شناسایی نوعی باکتری گوشتخوار کشنده در انگلستان
شناسایی نوعی باکتری گوشتخوار کشنده در انگلستان

گزارش‌های رسمی پزشکان نشان می‌دهد: یک زن ۲۷ ساله در بریتانیا درست پس از آلوده شدن به نوعی باکتری گوشتخوار به نام فاسییت نکروزان، در آستانه مرگ قرار گرفت. این نوع باکتری گوشتخوار از نوع بسیار کشنده بوده و متخصصین نسبت به خطرات آن هشدار دادند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، بریتانیا با یک نمونه بسیار خطرناک از باکتری‌های گوشتخوار مواجه شده است که می‌تواند نگران کننده باشد. بر این اساس زنی به نام چارلی چاترتون به تازگی یک نوزاد دختر بدون هیچ عارضه‌ای به دنیا آورده بود که پس از مرخص شدن، زخمی روی شکمش ایجاد شده و به همین دلیل سریعاً به بیمارستان بازگردانده شد.
با توجه به شرایط این زن، پزشکان آزمایش‌های تشخیصی لازم را انجام داده و متوجه شدند که او به فاسییت نکروزان مبتلا شده است و شانس زنده ماندن او بسیار ضعیف است. در حالی که پزشکان بررسی‌های بیشتری روی او انجام دادند، وضعیت او رو به وخامت رفته و نتوانست هوشیاری خود را حفظ کند. پس از اینکه پزشکان نتایج آزمایش را دریافت کردند، اظهار داشتند که این زن به جراحی فوری برای برداشتن مقدار زیادی از بافت آلوده به این باکتری گوشتخوار نیاز دارد تا از گسترش بیشتر باکتری‌های مرگبار شناسایی شده در بدن وی جلوگیری شود.
خوشبختانه روند تشخیص و شروع اقدامات درمانی در این مادر جوان در زمان مناسبی انجام شده و پزشکان توانستند بافت‌های آلوده را با جراحی از بدن وی خارج کنند.
در پرونده پزشکی این بیمار نکات جالبی به چشم می‌خورد و به همین دلیل بررسی علائم تجربه شده توسط این زن بریتانیایی بسیار مهم است. در ابتدا پزشکان گزارش دادند که او یک زخم ملتهب روی شکم خود شناسایی کرده و هنگامی که او این زخم را لمس کرد، احساس کرد که دمای آن مانند یک کتری در حال جوش بسیار داغ بود. این بیمار مدام در تلاش بود تا هوشیار بماند.
به گفته متخصصین، فاسیای نکروزان یک پدیده رایج پزشکی و جراحی نیست، اما باید توجه داشت که ابتلا به باکتری‌های گوشتخوار نیز امری نادر محسوب نمی‌شود و آمار‌های رسمی نشان می‌دهد سالانه حدود ۵۰۰ نفر در بریتانیا به این بیماری مبتلا می‌شوند.
باکتری گوشتخوار چیست و چگونه بر انسان تأثیر می‌گذارد؟
بررسی‌ها نشان می‌دهد: این باکتری بر بافتی که در زیر پوست قرار دارد تأثیر می گذارد و می‌تواند منجر به بروز آسیب جزیی شود. متاسفانه اگر این بیماری فورا درمان نشود، می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد.
علائم اولیه ممکن است شبیه آنفلوانزای اولیه یا بثورات پوستی باشد که باعث تورم در نواحی مختلف بدن می‌شود. در این شرایط بیمار احساس سرگیجه و گیجی می کند و در نهایت، باکتری‌های گوشتخوار می‌توانند بسیار سریع پیشرفت کنند و منجر به مشکلات جدی مانند مسمومیت خون (سپسیس) و نارسایی اندام شوند.
مترجم: فاطمه کردیمنبع: thehealthsite