اول فروردین سالروز تولد دلاورمرد ایران
اول فروردین سالروز تولد دلاورمرد ایران

امروز اول فروردین مصادف است با تولد حاج قاسم سلیمانی.دلاورمردی که همه عمر خود را فدای اسلام و انقلاب کرد

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من قاسم سلیمانی در اول فروردین ۱۳۳۵ قنات ملک استان کرمان به دنیا امد.
یاد کردن از تولد حاج قاسم در واقع بهانه ای است برای مرور زندگی و آرمان هایی که او بر آنها جان خود را تقدیم کرد.

به این بهانه چند فراز از زندگی پرفراز و نشیب و سراسر حادثه او را در مهمترین دوران ها و حساس ترین زمان های تاریخ انقلاب مرور می کنم. 
 
ورود امام به ایران و عهد با ارزش های انقلاب
در پیش از انقلاب به دلیل وضعیت بد اقتصادی و بویژه در مناطق محروم، نوجوانان هم برای کار به شهر کرمان می رفتند تا کمک خرج خانه باشند. حاج قاسم هم از این قاعده مستثنی نبود. اما او در کرمان حال و هوا و اخبار انقلاب و پیام های امام را هم به روستا می آورد و  با دوستانش از انقلاب و امام می گفت. در سالهای قبل از انقلاب در روستای آنها یعنی قنات ملک استان کرمان هیچ رسانه ای نبود بجز رادیو که چندتایی بود و دردسترس همه نبود. روز ورود امام به کشور، حاج قاسم ودوستانش یک رادیو به مدرسه بردند. با شنیدن صدای مراسم ورود امام به کشور آنها سجده شکر کردند و اشک شوق ریختند. از همان زمان بود که حاج قاسم عهدی با امام و انقلاب بست که تا آخر عمر بر سر آن ایستاد و به پای آن جان داد.    
با پیروزی انقلاب حاج قاسم به سپاه پیوست تا سرباز انقلاب و ارزش های آن باشد. او این کار را نه به عنوان شغل بلکه از سر شور و عشق انجام داده بود و در عرصه عمل و در سراسر زندگی هم این شور و عشق را اثبات کرد.

با آغاز تجاوز صدام به کشور حاج قاسم به همراه دو دوستش احمد و علی سلیمانی به جبهه رفتند. آنها هم از طایفه سلیمانی ها بودند. هر دو دوستش در سالهای دفاع مقدس شهید شدند اما تقدیر این بود که او بماند و بعد از جنگ نیز سربازی کند اما اینبار در جنوب کرمان و جنوب شرق کشور که منطقه ای بسیار محروم هم بود. یکی از مهمترین دلایل فقر در این منطقه همین ناامنی و حضور اشرار، باجگیران و قاچاقچیان بود که سازماندهی شده به ناامنی و قاچاق می پرداختند.
حاج قاسم با اشرار و قاچاقچیان که از سالها پیش از انقلاب و برای چندین دهه کاملاً سازماندهی در این منطقه یکه تازی و تجارت غیر قانونی و قاچاق و راهزنی می کردند وارد جنگی تمام عیار شد. او سالها با شجاعت تمام برای امنیت این منطقه کوشید و فداکاری کرد.
همین دوران تلاش و تقلای او برای برقراری امنیت و مبارزه با اشراری که منطقه جنوب کرمان و جنوب شرق کشور را ملک خود می دانستند برای افتخار یک نظامی کفایت می کند. اما این تنها یک گوشه از زندگی افتخارآمیز او برای دفاع از امنیت ایران است.
مبارزه با اسرائیل در لبنان و فلسطین
قاسم سلیمانی در جریان تهاجم اسرائیل به لبنان در جنگ ۳۳ روزه در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت  و در اتاق مرکزی فرماندهی عملیات حزب الله لبنان حضور داشت.
به گفته یکی ازرهبران جنبش حماس او رابطه عمیقی با حماس داشت و از مقاومت فلسطین حمایت می‌کرد. بر این اساس وی توانست حماس را در برابر اسرائیل، به سلاح‌های پیشرفته تجهیز کند و تونل‌های زیرزمینی که برای مقابله با اسرائیل حفر شد، از طرح‌های عملیاتی عماد مغنیهو قاسم سلیمانی بوده است.
 
مبارزه با داعش در عراق
او برای دور کردن دژخیمان سیاه که در کشور عراق پیش روی هایی کرده بودند به عراق و سوریه رفت. با سازماندهی نیروهای مردمی عراق با داعش که نامش رعب و وحشت در دل بسیاری ایجاد می کرد جنگیدو آنها را شکست داد همچنان که دیو و ددی شکست می خورد و نور پیروز می شود. سرانجام این سرباز دلاور که همه عمر برای امنیت ایران در داخل و خارج جنگیده بود به دستور مستقیم ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا در تاریخ ۱۳دی ۱۳۹۸ به شهارت رسید. روحش شاد.