دعایی با خاصیت های بسیار ، برای رفع نیازهای جسمی و روحی
دعایی با خاصیت های بسیار ، برای رفع نیازهای جسمی و روحی

طبق روایتی از سلمان فارسی، دعای نور حضرت زهرا (س) در کتاب های ادعیه ثبت شده و دارای خواص فراوانی است . از جمله خواص دعای نور رفع نیاز‌های جسمی و روحی افراد است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، در این مطلب فضایل و متن دعای نور حضرت زهرا (س) آورده شده است. سلمان فارسی یکی از نزدیک‌ترین یاران پیامبر گرامی اسلام (ص) بود که به نقل از حضرت زهرا (س)، دعای نور را سفارش کرد. یکی از خواص بسیار مشهور این دعا، درمان تب و لرز می‌باشد.
سلمان فارسی در کتاب “مهج الدعوات” نقل کرده است:حضرت زهرا (س) به نقل از حضرت رسول (ص)، کلامی را به من یاد داد که آن را در صبح و شام می‌خواند. ایشان فرمودند: بر این دعا مداومت کن تا هرگز در دنیا دچار تب نشوی.درباره‌ی دعای نور حضرت زهرا در برخی از منابع، آمده است که حضرت فاطمه (ع) پس از اموزش این دعا به جناب سلمان فرمودند: «اگر می‌خواهی به هنگام دیدار با پروردگار در روز قیامت از سختی و عذاب در امان باشی، دعای نور را بسیار بخوان.»سلمان می‌گوید:پس از یادگیری دعای نور حضرت زهرا، آن را به بیشتر از هزار نفر از اهل مدینه و مکه یاد دادم و افراد مبتلا به تب، با خواندن این دعا به امر خدای سبحان، درمان میشدند. یکی از فواید دعای نور حضرت زهرا برطرف شدن گرفتاری‌ها میباشد .  ثواب دعای نور حضرت زهرا (س)جبرئیل درخصوص فضیلت دعای نور حضرت زهرا میگوید:درصورت تقسیم ثواب این دعا به ده قسمت، هر قسمتش معادل کوهی به بزرگی دنیا است. اگر تمام ثوابش را شرح دهیم، جمیع امتت متحیر می‌شوند و بر این دعا متوسل می‌شوند و در دین، خلل بوجود می‌آید، یا رسول الله خدای تعالی می‌فرماید تمام حوائج افراد با خواندن این دعا برآورده میشود، خوشا به حال بنده‌ای که در کفنش این دعا را نوشته باشد.سند دعای نوردر کتاب‌های بسیاری به خواندن دعای نور حضرت زهرا سفارش شده است که دو نمونه‌ی آن عبارتست از:- یکی از مهم‌ترین منابع دعای نور، “مهج الدعوات” از سید بن طاووس می‌باشد.- مجموعه‌ای از دعا‌ها و ادعیه منسوب به حضرت زهرا (س) در کتاب “صحیفه فاطمیه” آورده شده است.
خواص دعای نوردعای نور حضرت زهرا از خواص فراوانی برخوردار است که برخی از آن‌ها به شرح زیر میباشد: خاصیت تب زدای دعای نور حضرت زهرا از مهم‌ترین ویژگی این دعا به شمار می‌رود. هر کس در عمر خود، یک مرتبه دعای نور حضرت زهرا را بخواند، تمام حوائجش برآورده می‌شود و حق تعالی، علاوه بر بخشش گناهانش، او را از هر چیزی در جهان، محفوظ نگه میدارد. آگاه باشید که نباید دعای نور را پیش هر کسی نقل کنید که مبادا به خطا از آن بهره ببرد. درصورت خواندن دعای نور با اخلاص و اعتقاد درست، دعایتان مستجاب می‌شود. کسی که دعای نور حضرت زهرا را بخواند؛ علاوه بر رفع گرفتاری هایش، دشمنانش شکست می‌خورند. با خواندن دعای نور، قرض‌ها ادا می‌شوند و دیگر محتاج بنده‌ای نمیشوید. خواننده‌ی دعای نور، نزد صاحب منصبان عزیز میشود و دیگر هیچ طلسم و جادویی بر روی او اثر نمیگذارد. همچنین، کار‌ها در امور او به خوبی انجام میشود و از شر شیطان در امان میماند. شما باید دعای نور حضرت زهرا را بر کفن میت با مُشک و زعفران بنویسید، تا آن مرده دچار عذاب قبر نشود و بر قبرش هزاران نور بتابد. نوشتن این دعا بر کفن او باعث میشود که شب اول قبر بر او اسان شود و بر سر قبرش هفت هزار فرشته بیایند که طبقی از نور بر دست هر کدام از آن‌ها قرار دارد که بر سر مرده نثار می‌کنند و به میت می‌گویند:از هیچ چیز نترس و اندوهگین نباش که ما مونس تو تا روز قیامت هستیم. سپس قبر این مرده را وسیع می‌کنند و به روی قبرش دروازه‌ای از بهشت را می‌گشایند.