یک صبحانه عالی با پنکیک عسلی
یک صبحانه عالی با پنکیک عسلی

اگر به دنبال یک کیک خوشمزه و بدون استفاده از فر هستید، به شما تهیه‌ی پنکیک عسلی را پیشنهاد می‌دهیم که گزینه مناسبی برای صبحانه است و کودکان هم آن را دوست دارند و از خوردن آن لذت می‌برند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من  اگر  شما هم از افرادی هستید که عاشق شیرین جات  و در کنار ان نگران کالری زیاد ان می باشید ما در این مجموعه اموزش تهیه ی پنکیک عسلی که بسیار خوش طعم و خوشمزه است به شما پیشنهاد می دهیم که نسبت به بقیه پنکیکها و شیرینی ها  کالری کمتری دارد . چراکه  کالری پنکیک به موادی که در آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. هر چقدر شکر، مربا، خامه و افزودنی‌های این چنینی استفاده کنید کالری بالاتری خواهد داشت.
مواد لازم پنکیک عسلی
آرد سفید گندم ۱۸۵ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
پودر شکر ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عد
شیر پاستوریزه ۱ لیوان
کره ی پاستوریزه ذوب شده ۱ قاشق غذاخوری
عسل به مقدار لازم
روش تهیه پنکیک عسلی
برای تهیه این پنکیک ابتدا آرد، بیکینگ پودر و پودرشکر را در کاسه ای با هم مخلوط کنید، مرکز آن را گود کرده، تخم مرغ ، شیر ،کره ونمک را به آن اضافه کنید و با هم به خوبی مخلوط نمایید تا مخلوط یکدستی به دست آید سپس روی آن را بپوشانید و به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه کنار بگذارید.تابه ی نچسب کوچکی را با کمی کره چرب کنید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید. سپس از مایه، به اندازه ی یک چهارم پیمانه داخل تابه بریزید و اجازه دهید پنکیک طلایی شود، یکطرف آن را برگردانید ، تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود.این کار را تکرار کنید تا مایه ی پنکیک تمام شود، سپس به صورت گرم با عسل و یامربا و کره سرو کنید.