و دستور تهیه کباب بناب مجلسی و خوشمزه

مواد لازم کباب بناب

گوشت گوسفند پر چرب :•: یک کیلو گرم

پیاز :•: دو عدد

نمک و فلفل :•: به مقدار لازم

کباب چنجه,طرز تهیه کباب چنجه,دستور پخت کباب چنجه

کباب بناب آذربایجان,کباب بناب اصل,کباب بناب اصیل,کباب بناب تبریز,کباب بناب اردبیل

آموزش آشپزی و دستور تهیه کباب بناب مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه کباب بناب

برای تهیه کباب بناب ابتدا پیازها را پوست بگیرید و بشورید و روی تخته آشپزخانه با چاقو هر کدام را نصف کنید و هر نصف پیاز را ابتدا عمودی برش دهید و سپس افقی.به این مدل برش زدن مدل نگینی میگویند.

پس از اینکه هر چهار تا نصف پیاز را نگینی خرد کردید با استفاده از یک ساطور(اگر در دسترس دارید)یا یک چاقو تیز پیاز ها را ساطوری کنید البته دقت داشته باشید که نباید به حدی ساطوری شود که آب پیازها در بیاید به دلیل اینکه اگر قصد داشتیم بسیار ریز شود از رنده استفاده میکردیم .

ما میخواهیم پیاز نه ریز ریز شود ونه درشت که در لابلای کباب زمخت احساس شود.تفاوت اصلی این نوع کباب با کباب کوبیده همین نحوه ساطوری کردن پیاز است.

پس از ساطوری کردن پیاز یک کیلو گوشت گوسفندی را دو بار با چرخ گوشت چرخ کنید و در کاسه ای بزرگ بریزید و کم کم پیاز را به گوشت اضافه کنید و نمک و فلفل سیاه را روی گوشت بپاشید دقت داشته باشید زیاد از حد نمک نریزید.

دستانتان را تمیز بشورید و گوشت و پیاز را ورز دهید تا خوب پیاز به خورد گوشت برود و با گوشت کاملا آمیخته شود وقتی که مواد با هم انسجام پیدا کردند و گوشتها از هم جدا نمیشد روی کاسه یک سلفن یا پلاستیک بکشید و به مدت ۱تا۲ ساعت اجازه دهید تا گوشت استراحت کنید(نیاز به اینکه در یخچال بگذارید نیست)

پس از گذشت استراحت گوشت سلفن رو از روی کاسه بردارید و سیخ ها را در جلو دستتان بگذارید و یک کاسه آب گرم را نیز کنار دستتان بگذارید و ابتدا دست راستتان را در آب گرم بزنید و اندازه یک کوفته از گوشت را بردارید و در دستتان به گوشت حالت بدید و سیخ را در دست چپ نگه دارید .

کباب بناب,طرز تهیه کباب بناب,دستور پخت کباب بناب,درست کردن کباب بناب

به دو شکل میتوانید کباب را سیخ کنید یکی اینکه از بقل وارد سیخ کنید و یا اینکه گوشت را وارد سیخ کنید که این روش بنظر راحت می آید و خیلی خوب گوشت در سیخ میماند.

البته هنگام فرو کردن گوشت در سیخ ممکن است کمی گوشت در نوک سیخ بماند با دست گوشتهای مانده را به سمت پایین بکشید زیرا هنگامی که بخواهیدکباب را از سیخ در بیاورید دچار مشکل خواهید شد و ممکن است کباب خرد شود و بریزید.

آرام آرام گوشت را در سیخ پخش و پهن کنید تا یک دست شود. در آخر با انگشت اشاره و انگشت کناریش  با فاصله شیارهایی در گوشت ایجاد کنید ،ممکن است سیخ در بین شیارهای ایجاد شده مشخص شود هیچ اشکالی ندارد با حرارتی که در آتش است این نقاط به یکدیگر میچسبند.

ابتدا منقل را آماده میکنید. باید آتش شما در ابتدا که سیخ ها رو روی اون قرار دهید در بالاترین درجه حرارت باشد و زغال ها را بصورت مساوی در منقل پخش کنید وپس از یک الی دو دقیقه که سیخ ها رو روی آتش میگذارید باید تغییر رنگ داده باشد و کرم رنگ شود و کبابها رو برمیگردانید تا طرف دیگر نیز کرم رنگ شود.

هر چند دقیقه یکبار یکی از سیخ ها را ببینید که کباب ها نسوزد اگر کباب شده بود سیخ را برگردانید تا طرف دیگر نیز کباب شود با چاقو میتوانید از انتهای کباب کمی ببرید و بخورید تا متوجه شوید که کباب کاملا پخته شده یا نه.

به دلیل پیازی که در کباب بناب استفاده شده است ممکن است کمی آب پیاز در بیاید نگران نباشید زیرا این مورد باعث میشود که طعم کباب بهتر شود.

پس از پخت ، کبابها را در وسط نان بگذارید و از سیخ ها خارج کنید و مانند دیگر کباب های معروف مثل کباب کوبیده یا جوجه کباب با نان سنگک و ریحان و یا گوجه کبابی و پلو این کباب سالم را نوش جانتان کنید.

کباب برگ,طرز تهیه کباب برگ,دستور پخت کباب برگ,کباب برگ خانگی,;fhf fv

آموزش کامل طرز تهیه کباب بناب خوشمزه و مخصوص آذربایجان و تبریز

4.1/5 - (170 امتیاز)