تاریخ‌سازی بانوان هندی در حج
تاریخ‌سازی بانوان هندی در حج

برای اولین بار در تاریخ، زائران زن هندی با هواپیمایی که به طور کامل مسافران و کادر پرواز آن را زنان تشکیل می‌داد، وارد عربستان سعودی شدند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، مقامات هندی روز جمعه اعلام کردند که یک پرواز از ایالت کرالا در جنوب هند که حامل حجاج بوده است به مقصد عربستان سعودی تاریخ ساز شده است. پرواز ایر ایندیا اکسپرس از کالیکود پنجشنبه شب با ۱۴۵ زائر وارد جده شد به دلیل اینکه تمام مسافران، خلبان و خدمه پرواز آن زن بودند مورد توجه قرار گرفت.

این هواپیما توسط سروان کانیکا مهرا، افسر اول گاریما پاسی و چهار خدمه کابین اداره می‌شد. مسافران این پرواز ویژه بخشی از گروه ۴۰۰۰ زائر زن هندی هستند که امسال به تنهایی به شهر‌های مکه مکرمه و مدینه می‌روند. هند سیاست حج خود را پس از تصمیم سال گذشته عربستان سعودی برای لغو قانونی که زائران زن را ملزم به همراهی یک محرم یا، ولی مرد می‌کرد، تغییر داد.
اکثر زائران هندی که در دسته بانوان بدون محرم برای حج درخواست کرده‌اند، اهل کرالا هستند. سی. محمد فیضی (C. Mohammed Faizi) رئیس کمیته حج کرالا گفت: زنانی که امسال بدون محرم به حج می‌روند حدود ۲۰۰۰ نفر هستند و برخی از آن‌ها برای دیدن از بستگان خود که در عربستان سعودی کار می‌کنند به حج رفته‌اند. کرالا امسال همچنین دارای درصد بیشتری از زائران زن حج نسبت به سایر ایالت‌های هند است که فیضی این تعداد را ۶۰ درصد عنوان کرد. مسلمانان حدود یک چهارم جمعیت ۳۵ میلیونی کرالا را تشکیل می‌دهند.
 
منبع : ایکنا