نویدی تازه برای درمان کامل نوعی سرطان خون جان سخت
نویدی تازه برای درمان کامل نوعی سرطان خون جان سخت

محققان دریافتند که استفاده از دارویی به نام گلوفیتاماب، پاسخ‌های بادوام و کاملی در درمان بیماران مبتلا به لنفوم سلول B بزرگ منتشر، ارائه داده است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، پزشکان استرالیایی در یک جهش جدید علمی موفق به یافتن درمانی پایدار برای نوعی سرطان خون سخت جان شده اند که می تواند جان تعداد زیادی از بیماران را در سرتاسر جهان نجات دهد.

در یک تحقیق بین المللی و چند مرکزی جدید پزشکی که توسط پژوهشگرانی از مرکز سرطان پیتر مک کالوم استرالیا با همکاری دانشگاه ملبورن و دانشگاه نیو ساوث ویلز این کشور انجام شده است، درمان موثر و نوینی برای نوعی سرطان خون به نام لنفوم سلول B بزرگ منتشر یا به اختصار DLBCL ارائه شده است.
این درمان که به کمک دارویی به نام گلوفیتاماب انجام شده است، روی ۱۵۵ بیمار که سرطان آن ها عود کرده بود یا دیگر به درمان‌های مرسوم از جمله درمان با سلول های CAR-T پاسخ نمی‌دادند، انجام شده است.

به گفته این محققان، پس از پیگیری متوسط یک ساله بیماران تحت درمان با گلوفیتاماب، مشاهده شد که نزدیک به ۴۰ درصد آن ها دارای پاسخ کامل به دارو بوده و درمان پایداری را نشان دادند.
آن ها می گویند: این داده‌ها که نشان می‌دهد دوره ثابت درمان با گلوفیتاماب می‌تواند پاسخ‌های بادوام و کاملی را برای بسیاری از بیمارانی که از درمان ناامید شده و به چندین دوره قبلی درمان‌های مختلف از جمله درمان با سلول CAR-Tجواب نداده اند، بسیار دلگرم شده ایم.
گلوفیتاماب، یک درمان آنتی بادی اختصاصی دوگانه است که سلول های T بیمار را برای مبارزه با سرطان خون درگیر می کند. بیماران یک دوره ثابت از این درمان داخل وریدی را دریافت می‌کنند؛ درمانی که برخلاف سلول های CAR-T که به طور منحصر به فرد برای هر بیمار تهیه می‌شوند، بیشتر در دسترس است.
 این یافته های مهم و ارزشمند که درمان بادوام سرطان خون را نوید می دهند در نشریه بین المللی New England Journal of Medicine منتشر شده اند.