فقط افراد باهوش این ویژگی‌ها را دارند
فقط افراد باهوش این ویژگی‌ها را دارند

به راستی افراد باهوش چه ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند؟

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، در اطراف ما افرادی هستند که شما از ارتباط با آن‌ها شگفت‌زده می‌شوید. به راستی این افراد چگونه هستند؟افراد باهوش ذکاوت خودشان را به رخ دیگران نمی‌کشند، چون هوش زیادشان به‌نظرشان طبیعی می‌آید و تنها تلاش‌شان این است که بدون جلب‌توجه، آزادانه زندگی کنند. شاید شما اسم این را تواضع یا سادگی و اخلاق نیک بگذارید، اما این افراد در حالت عادی کاملا متوسط و معمولی به نظر می‌رسند تا اینکه ناگهان روزی شما را با جرقه‌ای از هوش خود حیرت‌زده می‌کنند.
ویژگی‌های افراد باهوش
بسیاری از افراد ویژگی‌هایی که دارند که نسبت به سایر افراد متفاوت است. برای آشنایی با این ویژگی‌ها در ادامه با ما همراه باشید.
 
حساسیت نسبت به دیگران
افراد باهوش می‌توانند آن چیزی که یک نفر در حال فکر کردن یا احساس کردن است را درک کنند. به‌نوعی نسبت به دیگران حساس بوده و با آن‌ها همدل هستند. همچنین افراد باهوش معمولا علاقه زیادی به صحبت با افراد جدید و یادگیری بیشتر در مورد آن‌ها دارند.
 
مهارت همدلی از ویژگی‌های افراد باهوش
این مهارت به عنوان توانایی تجربه چیز‌ها از نگاه دیگران توصیف می‌شود و جزو کلیدی هوش هیجانی است.
همدلی زیاد معمولا به این معنی است که می‌توانید متوجه شوید که افراد در حال تقلا هستند، اغلب از طریق نشانه‌های ظریف در زبان بدن یا رفتار آن ها. همدلی همچنین می‌تواند به‌عنوان سطح عمیق‌تری از توجه و پذیرش تجربیات متنوع دیگران نشان داده شود. مانند هر مهارت دیگری، مهارت همدلی زمانی ایجاد می‌شود که آن را منعطف کنید – بنابراین یادگیری بیشتر در مورد دیگران و ابراز نگرانی برای آن‌ها می‌تواند هوش هیجانی قوی‌تری را تقویت کند.
 
ذهن باز دارند
افراد بسیار باهوش نسبت به افراد، ایده‌های جدید یا روش‌های متفاوت تفکر، ذهن بازتری دارند. برای مثال، افراد بسیار باهوش کمتر به مسائل اجتماعی مانند نژاد و هویت جنسی نزدیک می‌شوند.
آن‌ها مولفه‌های بیولوژیکی این مسائل را درک می‌کنند و نسبت به افرادی که در این دسته‌بندی‌ها قرار می‌گیرند، دید بازی دارند. از آنجایی که آن‌ها به سادگی از هر چیزی که باور دارند یا به آن‌ها گفته شده پیروی نمی‌کنند، همچنان نسبت به همتایان خود نسبت به افراد و ایده‌های جدید ذهن بازتری دارند. اگر یک ایده واقعا عالی دارید، آن‌ها مایل هستند آن را بشنوند حتی اگر با ایده خودشان در تضاد باشد.
 
ریسک پذیری از ویژگی‌های افراد باهوش
افراد بسیار باهوش ریسک می‌کنند. به عنوان مثال، تصور کنید که دو طراح گرافیک با هم برای شرکتی کار می‌کنند که هر دو از آن‌ها متنفر هستند. کسی که هوش کمتری دارد ممکن است فقط در کارش بماند و در مورد اینکه چقدر از آن متنفر است صحبت کند. با این حال، فرد بسیار باهوش ممکن است برنامه‌ای برای ترک و راه‌اندازی شرکت خود ایجاد کند. از آنجا که او فکر زیادی روی آن می‌کند، حساب شده است و ممکن است موفق شود. ریسک پذیری در شغل یکی از ویژگی‌های افراد باهوش است.
 
منبع: مجله دلتا