جبرییل میگوید: یا رسول الله من شرم دارم از این که مرده‌ای که کفنش دعای نور دارد را عذاب دهم و مجازات کنم و خدا می‌فرماید که این دعا را تا قبل از خلقت آدم به ۹۰۰ سال بر عرش ثبت کردم و به هیچ پیغمبری به جز امت‌های تو نازل نکردم.کسی که دعای نور حضرت زهرا را در روز‌های دوشنبه، پنجشنبه و جمعه بخواند و عزیزانش مسافرت باشند و آرزوی بازگشت آن‌ها را داشته باشد؛ خواهد دید که به حرمت این دعا در طی چند روز، مسافران عزیزش به سلامت بازمیگردند. همچنین، کسی که این دعا را در سفر بهمراه خود داشته باشد، حادثه‌ای برایش رخ نمی‌دهد و در صحت و سلامت کامل خواهد بود.همچنین در صورتی که شخص فقیری دعای نور حضرت زهرا را بخواند، ثروتمند میشود و به زیارت کعبه مشرف می‌گردد و اگر فرد فاسدی بخواند، اصلاح و پرهیزگار میشود. اگر خواننده‌ی دعای نور حضرت زهرا، دائم الخمر باشد به لطف خدای رحیم، توبه می‌کند.
نعمت‌ها و برکات الهی در خانه‌ای که دعای نور خوانده شود، وسیع می گردد و هیچگاه، اهل این خانه دچار قحطی نمی شوند. یکی از مزایای بهمراه داشتن دعای نور حضرت زهرا، دفع شرور و اتفاقات بد است.هرکس با صدق دل، دعای نور حضرت زهرا (س) را در روز جمعه ماه مبارک رمضان در هنگام ادای نماز صبح بخواند و با کسی سخن نگوید، حاجتش به لطف خدای تعالی برآورده می‌شود. همچنین هفت هزار فرشته از مکه و هفتاد هزار دیگر از بیت المقدس، نزد او می‌آیند که هر کدام، هزار سر دارند و بر هر سری، هزار دهان میباشد که هزار زبان در هر دهان، تسبیح می‌گویند و ثواب این تسبیحات تا روز قیامت، به خواننده دعا می‌رسد.متن و ترجمهٔ دعای نوربِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ، بِسْمِ اللّٰهِ النُّورِ، بِسْمِ اللّٰهِ نُورِ النُّورِ، بِسْمِ اللّٰهِ نُورٌ عَلىٰ نُورٍ، بِسْمِ اللّٰهِ الَّذِی هُوَ مُدَبِّرُ الْأُمُورِ، بِسْمِ اللّٰهِ الَّذِی خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ. الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِی خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ، وَأَنْزَلَ النُّورَ عَلَى الطُّورِ، فِی کِتابٍ مَسْطُورٍ، فِی رَقٍّ مَنْشُورٍ، بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ، عَلىٰ نَبِیٍّ مَحْبُورٍ. الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِی هُوَ بِالْعِزِّ مَذْکُورٌ، وَبِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ، وَعَلَى السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ مَشْکُورٌ. وَصَلَّى اللّٰهُ عَلىٰ سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ.به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی اش همیشگی است؛ به نام خدای نور، به نام خدای نور نور، به نام خدای نور بر نور، به نام خدایی که تدبیرگر امور است، به نام خدایی که نور را از نور آفرید و سپاس خدایی را که نور را از نور آفرید و نور را در کوه طور فرو فرستاد، در کتابی بر نوشته، در ورقه‌ای گشوده، با اندازه‌ای درخور، بر پیامبری آراسته، سپاس خدای را که به عزّت یاد شود و به عظمت مشهور است و بر شادی و بدحالی سپاسگزاری شود، درود خدا بر آقای ما محمّد و خاندان پاکش.