توصیه طب سنتی برای داشتن پوستی زیبا+فیلم
توصیه طب سنتی برای داشتن پوستی زیبا+فیلم

طب سنتی پوست را معرف درون و حال جسمی فرد می‌داند و بهبود آنرا مستلزم اصلاح مزاج، با اینحال درمان‌های اورژانسی برای زیبایی پوست ارایه می‌دهد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،از دیدگاه حکما و طب سنتی پوست سالم باید شفاف، سفت و درخشنده باشد؛ و از آنجا که یک اندام دفعی است به طور طبیعی دارای روزنه‌هایی برای دفع موادی رقیق، مانند عرق نیزهست.
علت ایجاد جوشاما آن ماده‌ای که می‌خواهد از راه پوست دفع شود باید غلظت خود را از دست بدهد و مانند عرق رقیق شود تا بتواند از منافذ پوستی خارج بشود.
جوش و محتویات داخلی جوش یک ماده غلیظ است، این ماده به سمت پوست می‌آید و میل به خارج شدن از پوست را دارد، اما بین لایه‌های پوستی گیر می‌کند.
ویژگی پوست سالمپوست سالم می‌بایست دارای چندین ویژگی باشد. می‌بایست شفافیت و روشنی کافی داشته باشد. می‌بایست باز بودن منافذ آن در حد طبیعی و نرمال باشد. می‌بایست عاری از هرگونه ورم (جوش، تاول و یا انواع زوائد برآمده) باشد. پوست زیبا می‌بایست عاری از هرگونه لک باشد. رطوبت کافی داشته باشد و سلول‌های آن قدرت ترمیم و بازسازی زیادی داشته باشند.شفاف شدن پوست با طب سنتی
راز زیبایی پوست در طب سنتی داشتن خون سالم می‌باشد و تاثیر بسیار زیادی در شفافیت پوست دارد. یکی از اعضای بدن که نقش مهمی در تصفیه خون دارد کبد است. هنگامی که کبد دچار مشکل شود و خون به درستی نصفیه نشود شما شاهد لکه‌ها و تیرگی‌های روی پوست صورت و بدن می‌شوید.به همین دلیل برای سلامت جسم خود باید از مواد غذایی سالم استفاده کنید.با توجه به توصیه‌های حکمای طب سنتی خوردن روزانه یک قاشق روغن کنجد باعث جوانسازی و زیبایی پوست می‌شود.حفظ رطوبت پوست در طب سنتیراز زیبایی پوست در طب سنتی حفظ رطوبت پوست است. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باعث از بین رفتن رطوبت پوست می‌شود عوامل مثل:مواجهه با آب و هوای گرمبرز برخی بیماری‌ها مانند درماتیت و …استفاده زیاد از شوینده‌ها و پاک کننده‌هااز بین رفتن رطوبت در پوست باعث می‌شود پوست شما چروکیده و کدر شود و برای حفظ رطوبت از روغن‌هایی مانند روغن کنجد، تخم کتان، نارگیل، زرده تخم مرغ و … استفاده شود.ویتامین‌های E و C و امگا ۳ در رفع چروک‌ها و لک‌های پوستی تاثیر دارد و پوست شما را شاداب‌تر می‌کند.لاغری صورتگرفتن رژیم‌های خودسرانه و بدون مشورت پزشک آسیب بسیار زیادی به پوست وارد می‌کند و ممکن است تا سال‌ها نتوانید شادابی قبلی پوست را بازگردانید.با این همه در طب سنتی ماسک‌هایی برای شفاف شدن پوست توصیه شده است.
در این نوشته چند ماسک طبیعی و فوق العاده برای پوست به شما پیشنهاد می‌کنیم.۱. ماسک گلاب۲. ماسک شوید و بابونه۳. ماسک آرد گندم و سکنجبین۴. ماسک حنا۵. ماسک آرد جوتوجه۱. ماسک گلابیکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین این ماسک‌ها اسپری گلاب است. گلاب منافذ پوستی را می‌بندد، از شل بودن و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند و هم اینکه نمی‌گذارد پوست دچار جوش گردد. اسپری گلاب از آن جهت که گلاب قابض است برای درمان منافذ باز پوستی نیز بسیار کارا می‌باشد.۲. ماسک شوید و بابونهاز دیگر ماسک‌های کارا و قابل توصیه برای پوست‌های جوش‌دار می‌توان به ماسک شوید و بابونه اشاره کرد. جهت تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری از شوید و بابونه را در یک لیوان آب دم کنید و بعد این را صاف کرده و روزی دو سه بار پوست را با این مایع شستشو دهد. این ماسک بیشتر برای جوش‌های سرسفید و سرسیاهی که هنوز عمیق و فراگیر بر روی سطح پوست نشده‌اند، توصیه می‌شود.۳. ماسک آرد گندم و سکنجبینضماد آرد گندم و سکنجبین دیگر توصیه ما برای پوست‌های جوش دار می‌باشد. جهت تهیه این ماسک قطره قطره سنکنجبین (در صورت نبودن سکنجبین از سرکه می‌توان استفاده کرد، اما سرکه را می‌بایست با آب مخلوط کرده، چون ضماد با سرکه خالص بسیار تند و تیز می‌شود) را بر روی پودر آرد گندم اضافه کرده تا حدی که به قوام ماسک برسد. این ماسک را می‌توان برای پوستی استفاده کرد که خیلی التهاب ندارد.۴. ماسک حنااگر پوست شما دارای التهاب می‌باشد یک توصیه ساده این است که حنای بی‌رنگ را تهیه کرده و به آن روغن زیتون را قطره قطره اضافه کرده تا به قوام ماسک برسد و این را بر روی نواحی دارای جوش‌های قرمز رنگ بگذارند.۵. ماسک آرد جوآرد جو دوسر کمی سوزاننده و فوق العاده تمیز کننده است. برای استفاده از آرد جو دوسر، مقداری از آن را کف دست خود بریزید و با کمی آب آن را به صورت خمیری نرم آماده کنید.با این خمیر، پوست را به آرامی ماساژ داده و بعد آن را بشویید.
یک پیشنهاد عالی دیگر برای استفاده از مزایای آرد جو دوسر مخلوط کردن آن با پوست پرتقال است. برای اینکار، در فصلی که پرتقال میل می‌کنید، پوست آن در محل مناسبی خشک کنید.پوست پرتقال به راحتی در معرض آفتاب، کنار پنجره، روی بخاری یا اجاق کم شعله خشک می‌شود. این پوست‌ها را می‌توانید در تمام طول سال نگه دارید.
بیشتر بخوانید:۷ فایده و خواص فوق العاده دمنوش گیاهی گل رز و طرز تهیه آن
برای تهیه یک ترکیب تمیز کننده عالی، مقداری از پوست پرتقال خشک شده را در آسیاب ریخته و آن را پودر کنید. بهتر است آن را الک کنید تا خمیری یکدست و نرم‌تر داشته باشید؛ حالا این پودر را را با کمی آرد جو دوسر ترکیب کرده و طبق روش بالا از آن استفاده کنید.توجهتوصیه کلی در استفاده از ماسک‌ها این است که جهت جلوگیری از بروز هرگونه آلرژی پوستی بهتر است پیش از استفاده از ماسک‌ها افراد آن‌ها را بر روی پوست نواحی دست و بازوی خود امتحان کنند.
 
چند ماسک گیاهی از زبان دکتر عزیزخانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
منابع: طبایع، کلینیک الهیه