کتابی که پس از ۱۰۰ سال به کتابخانه برگشت!
کتابی که پس از ۱۰۰ سال به کتابخانه برگشت!

یک کتاب تاریخ با صد سال تاخیر به یکی از کتابخانه‌های ایالات متحده آمریکا بازگردانده شد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، یک نسخه از کتاب «تاریخ ایالات متحده آمریکا» نوشته «بنسون لاسینگ» که در سال ۱۸۸۱ میلادی منتشر شده است، درحالی اوایل این ماه به کتابخانه عمومی «سنت هلن» در کالیفرنیا بازگردانده شده که قرار بود بیست و یکم فوریه سال ۱۹۲۷ میلادی به کتابخانه تحویل داده شود.

زمانی که این کتاب از کتابخانه امانت گرفته شده بود، جریمه برای تحویل دیرتر از موعد روزانه ۵ سنت بود و این یعنی کسی که این کتاب را امانت گرفته بود به کتابخانه ۱،۷۵۶ دلار بدهکار بود. خوشبختانه مسوولان کتابخانه جریمه‌های دیرکرد را در سال ۲۰۱۹ لغو کردند.
«جیم پری» این کتاب را در جعبه کتاب‌های متعلق به همسرش پیدا کرده بود. او در گفتگو با یک روزنامه توضیح داد که در ابتدا پدربزرگ همسرش این کتاب را امانت گرفته بود.
پری در ابتدا کتاب «تاریخ ایالات متحده» را بدون گذاشتن نامش به کتابخانه برگرداند، اما پس از درخواست کتابخانه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاریخچه کتاب، داستان مشخص شد.
این کتاب اکنون در ورودی کتابخانه درون یک محفظه شیشه‌ای به نمایش گذاشته شده است.
در حال حاضر رکورد بیشترین دیرکرد در بازگرداندن یک کتاب به کتابخانه، به یک کتاب تاریخ به زبان آلمانی تعلق دارد که در سال ۱۶۶۷ یا ۱۶۶۸ میلادی به امانت گرفته شده بود،، اما پس از ۲۸۷ سال دیرکرد بازگردانده شد.
منبع: ایسنا، به نقل از گاردین