بازی جذابی که از پیاده روی مفیدتر است!
بازی جذابی که از پیاده روی مفیدتر است!

تحقیقات جدید حاکی از آن است که اگر می خواهید در دوران سالمندی سالم بمانید این بازی جذاب را انجام دهید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، نتایج یک مطالعه نشان  داد زمانی که نوبت به بهبود چندین معیار کلیدی سلامت قلب است گلف بر پیاده روی ارجحیت دارد.
بیشتر بخوانید: پیاده روی دسته جمعی مفیدتر از انفرادی
«جولیا کتینن»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه فنلاند شرقی، گفت: «نتایج این مطالعه به منظور تشویق افراد مسن به گذراندن زمان بیشتری در زمین گلف و بازی همراه با پیاده روی است. گلف یک راه عالی برای ورزش است، زیرا افراد را حتی بدون اینکه متوجه مسافتی که در طول بازی طی کرده اند شوند به حرکت تحریک می‌کند.»برای این مطالعه، محققان اثرات سلامت قلب یک دور گلف ۱۸ سوراخی را با حدود ۶ کیلومتر پیاده روی در میان ۲۵ گلف باز سالم ۶۵ ساله یا بالاتر مقایسه کردند. محققان فشار خون، قند خون و کلسترول را اندازه گیری کردند. شرکت کنندگان همچنین از مانیتور قلب و دستگاه‌های تناسب اندام برای ردیابی مسافت، مدت، سرعت، قدم‌ها و کالری سوزانده شده استفاده می‌کردند.این مطالعه نشان داد که هر دو نوع ورزش هوازی سلامت قلب را پس از یک جلسه بهبود بخشید، اما گلف جایزه برتر را به خود اختصاص داد.
گلف یک ورزش با شدت پایین‌تر از پیاده روی است، اما یک بازی گلف ۱۸ سوراخی حدود چهار ساعت طول می‌کشد و بازیکنان ممکن است تا ۱۰ کیلومتر در طول یک بازی راه بروند. در نتیجه، گلف بازان کالری بیشتری می‌سوزانند که تأثیر بیشتری بر سطح کلسترول و قند خون دارد.کتینن گفت: «بازی گلف از طریق پیاده روی نوعی ورزش مناسب برای سلامتی است و می‌تواند برای افراد مسن سالم به عنوان وسیله‌ای برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود سلامت قلب برای کسانی که قبلاً از بیماری قلبی رنج می‌برند توصیه شود.»با این حال، گلف برای همه قابل دسترس نیست، و پیاده روی نیز فواید سلامتی قدرتمندی دارند.منبع: خبرگزاری مهر