۵ نکته مهم برای درست کردن جوجه کباب ماهی‌تابه‌ای
۵ نکته مهم برای درست کردن جوجه کباب ماهی‌تابه‌ای

جوجه کباب ماهی تابه‌ای نوعی روش طبخ جوجه کباب در منزل است که نیازی به استفاده از زغال و منقل ندارد و به راحتی تهیه می‌شود.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، کباب یکی از غذا‌های سنتی و محبوب کشور ماست که با انواع گوشت و یا مرغ تهیه می‌شود. کباب‌ها بسیار متنوع هستند که از میان آن‌ها می‌توان به کباب کوبیده، شیشلیک، برگ، سلطانی، چنجه، دنده کباب، جوجه کباب و… اشاره کرد.
 ممکن است این تصور وجود داشته باشد که برای تهیه جوجه کباب حتما به آتش، زغال و منقل نیاز است و بدون این‌ها نمی‌توانیم جوجه کباب تهیه کنیم. در این مطلب قصد داریم روشی ساده برای تهیه جوجه کباب در منزل به شما آموزش بدهیم تا با استفاده از تنها یک ماهی تابه و روی اجاق گاز منزلتان بتوانید جوجه کباب خوشمزه‌ای را تهیه کنید؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم
سینه مرغ: ۱ عدد
پیاز: ۲ عدد
ماست: ۱ قاشق سوپ‌خوری
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
زعفران دم کرده: ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۱ قاشق سوپ‌خوری
روغن: ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و ادویه مرغ: به میزان لازم
طرز تهیه جوجه کباب ماهی تابه‌ای
۱ ـ ابتدا سینه مرغ را به اندازه دلخواه برش بزنید و تکه‌های برش خورده را داخل یک ظرف بریزید.
۲ ـ یک قاشق زعفران دم کرده را روی تکه‌های مرغ بریزید و خوب هم بزنید تا همه تکه‌ها به زعفران آغشته شوند؛ سپس پیاز و فلفل دلمه‌ای را خرد کنید و به ظرف مرغ اضافه کنید. دوباره همه مواد را هم بزنید. روی ظرف سلفون بکشید و ظرف مرغ را به مدت یک تا دو ساعت داخل یخچال بگذارید.
۳ ـ ماست را داخل یک کاسه بریزید و سس مایونز را همراه با زعفران، روغن زیتون و آبلیمو به آن اضافه کنید؛ سپس نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و ادویه مرغ را به اندازه دلخواه اضافه کنید و خوب هم بزنید.
۴ ـ بعد از دو ساعت ظرف مرغ را از یخچال خارج کنید و سس ماستی را روی تکه‌های مرغ بریزید و خوب هم بزنید تا همه تکه‌ها به سس آغشته شوند. دوباره روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت بیست دقیقه داخل یخچال بگذارید.
۵ ـ داخل یک ماهی تابه مناسب یک قاشق روغن بریزید و تکه‌های مرغ را از فلفل دلمه‌ای و پیاز جدا کنید و توی ماهی تابه بچینید. درب ماهی تابه را ببندید و حرارت را کم کنید تا جوجه‌ها کم کم بپزند. بعد از نیم ساعت درب ماهی تابه را باز کنید و جوجه‌ها را زیر و رو کنید تا هر دو طرف آن‌ها برشته شود. حالا جوجه کباب ماهی تابه‌ای شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با گوجه سرخ شده و کته زعفرانی میل کنید.
۵ نکته مهم برای پخت جوجه کباب ماهی تابه‌ای
۱ ـ برای پخت جوجه کباب ماهی تابه‌ای سعی کنید از تکه‌های مرغ بدون استخوان استفاده کنید.
۲ ـ هرگز از ابتدا به مرغ آبلیمو و نمک نزنید. قبل از این کار ابتدا کمی روغن به مرغ اضافه کنید و جوجه‌ها را هم بزنید تا کاملا به روغن آغشته شوند؛ سپس نمک و آبلیمو را اضافه کنید. با این روش جوجه‌ها بعد از کباب شدن خشک نخواهند شد.
۳ ـ برای مزه‌دار کردن مرغ هرگز پیاز را رنده نکنید؛ زیرا پیاز رنده شده به جوجه می‌چسبد و هنگام کباب شدن می‌سوزد. در این صورت هم ظاهر زشتی به جوجه کباب شما می‌دهد و هم ممکن است به اشتباه فکر کنید که جوجه‌ها درحال سوختن هستند و به این ترتیب جوجه را خام از روی منقل بردارید. بهتر است حتما پیاز را به صورت خلالی به مواد مرغ اضافه کنید.
۴ ـ هرگز برای مزه‌دار کردن مرغ به جای روغن مایع از کره استفاده نکنید؛ زیرا بعد از اینکه ظرف مرغ را برای استراحت داخل یخچال بگذارید، کره در اثر سرما می‌بندد و به مرغ عطر و طعمی نمی‌دهد. بهتر است کره را بعد از کباب کردن جوجه‌ها اضافه کنید، به این صورت که کف قابلمه یا ظرفی که قرار است جوجه‌های کباب شده آماده را بریزید، کمی کره بگذارید و بعد کباب داغ را داخل قابلمه بریزید تا کره خود به خود با حرارت جوجه آب شود و عطر و طعمش به خورد جوجه برود.
۵ ـ بهتر است برای درست کردن جوجه کباب ماهی تابه‌ای از ماهی تابه تفلون یا نچسب استفاده کنید تا تکه‌های مرغ هنگام کباب شدن، به ماهی تابه نچسبد.