فوت و فن جالب رفع طعم زیاد ادویه در غذا
فوت و فن جالب رفع طعم زیاد ادویه در غذا

در آشپز‌های خانه به علت شُل بودن درب ادویه پاش و ریختن یک دفعه ادویه‌ها دچار مشکل می‌شوند که باید همیشه آن‌ها را کنترل کنید. ولی در صورت بروز چنین مشکلی چه باید کرد؟

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، اگر مشکلی در آماده کردن دستور غذا مانند شوری، تندی، تلخی پیش آمد مقدار مواد اولیه غذا را دو برابر کنید، آنگاه آن را مجددا بپزید.این یک راهکار مناسب است به خصوص برای زمانی که هیچ راهکار مشخصی برای برطرف کردن مشکل پیدا نکرده اید.قدری غذا را رقیق کنید. چنانچه در غذا‌هایی مثل سوپ، خورشت و سس از ادویه جات بسیاری استفاده کرده اید قدری آب به آن اضافه کنید تا کمی مزه آن بهتر شود.
بیشتر بخوانید: برنج را کته بخوریم یا آبکش؟غذا‌هایی که ترش می‌شوند را با شکر و نمک درست کنید. شیرین کننده‌هایی مانند شکر، عسل و شیره میتواند قدری طعم غذا را بهتر و خوشمزه‌تر کند. این شیرین کننده‌ها میتوانند کمی از ترشی و طعم زننده غذا را کاهش دهند.غذا‌های را که شیرین شده را با ماءالشعیر و کاکائو درست کنید. چنانچه سالاد یا غذای شما زیاد شیرین شده است قدری مواد غذایی تلخ مانند شکلات و ماءالشعیر تلخ به آن بیفزایید تا مزه آن درست شود.
غذا‌های ترش و تلخ را با جوش شیرین خنثی کنید. اضافه کردن قدری جوش شیرین میتواند تلخی یا ترشی غذا را برطرف کند. چنانچه مقدار زیادی سرکه یا آبلیمو به سالاد خود اضافه نموده اید یا سس گوجه مقداری ترش شده مقدار کمی جوش شیرین مثل ۱/۸ یا ¼ قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن بیفزایید.سیب زمینی خام به غذا اضافه کنید. چنانچه سوپ یا خورشت شور شده است قدری سیب زمینی خام را خرد کرده و به آن اضافه کنید (سطح بیشتر سیب زمینی سبب جذب بیشتر میشود). سیب زمینی مثل اسفنج نمک را جذب می‌کند. پس از چند دقیقه سیب زمینی‌ها را دور بریزید. البته سیب زمینی کمی از مزه غذا را هم جذب میکند فراموش نکنید که کمی ادویه هم به آن اضافه کیند.نکته: به گفته برخی از اشخاص سیب زمینی به همان اندازه که نمک را جذب میکند آب را هم جذب میکند که در نتیجه شوری غذا تفاوتی نمیکند.از غذای شما سوپ است کمی نشاسته مثل برنج یا نودل به آن اضافه کنید. چنانچه غذا خورشت است کمی پوره برنج به آن اضافه کنید.
با ترشی و شکر، شوری را برطرف کنید. میتوانید کمی آبلیمو، شکر یا سرکه به غذا اضافه کنید. بالا بردن ترشی و شیرینی میتواند شوری را بپوشاند.از خامه یا شیر نارگیل استفاده کنید. این مواد میتوانند قدری شوری غذا را برطرف کند.تندی را با کمی شکر رفع کنید. مقدار کمی شکر به غذای تند اضافه کنید تا تندی آن کاهش پیدا کند. مراقب باشید زیاد شکر نریزید تا غذا بد مزه نشود.منبع: بیتوته