تلفن بی سیم چیست؟
تلفن بی سیم چیست؟

تلفن بی سیم چیست؟ تلفن‌های بی سیم شامل یک گوشی متحرک و یک دستگاه ثابت هستند. ارتباط این دو قطعه با یکدیگر با استفاده از امواج رادیویی انجام می‌شود و از سیم برای آن استفاده نمی‌شود به عبارتی وایرلس است. در این نوع از تلفن‌ها خط تلفن به دستگاهی که ثابت قرار گرفته است وصل […]

تلفن بی سیم چیست؟

تلفن بی سیم چیست؟

تلفن‌های بی سیم شامل یک گوشی متحرک و یک دستگاه ثابت هستند. ارتباط این دو قطعه با یکدیگر با استفاده از امواج رادیویی انجام می‌شود و از سیم برای آن استفاده نمی‌شود به عبارتی وایرلس است. در این نوع از تلفن‌ها خط تلفن به دستگاهی که ثابت قرار گرفته است وصل می‌شود. گوشی‌های تلفن بی سیم و دستگاه ثابت هر کدام به طور جداگانه دارای فرستنده و گیرنده منحصر به خود هستند. استفاده از تلفن های بی سیم در ایران به دهه شصت خورشیدی باز می‌گردد. در آن زمان از این نوع از تلفن ها برای استفاده از خدمات تلفنی در کار و منزل به صورت محدود انجام می‌شد.

تلفن‌های بی سیم از لحاظ قانونی به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • دسته تلفن‌های بی سیم مجاز
  • دسته تلفن های بی سیم غیر مجاز

وضع قانون های مخصوص استفاده ، واگذاری و بهره برداری از  تلفن های بی سیم مجاز بر عهده وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات بوده است. علت وضع این قوانین برای ایجاد امنیت ملی و فردی در کشور است و شما بایستی همواره تلفن های بی سیمی را خریداری کنید که از این قوانین پیروی می‌کنند. کلیه دستگاه های تلفن بی سیم که خارج از این محدوده تعیین شده عمل می‌کنند و تابع قوانین نیستند برای کشورهای دیگری تولید شده اند و نباید از آن‌ها در ایران استفاده کرد. طبق قوانین وضع شده محدوده فرکانسی تلفن های بی سیم مجاز در ایران به صورت زیر است:

  • باند ۴۷ تا ۴۶ مگاهرتز
  • باند ۵۰ تا ۴۹ مگاهرتز
  • باند ۸۸۸تا ۸۸۶ مگاهرتز
  • باند ۹۳۳ تا ۹۳۱ مگاهرتز

در هنگام خرید تلفن بی سیم پاناسونیک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

از دوران قدیم گفته اند هر چقدر که پول بدهی آش می‌خوری. امروزه نیز این ضرب المثل کارایی بسیاری دارد. تلفن بیسیم پاناسونیک و دیگر برند ها دارای امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای هستند که در قیمت آن‌ها تاثیر گذارند. البته پیش از هر چیزی شما باید توجه داشته باشید که تلفن بی سیم با امکانات مورد نیاز خود را انتخاب کنید. زیرا امکانات بیشتر به معنی قیمت بالاتر است و ممکن است تمام آن امکانات به درد شما نخورد پس حتما پیش از خرید هر کدام از این دستگاه ها به نیازمندی خود توجه ویژه ای داشته باشید. برای مثال موارد زیر برخی از ویژگی‌های یک تلفن بی سیم است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

کالر آیدی

شما با استفاده از کالر آیدی که به آن شماره اندازه تلفن بی سیم هم گفته می‌شود می‌توانید کلیه تماس های خود را بررسی و مدیریت کنید. البته این روزها این قابلیت در اکثر تلفن های بی سیم وجود دارد. برای این کار اصولا ۲ نوع سیگنال توسط شرکت مخابراتی ارسال می‌شود که تلفن بایستی از هر دوی آن پشتیبانی نماید . برای اطمینان از این موضوع بایستی با فروشنده مشورت کنید. برخی از تلفن های بی سیم شماره فرد تماس گیرنده را به صورت صوتی پخش می‌کنند. البته قابل ذکر است که تمام این قابلیت‌ها از طریق دفترچه راهنمای محصول قابل دسترسی هستند.

ذخیره تماس پاسخ داده نشده

اگر تلفن بی سیم شما قابلیت شماره انداز را داشته باشد می‌تواند تماس های پاسخ داده نشده را نیز ذخیره کند. یعنی اگر کسی با شما تماس بگیرد و شما متوجه تماس نشوید بعدا می‌توانید از آن مطلع شوید. شما می‌توانید به طور کلی تمام تماس های ورودی و خروجی را کاملا چک کنید. البته با توجه به حافظه‌ی تلفن شما تعداد تماس‌هایی که می‌توانند ذخیره شوند متفاوت است.

پیامگیر صوتی

امروزه این سرویس در بیشتر تلفن های بیسیم موجود است. این سرویس اجازه می‌دهد تا اگر فردی به شما زنگ زد و شما پاسخ ندادید، بتواند پیغام خود را در قالب یک صوت برای شما بگذارد. این سرویس قابلیت پخش همزمان را نیز دارد . یعنی شما می‌توانید دقیقا همان زمان که فرد تماس گیرنده در حال گذاشتن پیغام خود است ، به آن گوش دهید. این یکی از مهم‌ترین قابلیت ها برای کسانی است که ساعات زیادی از شبانه روز را در خانه حضور ندارند. پس اگر شما هم از این دسته از افراد هستید ، حتما به این قابلیت در هنگام خرید توجه کرده و از فروشنده بپرسید که آیا تلفن بی سیم قابلیت پیغام گیر صوتی دارد یا خیر.

دفترچه تلفن بی سیم

یکی از بهترین امکانات برای کسانی که حافظه‌ی خوبی ندارند و همواره نیاز به یک دفترچه تلفن برای ثبت شماره دارند، استفاده از یک دفترچه تلفن در خود تلفن است. در این صورت دیگر شما نیازی به یک دفترچه تلفن کاغذی ندارید که امکان گم شدن آن وجود داشته باشد. این قابلیت در تعداد زیادی از انواع تلفن های بی سیم وجود دارد.

تنظیمات سفارشی شبانه

بسیاری از افراد از زنگ خوردن تلفن در شب بیزاند و آن را مایه به هم ریختگی آرامش می‌دانند. برخی از تلفن های بی سیم پاناسونیک این قابلیت را دارند تا آن ها در شب به صورت بی صدا در آورید.

برند خوب تلفن بی سیم

اگر به دنبال یک تلفن بی سیم خوب و با کیفیت هستید، پیشنهاد ما به شما تلفن بی سیم پاناسونیک است. شما می‌توانید برای مشاهده انواع مختلف این تلفن ها به وبسایت ایده آل گستر سر بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)