صرفه جویی در مصرف انرژی با پنجره‌های نانویی ایرانی
صرفه جویی در مصرف انرژی با پنجره‌های نانویی ایرانی

این روز‌ها کاهش مصرف انرژی به موضوع مهمی در جهان تبدیل شده و روش‌هایی که به کاهش مصرف انرژی کمک کند، بسیار مورد توجه است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، شرکت دانش بنیان در و پنجره UPVC تقویت‌شده با نانوذرات تولید و به بازار عرضه می‌کند که دوام بالایی داشته و استفاده از آن‌ها می‌تواند به کاهش مصرف انرژی کمک شایانی کند.یکی از این روش‌ها، استفاده از پنجره‌های دوجداره از جنس پلیمر UPVC است. پلی وینیل کلرید که به‌طور صحیح‌تر، اما نه معمول پلی کلرید وینیل نامیده شده و به‌طور اختصار PVC نوشته می‌شود، سومین پلیمر پلاستیکی سنتزی ازلحاظ نرخ تولید بعد از پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن است.
بیشتر بخوانید: روش های فوری صرفه جویی در مصرف گاز
PVC رایج یک پلاستیک سبک و محکم است که در صنعت ساختمان‌سازی به کار می‌رود. با اضافه کردن نرم‌کننده‌ها به PVC ساختار آن نرم‌تر و قابل‌انعطاف‌تر می‌شود. حال اگر هیچ‌گونه نرم‌کننده‌ای اضافه نشود این ماده به‌عنوان UPVC شناخته می‌شود.در همین راستا یک شرکت دانش بنیان در و پنجره UPVC تقویت‌شده با نانوذرات تولید و به بازار عرضه می‌کند. اضافه کردن نانوذرات مقاومت به ضربه این محصول را افزایش داده است. از این پروفیل‌ها در تولید محصولات صنعتی و خانگی متنوعی استفاده می‌شود.UPVC در صنعت دندانپزشکی، تولید لوله، به‌عنوان عایق در کاربرد‌های مربوط به کابل‌کشی و شمار زیادی از کاربرد‌های دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد. در صنعت ساختمان‌سازی عمدتاً از آن برای تولید قاب‌ها و پایه پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود.منبع: مهر