آموزش طرز تهیه خورش گل کلم خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ
آموزش طرز تهیه خورش گل کلم خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

طرز تهیه خورش گل کلم خورش گل کلم یکی خورش های سنتی ایران است. این خورش خوشمزه را فقط در زمان هایی که گل کلم موجود است می توانید تهیه کنید. مثلا زمانی که می خواهید ترشی گل کلم تهیه کنید مقداری گل کلم بر درید و با آن خورش تهیه کنید. در ادامه با […]

طرز تهیه خورش گل کلم

خورشت گل کلم,طرز تهیه خورشت گل کلم,دستور پخت خورشت گل کلم,درست کردن خورشت گل کلم

خورش گل کلم یکی خورش های سنتی ایران است. این خورش خوشمزه را فقط در زمان هایی که گل کلم موجود است می توانید تهیه کنید. مثلا زمانی که می خواهید ترشی گل کلم تهیه کنید مقداری گل کلم بر درید و با آن خورش تهیه کنید. در ادامه با این آموزش با ما همراه باشید.

خورشت گل کلم,طرز تهیه خورشت گل کلم,دستور پخت خورشت گل کلم,درست کردن خورشت گل کلم

مواد لازم خورش گل کلم

گوشت :•: ۳۰۰ گرم

گل کلم کوچک :•: ۱ عدد

لپه :•: یک چهارم پیمانه

پیاز سرخ شده :•: ۴ قاشق

لیمو عمانی :•: ۴ عدد

رب گوجه فرنگی :•: ۲ قاشق

زعفران دم کرده :•: ۱ قاشق

نمک ، زردچوبه ، فلفل سیاه و روغن :•: به مقدار لازم

برای تهیه خورشت گل کلم می توانید از گوشت گوسفندی مانند گوشت قورمه سبزی ، یا گوشت چرخ کرده قلقلی و یا حتی گوشت مرغ هم استفاده نمایید که بستگی به سلیقه شما دارد.

خورش بامیه,طرز تهیه خورش بامیه,خورش بامیه گیاهی,خورش بامیه جنوبی,خورش بامیه با لپه,خورش بامیه عربی

خورشت گل کلم با مرغ,خورشت گل کلم با گوشت چرخ کرده,خورشت گل کلم خوشمزه,خورشت گل کلم بدون گوشت,خورشت گل کلم با لپه,خورشت گل کلم با سیر,خورشت گل کلم با اسفناج

آموزش آشپزی و دستور تهیه خورشت گل کلم خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه خورش گل کلم

برای تهیه خورشت گل کلم ابتدا گوشت رابه تکه های مربع شکل برش میدهیدودر قابلمه ای روغن بریزید و شعله اجاق را روشن کنید و پیازهای خرد شده را در قابلمه بریزید

و تفت دهید سپس تکه های گوشت را اضافه کنید و زردچوبه ، فلفل نیز بریزید و همین طور تفت دهید. مقداری آب نیز درون قابلمه بریزید تا گوشت پخته شود.

لپه را میتوانید به گوشت داخل قابلمه اضافه کنید تا بپزد ویا در قابلمه کوچکی با آب و نمک بگذارید بپزد بعد به گوشت اضافه کنید.اواسط پخت خورشت گل کلم زمان خوبی برای افزودن لیموعمانی ها ونمک است.

گل کلم را اندازه یک عدد گردو خرد کنیدونمک رویش بپاشید و۳۰دقیقه بعد درون روغن تفتش بدهید.(میتوانید این خورش را آبپز نیز آماده کنید)

هر زمانی که لیموها نرم شدند بهترین زمان برای افزودن رب گوجه فرنگی و گل کلم است. اینم لازم به اشاره این مطلب است که گل کلم خیلی زود نرم و پخته میشود،

پس بگذارید بمقداری پخته شود که زمان کشیدن در خورش خوری له و خورد نشود. سپس در آخر پیاز داغ و زعفران را به خورش گل کلم اضافه کنید،بعد از۴ دقیقه خورش آماده نوش جان کردن است.

در بعضی مناطق خورش گل کلم را با اسفناج تهیه می کنند. این خورشت را می توانید مانند خورشت های معروف ایرانی مثل خورش قیمه یا خورش فسنجان با برنج سرو نمایید و از طعمش لذت ببرید.

خورش گل کلم یکی از خورش های زمستانی است که می توانید در زمانی که قصد تهیه ترشی گل کلم دارید ، با مقداری از گل کلم ها خورش گل کلم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

خورشت کرفس,طرز تهیه خورشت کرفس,دستور پخت خورشت کرفس,خورشت کرفس مجلسی

آموزش طرز تهیه خورش گل کلم خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

4/5 - (42 امتیاز)