توبه را به تاخیر نیندازیم+فیلم
توبه را به تاخیر نیندازیم+فیلم

خداوند مهربان مانندمادری که آغوش خود را برای فرزندش باز کرده از بندگانش خواسته است با توبه به سمت او بازگردند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،در امور مادی، زمانی که ما در زندگی خود دچار مشکل یا اشتباهی می‌شویم، سریعاً به دنبال راه حلی برای حل مشکل یا جبران خطای خود هستیم. در امور معنوی نیز به همین ترتیب عمل می‌کنیم، یعنی وقتی از ما گناه یا خطایی سر می‌زند، به دنبال جبران آن می‌رویم.
بهترین راه جبران خطا و گناه، استغفار به درگاه خدواند رحمان است، چنان‌که امام صادق علیه السلام می‌فرماید؛ هر دردی دوا و درمانی دارد. داروی گناه، طلب آمرزش و استغفار است.
توبه را به تاخیر نیندازیم
در دارو‌ها خیلی مهم است که استفاده از آن را به تأخیر نیندازیم
 در بحث استغفار همین‌گونه است، به تأخیر انداختن استغفار، خدعه و فریبی از سوی شیطان است، همان‌گونه که امام جواد علیه‌السلام فرمود:سهل‌انگاری در توبه و به تأخیر انداختن آن، یک خُدعه و عمل فریبکارانه است، پس سعی کنیم از این داروی گران‌بها به طور مداوم و در زمان خودش استفاده کنیم.حضرت آیت ا… شیخ محمد تقی آملی در اهمیت به تأخیر نینداختن توبه می‌فرمایند:
اگر بخواهیم تخم بدی را که در میان حاصل شده از میان برداریم، ناچاریم تا ساقه اش نازک و لطیف است، از ریشه به درآوریم؛ زیرا در چنین موقعی قدرت ما برای قطع آن کافی است و الا اگر چنانچه اهمال ورزیم و امروز و فردا کنیم، یک وقت می‌بینیم همان شاخه کوچک، درخت کهن و بزرگی مانند چنار شده است که با صد پهلوان هم قادر به کندن آن نمی‌باشیم.
هم چنین کسی که مرتکب معصیتی شود و بخواهد توبه کند، تا آن گناه تازه است، باید خود را از آلودگی آن پاک سازد؛ والا اگر تأخیر بیندازد، یک وقت می‌بیند صفحه دل از چرک‌های معاصی به کلی سیاه شده است و دیگر موفق به توبه هم نمی‌شود و عاقبت وخیم و ترسناکی برای خود تهیه کرده است.امام علی علیه السلام فرمود: اولین رکن توبه این است که روحت آتش بگیرد، مشتعل بشود. خودت را غرق در حسرت ببینی، غرق در ندامت و پشیمانی ببینی. چشمت را بر روی گناهانت باز کن، یک محاسبه الاعمالی برای خودت درست کن، از خودت حساب بکش، ببین روزی چند گناه کبیره مرتکب می‏شوی.شیخ بهایی می‏گوید:جدّ تو آدم بهشتش جای بودقدسیان کردند بهر او سجودیک گنه ناکرده گفتندش تمام‏مُذنبی مذنب، برو بیرون خرام‏تو طمع داری که با چندین گناه‏داخل جنّت شوی‏ای روسیاه؟
سخن خداوند درباره توبهقرآن می‌فرماید آیا نرسیده است آن وقتی که دل مردم با ایمان، دل مردمی که ادعای ایمان می‏کنند نرم بشود برای پذیرش یاد خدا؟
وقت توبه است
قساوت قلب تا کی؟ غفلت و بی‏خبری تا کی؟ خوابیدن تا کی؟ حرام خواری تا کی؟ دروغگویی و غیبت کردن تا کی؟ شرابخواری و قماربازی تا کی؟ معصیت تا کی؟
بیشتر بخوانید:چکار کنیم یاد خدا اثرگذار باشد+فیلماین صدای خداست، مخاطبش هم ما مردم هستیم، خدا دارد به ما می‏ گوید:‌ای بنده من،‌ای مسلمان! آن وقتی که ان دل تو می‏ خواهد برای یاد خدا نرم و خاضع و خاشع بشود کی می‏ خواهد برسد؟
سخنان حجت الاسلام شریفیان درباره توبه سریع

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
منابع: بیتوته، باشگاه خبرنگاران، تسنیم