آموزش طرز تهیه سالاد الویه قالبی مجلسی و خوشمزه با مرغ و کالباس
آموزش طرز تهیه سالاد الویه قالبی مجلسی و خوشمزه با مرغ و کالباس

طرز تهیه سالاد الویه سالاد الویه یکی از غذاهای روسی مورد علاقه ایرانیان است که به صورت غذای کامل کامل یا در کنار غذاهای دیگر سرو می شود. جالب است بدانید سالاد الویه غذای شب عید مردم کشور روسیه است. در ادامه با طرز تهیه سالاد الویه با پاتوق من همراه باشید. مواد لازم سالاد […]

طرز تهیه سالاد الویه

سالاد الویه , طرز تهیه سالاد الویه , دستور سالاد الویه

سالاد الویه یکی از غذاهای روسی مورد علاقه ایرانیان است که به صورت غذای کامل کامل یا در کنار غذاهای دیگر سرو می شود. جالب است بدانید سالاد الویه غذای شب عید مردم کشور روسیه است. در ادامه با طرز تهیه سالاد الویه با پاتوق من همراه باشید.

مواد لازم سالاد الویه
سیب زمینی آب پزیک عدد متوسط
سینه مرغ یا کالباس۴۰۰ گرم
تخم مرغ آب پزیک عدد
خیار شور۲۰۰ گرم
هویجیک عدد متوسط
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
کنسرو نخود فرنگی۴ قاشق غذاخوری
ماست چکیده کم چرب۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد الویه

برای تهیه یک سالاد الویه خوشمزه در ابتدا سیب زمینی پخت شده و تخم مرغ آب پز را رنده می کنیم ، گوشت سینه مرغ را از که قبلا با نمک و پیاز آب پز کرده ایم ریش ریش می کنیم.

هویج را هم که در کنار تخم مرغ ها نیم پز کرده ایم پوست گرفته و رنده می کنیم ، سپس خیار شور را هم رنده می کنیم و به همراه نخود فرنگی به مواد اضافه می کنیم.

در آخر ماست چکیده ، فلفل ، نمک و روغن زیتون را خوب به هم می زنیم تا یکدست شود و به مواد اضافه می کنیم و خوب به هم میزنیم.

بهتر است پیش از سرو سالاد الویه نیم ساعت در یخچال بماند تا خوب جا بیفتد. برای تزیین سالاد الویه مانند کیک مرغ می توانیم ایده های بسیاری پیاده کنیم .

سالاد الویه را با مواد دیگر هم می توانید تهیه کنید و از آن لذت ببرید. مثلا می توانید برای تهیه آن از سوسیس کباب شده هم استفاده نمایید.

تاریخچه سالاد الویه

سالاد الویه یا الیویه (به روسی: Салат Оливье برگرفته از فرانسوی: Salade Olivier) سالادی روسی و نوعی غذای سرد است که از طبخ گوشت یا مرغ یا کالباس به همراه سیب‌زمینی آب‌پز و سس مایونز و خیار شور و دیگر مواد غذایی درست می‌شود.

این سالاد در ایران به سالاد الویه و در اروپا و آمریکای لاتین به سالاد روسی معروف است. این سالاد در سده نوزدهم میلادی توسط لوسیان اولیویه سرآشپز بلژیکی رستوران ارمیتاژ در مسکو ابداع شد،

و به تدریج در کشور روسیه، کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای جهان طرفداران زیادی پیدا کرد. این سالاد سال‌ها است که به عنوان یکی از اقلام اصلی شام شب سال نو در روسیه و کشورهای شوروی سابق قلمداد می‌شود.


پیشنهاد مدیر : سالاد ماکارونی » سالاد سزار » سالاد الویه » سالاد فصل

4.2/5 - (84 امتیاز)